Amerykański epoksydowy klej dwuskładnikowy o bardzo dużej wytrzymałości mechanicznej i termicznej:wytrzymuje po zaschnięciu 278 kG na cm2.
Z obu tubek należy wycisnąć identyczną ilość kleju i wymieszać. Na klejenie mamy od tej chwili około 25 min. - pozwala to bezstresowo ustalić położenie łączonych elementów.Maksymalna temperatura jaką wytrzymuje J-B WELD to zakres od -55 st.C do + 315 st.Cklej zastyga wstępnie po 25 minutach. całkowicie po co najmniej 15 godzinach.J-B WELD łączy większość twardych materiałów za wyjątkiem teflonu.Wyschniętą spoinę można wiercić, gwintować, malować, itp. jak metal
Klej NIE PRZEWODZI PRĄDU ELEKTRYCZNEGO - jest izolatorem.
Oprócz tego, po wyschnięciu jest bezwonny i odporny na większość rozpuszczalników
w tym: benzynę i oleje oraz kwasy i wodę.
Spoina nie kurczy się ani nie rozszerza pod wpływem temperatury.
Do wyboru Kupującego: wersja 25min. lub 4min.
UWAGA: wersja tego kleju o nazwie: KWIK - zastyga wstępnie po 4 minutach
Kwik wytrzymuje max. +150 st.C , ma mniejszą o ok. 15% wytrzymałość mechaniczną od kleju 25 minutowego;
Klej KWIK sprawdzi się w małych szybkich naprawach gdzie 4-ro minutowy czas zastygania jest OK - na pewno nie jest to klej do misy olejowej, itp. - do takich prac - tylko 25 min. wersja kleju.
Płacąc za klej proszę zaznaczyć, którą wersję mam wysłać : 25min czy 4min.
Przejrzyj zdjęcia zastosowań kleju J-B WELD - niektóre wręcz budzą zdumienie:
(kliknij, aby powiększyć)
Pierwsze zdjęcie to zoom z tego zdjęcia poniżej, to znacznie ciekawsze :)
dodatkowe zdjęcia: J-B WELD
(warto tam zaglądać - systematycznie są dodawane zdjęcia ilustrujące rózne naprawy klejem J-B WELD)
Tania wysyłka !
Cena wysyłki ekonomicznej to tylko 4,50 PLN za 1 komplet klejów (maks. 2szt.)
(2 tuby kleju łącznie zawierają 56,80 g. masy klejowej NETTO )
Trwała naprawa wyciekającego akumulatora - działa w komplecie do dzisiaj. Można tą metodę zastosować nawet w przypadku pękniętej obudowy akumulatora samochodowego - klej J-B WELD jest odporny na działanie kwasów.
Przed klejeniem obudowa akumulatora musi być dokładnie oczyszczona acetonem lub nitro.
Druga seria zdjęć to naprawa plastikowego elementu dyspensera taśmy i tworzenie gwintu w spoinie kleju
osadzanie trzonka
tworzenie z J-B Welda kleju termo-przewodzącego do diod LED dużej mocy przy dodatku acetonu (1 łyżka stołowa na opakowanie kleju - uwaga - taki klej dłużej wysycha). Szary proszek widoczny na zdjęciach to kulki aluminiowe fi 0,001mm oczyszczone acetonem dodane do czarnego składnika kleju - tak lepiej się miesza z drugim składnikiem (czerwona tuba). Oczywiście taka mieszanka zasycha znacznie dłużej niż NORMALNA MIESZANKA kleju: 1:1 ; za to uzyskać można ok. 45 może 50% przewodności cieplnej aluminium. To świetny wynik - inne kleje jakie testowałem nie są w stanie zabsorbować tak dużego dodatku aluminiowego proszku. Duży plus dla J-B Welda za długi czas wstępnego zasychania - daje to dużą swobodę w klejeniu elementów o bardzo skomplikowanych kształtach. Jak widać J-B WELD b. dobrze "odstaje" od monterskiej taśmy elektrycznej - chodziło o wyprowadzenie warstwy termoprzewodzącej przez otwór w stalowej blasze - w ten sposób dioda LED oddaje ciepło bezpośrednio do aluminiowej konstrukcji (niewidocznej na zdjęciach).
