Książka nowa - zapraszam do zakupu!
Polecam wszystkim pasjonatom marketingu sportowego - pozycja obowiązkowa!
Publikacja wydana po III Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej "Dni marketingu sportowego na Akademii Ekonomicznej w Poznaniu - 24 - 26 listopada 2004 r."„Nastawiona w przeszłości na inne cele i kierująca się swoimi zasadami cywilizacja europejska, postanowiła na początku XX wieku sięgnąć do wspaniałej i szlachetnej idei igrzysk olimpijskich. Było to w pewnej mierze efektem istniejącego zainteresowania sportem a równocześnie stało się czynnikiem przyspieszającym rozwój wielu dyscyplin i organizacji sportowych. Wzrost gospodarczy świata, nowe technologie umożliwiające przesyłanie obrazu, nasilenie się walki konkurencyjnej między globalnie działającymi przedsiębiorstwami oraz inne czynniki powodowały zacieśnianie się związków między sportem a biznesem. Nie jest rzeczą współcześnie możliwą oddzielenie sportu od świata biznesu. Jest natomiast kwestią istotną czuwanie nad przestrzeganiem zasad, które będą akceptowane przez ogół społeczeństwa oraz podmioty funkcjonujące w sektorze sportu. Zarówno pieniądz jak i biznes nie jest sam w sobie zły, natomiast istotne jest to, aby służył budowaniu dobra wspólnego. Podobnie jest ze sportem, który nie może tolerować środków dopingujących oraz innych, zabronionych praktyk. Zawarte w niniejszym tomie materiały z III Międzynarodowej Konferencji Dni Marketingu Sportowego w Akademii Ekonomicznej w Poznaniu przybliżają wiele zagadnień związanych z biznesowymi aspektami funkcjonowania sportu. Duża część społeczeństwa jest zainteresowana oglądaniem profesjonalnie zorganizowanych widowisk sportowych. Z tego powodu przybliżone metody i techniki przygotowania produktu marketingowego, jakim jest widowisko sportowe (mecz, igrzyska). Zilustrowanie rozważań modelowych analizami konkretnych przypadków zwiększa użyteczność publikowania tam materiałów. Profesjonalne i skuteczne zarządzanie produktem sportowym wymaga posiadania wiarygodnych informacji rynkowych. Część pracy została poświęcona omówieniu metod gromadzenia informacji marketingowych w sferze sportu oraz wymianie poglądów i doświadczeń w tej materii. Funkcjonowanie podmiotów związanych z sektorem sportu wymaga wiedzy na temat źródeł finansowania, efektywności działania a także zasad rozliczania organizacji sportowych. Aspektom finansowym, technikom i sposobom zarządzania organizacjami sportowymi, zostały poświęcone kolejne fragmenty opracowania. Są one prowadzone zarówno dość szeroko jak również głęboko. Obok tematów związanych z organizacją i zarządzaniem, przedstawiono również problemy badania jakości usług w odniesieniu do wybranych obszarów sportu. Oryginalnym i wysoko ocenionym osiągnięciem organizacyjnym było zaproszenie praktyków z różnych organizacji sportowych i firm sponsorujących rozwój sportu do podzielenia się stosowanymi rozwiązaniami oraz zdobytymi doświadczeniami. Zawarte w końcowej części tomu teksty mogą być podstawą dyskusji oraz źródłem nowych pomysłów w budowaniu partnerskich relacji między sportem a biznesem. Czytając umieszczone w materiałach teksty łatwo dostrzec sens i siłę powiązań między sportem a biznesem. Osiągnięcia sportowców stają się siłą napędową dla działań wielu osób w sferze biznesu. Dobrze zorganizowane wydarzenia sportowe służą wypoczynkowi, relaksowi i rozrywce, co z kolei przekłada się na wzrost efektywności pracy. Dobre wyniki ekonomiczne przedsiębiorstw pozwalają na finansowanie sportu i jego doskonalenie. Uświadamiając sobie ten mechanizm sprzężenia zwrotnego między sportem i biznesem można łatwiej i skuteczniej troszczyć się o rozwój całości. Możemy wyrazić głęboką nadzieję, że tym celom