Holenderska firma Sparta to NR 1 na Europejskim rynku rowerów elektrycznych. Sparta co roku, począwszy od roku 1998, wprowadza innowacje, które spotykają się z ogromnym zainteresowaniem. W tym roku Sparta stworzyła model Country Tour Electric, który ze względu na klasyczny i niepowtarzalny desing oraz swoją atrakcyjną cenę jest jednym z ciekawych odkryć roku 2011.
Sparta Pick Up Electric to jeden z pierwszych rowerów z elektrycznym wspomaganiem holenderskiej firmy, który całkowicie nawiązuje do klasycznego charakteru holenderskiej kultury rowerowej. Całkowicie zabudowany napęd (tj. łańcuch, zębatki oraz biegi), profilowana rama oraz kierownica dzięki, którym na rowerze zachowujemy wyprostowaną sylwetkę.
Model Pick Up Electric został wyposażony w czuniki ciśnienia w oponach !!!
Pick-Up Electric napędzany jest małym, prawie niewidocznym dla oka silnikiem o wielkiej mocy, japońskiej firmy Sanyo, zamontowanym w przedniej piaście. Energia czerpana jest z baterii litowo-jonowej o pojemności 10 Ah, co pozwoli Wam cieszyć się jazdą ze wspomaganiem przez dobre 35-80 km (w zależności od wybranej opcji wspomagania, nachylenia terenu oraz warunków atmosferycznych).
Istnieje możliwość ustawienia 5 trybów wspomagania tak aby dopasować je do panujących na drodze warunków. Tryb Turbo tj. 5 opcja wspomagania pozwoli na podjechanie pod największe wzniesienie bez najmniejszego problemu. Całość napędu, sterowana jest za pomocą sterownika umieszczonego na kierownicy (tak zwanego displaya), na którym umieszczone są diody LED pokazujące stan naładowania baterii oraz aktualnie włączony tryb wspomagania.
Jedną z najważniejszych funkcji roweru jest opcja Power Assist Module, która pozwala na jazdę rowerem bez potrzeby pedałowania z prędkością 6 km/h. Funkcja ta jest także przydatna:
- przy szybszym starcie roweru - gdy musimy ruszyć z miejsca np. gdy rower posiada na sobie większy bagaż,
- podczas jazdy pod stromą górkę,
- podczas gdy jesteśmy zmuszeni prowadzić rower, nie musimy go wówczas ciągnąć czy pchać.
Dodatkowo 7-biegowa tylna piasta Shimano Nexus 7 podwyższa komfort jazdy, a także pozwala na bezproblemowe poruszanie się rowerem po wyładowaniu baterii. Istotna jest również stosunkowo niska waga pojazdu, gdyż tylko 29 kg !!!
-
bateria została umieszczona pod przednim bagażnikiem, tak by nie przeszkadzała w normalnym użytkowaniu roweru, na baterii zostały umieszczone diody wskazujące stan naładowania. Baterie do naładowania można wyciągnać spod bagażnika za pomocą specjalnego, rozkładanego uchwytu. Bateria na rowerze jest zabezpieczona przed kradzieżą zamkiem na kluczyk niemieckiej firmy Abus, który jest równocześnie kluczykiem od podkowy tj. zabezpieczenia tylnego koła,
-
ładowarka do roweru w zestawie.
GWARANCJA:
- 3 gwarancji na ramę i widelec przedni,
- 2 lata na osprzęt,
- 2 lata na baterię oraz silnik.
Rama: |
Aluminiowa ( ALU 7005 ) |
Rozmiar kół: |
28" - 37-622 |
Hamulec przedni: |
V-brake Shimano |
Hamulec tylny: |
W pedałach / torpedo Shimano |
Lampka przód: |
Spanninga Retro Holland - chromowana, na baterie |
Lampka tył: |
Axa Basta Riff / na baterie |
Obręcze: |
Aluminiowe, stożkowe |
Wspornik kierownicy: |
Chromowany - regulowany w jednej płaszczyźnie |
Blokada koła: |
Aluminiowa ( ALU 7005 ) |
Waga: |
29 kg |
Widelec: |
Sztywny- nie amortyzowany |
Bagażnik tylny: |
Przedni transportowy typu Pick-up z koszykiem wiklinowym Basil Darwin w zestawie oraz zintegrowaną linką zabezpieczająca do p |
Nóżka: |
Spanninga - regulowana wysokość bez użycia narzędzi, fukcja składania przy obrocie korby wstecz |
Opony: |
Vredestein Dynamic Tour - z wkładką antyprzebiciową + pasek odblaskowy |
Siodełko: |
Monte Grappa Deluxe - żelowe + elastomery |
Napęd: |
Sanyo - w przedniej piaście: Moc - 240 Wh / Moment obrotowy - 29 Nm |
Chwyty: |
Sparta ze skóry ekologicznej, miękkie i wygodne |
Dzwonek: |
Tak |
Osłona łańcucha: |
Pełna, Hesling Holland + napinacz łańcucha |
Bateria: |
pojemność 10 Ah / napięcie 24 V / pod bagażnikiem - wyjmowana |
Suport: |
THUN Germany JIVE |