Nowe, ciekawe zdjęcia ilustrujące potencjalne zastosowania kleju J-B WELD są umieszczone niżej, na samym końcu opisu aukcji.
Zobacz nasze pozostałe aukcje:
Strona "o mnie"Wszystkie aukcje
Panelealle
Każda osoba, której zakupy u mnie przekraczają 30,00 zł. otrzyma GRATIS nową płytę CD POLSKIE KOLĘDY. Spis utworów jest widoczny na innej mojej aukcji z ta właśnie płytą CD .
Kolejne ciekawe zdjęcia ilustrujące zastosowania kleju J-B WELD tym razem pod tytułem:
"Jak pozdrowić lokalnego dystrybutora gazów technicznych".
Niestety polskie prawo (rodem jeszcze z minionej epoki) nie dopuszcza w przemyśle stosowania klejów w połączeniach gdzie występuje gaz dowolnej postaci.
W kraju pochodzenia kleju (USA) można kleić przewody i dukty gazowe.
Wygląda NA TO ŻE NASZ USTAWODAWCA uważał, że nigdy nie powstanie klej co się do tego nada. Smutne ...
O co chodzi z tym pozdrawianiem dystrybutora gazów?
Ano, oryginalny gaz do widocznego palnika BernzOmatic kosztuje obecnie ok. 70 PLN
pozostaje więc tylko pozdrowić Dystrybutora Gazów i przesiąść się na inne paliwo.
Koszt ładowania LPG wynosi poniżej złotówki. Trzeba tylko używać gazu do napełniania z dobrego źródła by nie zapchać dyszy palnika zanieczyszczeniami.
Przy użyciu kleju J-B WELD nie ma problemu by osadzić w jednorazowej, turystycznej butli metalowy zawór, służący do jej wielokrotnego napełniania.
Na zdjęciu widać mały palnik tej samej firmy (135W), który mi upadł i przeciekał. Jak widać też został naprawiony klejem J-B WELD i obtoczony w tokarce.
Palnik PS135 co prawda jest już sprawny ale jego zawór jest mi chwilowo potrzebny w turystycznej butli, przerobionej na wielorazową, którą zasilam większego brata PS135: BernzOmatic TS7000.
Pewnie pare osób oglądając zdjęcia zastanawia się dlaczego zawór został najpierw osadzony w nagwintowanym otworze walca fi 10mm. (uformowanego z kleju J-B WELD), a nastepnie całość wklejona w wiekszy walec też z kleju J-B WELD i dopiero wtedy całość została połączona z butlą turystyczną?
- Odpowiedź jest bardzo prosta: zawór "kiedyś" ma wrócić do małego palnika i wklejenie go tak wytrzymałym klejem prosto w butlę oznaczałoby "podarowanie" go na stałe bez możliwości demontażu.
Dlatego wybrane zostało gwintowane połączenie zaschniętego uprzednio walca kleju J-B WELD z zaworem palnika. Walec z kleju J-B WELD fi 10mm. był uprzednio odlany do zupełnie innej naprawy i czekał gotowy. Wybranie opcji gwintowanej umożliwiło też szybsze użycie butli po klejeniu: w 18 godzin z wygrzewaniem po 5h w T +55 "paląco" potrzebny palnik z butlą był gotowy do pracy. Modyfikacja butli w dowolnej innej opcji zajęłaby o 24 godziny więcej, a gwintowanie otworu bezpośrednio w zaklejonej J-B WELD-em butli wiązałoby się z wprowadzeniem nieusuwalnych zanieczyszczeń do środka butli.
W ten sposób można uzyskać około 1000W z katalogowych 1,24kW palnika TS7000
Zdjęcia nie są niestety po kolei. Nikomu też nie powinny słuzyć jako instrukcja (patrz wyżej: polskie prawo). Demonstrują tylko osobistą determinację rozwiązania problemu drogiego gazu.