służy zorganizowana przez studentów Akademii Ekonomicznej w Poznaniu III konferencja pt. Dni Marketingu Sportowego jak również wydrukowane w tym tomie materiały i referaty.” - Prof. Dr hab. Henryk Mruk, Katedra Strategii Marketingowych Akademii Ekonomicznej w Poznaniu Spis Treści I. Wstęp Prof. dr hab. Henryk Mruk - Akademia Ekonomiczna w Poznaniu Piotr Matecki, Piotr Jardanowski – Sport & Business Foundation Uczestnicy o konferencji... Sport w nauczaniu Jana Pawła IIPiotr Matecki – Sport & Business Foundation Idea sportu a sportowy biznes – gdzie są granice? Zenon Laskowik II. Sportowy produkt rynkowy Igrzyska Olimpijskie jako produkt marketingowyArtur Łobanowski – Dream Faktory Marketingowy cykl życia gwiazdy sportu. Maciej Ryszkowski - Wyższa Szkoła Edukacji w Sporcie Zajęcie wolnej pozycji jako opcja plasowania widowiska sportowegoJanusz Klisiński - Wyższa Szkoła Menedżerska w Legnicy, Politechnika Częstochowska Możliwości zastosowania analizy potencjału zawodników do prognozowania wyników spotkań na przykładzie wybranych dyscyplin sportowych. Beata Fabisiak Jak wykorzystać unikalne wydarzenia sportowe w procesie rebrandingu. Na przykładzie case’u „Rejs dookoła świata z Bank BPH”Agnieszka Juszkis - Victoria Promotion Rekreacyjno-wypoczynkowa przestrzeń meczu piłki nożnejJanusz Klisiński - Wyższa Szkoła Menedżerska w Legnicy, Politechnika Częstochowska Dobre pomysły! Dobre rozwiązania! Grzegorz Kułaga Strategia rozwoju polskiej piłki nożnej Stefan Szymanski - Imperial College London, Tanaka Business SchoolPoczątki małej ligi baseballowej Beata Kaszuba - Mała Liga Baseballowa, Biuro Regionu Europy Afryki i Bliskiego Wschodu Dynamiczny rozwój nowych dyscyplin sportowych w Polsce na przykładzie beach socceraMichał Sieczko - Polska Federacja Beach Soccera III. Organizacyjne aspekty biznesu sportowego Zasoby organizacji sportowych i źródła ich pozyskiwania w procesie rozwoju kultury fizycznejZygmunt Waśkowski - AE PoznańPark wodny w Tarnowskich Górach jako miejsce organizacji zawodów sportowych w pływaniu. Analiza głównych problemów organizacyjnych Wojciech Giergiel - Park Wodny w Tarnowskich Górach Kompleksowe doskonalenie systemu zarządzania klubem piłkarskim na przykładzie WKP Lech PoznańRobert Błaszczyk, Szymon Cyfert - IDS Scheer Profesjonalny klub sportowy – podstawowa jednostka organizacyjna kultury fizycznej czy przedsiębiorstwo sportowe? Cele i zadania klubów w warunkach komercjalizacji sportuDariusz Kuczyński - AWFiS Gdańsk Imprezy o charakterze masowym. Rozwój i skala zjawiska przestępczości działania służb porządkowych nadkom. Tomasz Trawiński, kom. Maciej Nestoruk, st. asp. Tomasz Haremza Klub sportowy w Polsce a kreowanie marki. O tym jak organizacja rynku klubów sportowych ogranicza możliwości rynkowe tych organizacjiMichał Szustak IV. Finanse w biznesie sportowymRozwój angielskiej ligii piłkarskiej – PREMIER LEAGUEStefan Szymanski - Imperial College London, Tanaka Business School Finanse polskiego pływaniaKrzysztof Usielski – Polski Związek Pływacki Koncepcja stworzenia warunków finansowych wspierających rozwój polskiego sportuWojciech Witkowski – „Groclin - Dyskobolia" S.S.A.Ekonomiczne aspekty funkcjonowania klubów piłkarskich w PolsceMałgorzata Perz - Akademia Ekonomiczna w Poznaniu Warunki ekonomiczne dla marketingu sportowego w systemie podatkowym w PolsceWojciech Witkowski – „Groclin - Dyskobolia" S.S.A. Sponsoring jako źródło dochodów klubów piłkarskich. Małgorzata Perz - Akademia Ekonomiczna w Poznaniu V. Materiały dodatkowe Sport & Business FoundationSportfiveInternational Management GroupHistoria GatoradeEuropejski Rok Edukacji poprzez Sport na przykładzie ogólnopolskiej kampaniii „Zachowaj Trzeźwy Umysł” 2004