Witam serdecznie,
Zapraszam Państwa do licytacji telefonu Sony Xperia Z. Na początku chciałbym pogratulować kolejnej osobie, której uda się zakupić rzecz użytkowaną przeze mnie, gdyż zrobi naprawdę dobry interes. Poniżej znajduje się wyjaśnienie.
Pierwotnie telefon (czarny) został zakupiony przez inną osobę w dniu 9 października 2013 roku u operatora T-Mobile. Telefon od niej odkupiłem w dniu 27 listopada 2013 roku. Niestety na początku 2014 roku przy testowaniu odporności telefonu na wodę udało mi się go jakimś cudem zalać. Urządzenie wysłałem do autoryzowanego przez Sony serwisu W-Support gdzie dotarło 13 stycznia. Serwis przyjął moją reklamację i wymienił telefon na kompletnie nowy, fioletowy, wraz z całym zestawem i wysłał go do mnie 22 stycznia. Gdy tylko telefon do mnie dotarł, jeszcze przed uruchomieniem urządzenia nałożyłem na niego oryginalne dodatkowe folie na wyświetlacz oraz tył telefonu. Od tej pory telefon służył mi bez jakichkolwiek przeszkód do teraz. Na potwierdzenie moich słów dołączam skany wszystkich dokumentów m. in. podanie serwisowe ze wskazaniem numeru IMEI pierwotnego, czarnego telefonu, następnie raport naprawy z podanym pierwotnym numerem IMEI oraz nowym numerem dotyczącym fioletowego egzemplarza, dokument magazynowy WZ dotyczący wydania nowego zestawu, skan nalepki przylepionej w karcie gwarancyjnej z podanym nowym numerem IMEI oraz zrzut ekranu z serwisu internetowego W-Support z raportem naprawy. Myślę że ten wątek opisałem dość szczegółowo i jasno, jednak w razie wątpliwości zapraszam do zadawania pytań. Wracając do telefonu...
Gwarancja producenta (jak widać skuteczna) trwa do dnia 9 października 2015 roku, czyli jeszcze prawie półtora roku. Telefon oczywiście nie posiada SimLocka oraz działa na niebrandowanym, oryginalnym androidzie w wersji 4.4.2 KitKat.
Ponadto telefon pochodzi z polskiej dystrybucji więc nie ma żadnych problemów przy odesłaniu telefonu do naprawy - nie jak w przypadku "nowych" telefonów oferowanych na innych aukcjach, gdzie faktycznie telefon jest wysyłany z Chin i tak naprawdę gwarancję udziela SKLEP SPRZEDAJĄCY NA ALLEGRO a nie producent. Nigdy nie wiadomo jak długo taki sklep może działać i w każdej chwili klient może zostać na lodzie bo właściciel zakończy działalność gospodarczą. W przypadku odesłania takiego telefonu "na gwarancję" sklep ten musi odesłać telefon do Chin co wiąże się z długą ewentualną naprawą a nie jak w moim przypadku - tylko 10 dni i wymiana telefonu na nowy wraz z całym zestawem. Przestrzegam także przed używanymi egzemplarzami których właściciele bawili się w root'owanie telefonu i zmienianie oprogramowania, często telefony te mają odblokowany bootloader co skutkuje utratą gwarancji. Mój egzemplarz ma zablokowany bootloader i na dowód tych słów zamieszczam poniżej zdjęcie.
Bardzo dbam o swoje rzeczy, dlatego telefon jest w idealnym stanie wizualnym oraz idealnym stanie technicznym. Telefon nigdy nie upadł ani nie był „szorowany” po różnych powierzchniach. Smartphone prezentuje się jak nowy. Często na innych aukcjach sprzedający twierdzą, że ich telefony są w idealnym stanie, lecz jednocześnie wspominają o różnych ubytkach na powierzchni telefonu i twierdzą, że nie dało się ich uniknąć, bo „ten typ tak ma”. Jak widać na poniższych zdjęciach nie wszystkie egzemplarze tak mają, wystarczy odpowiednio dbać o urządzenie i takich uszkodzeń nie ma.
Jak już wspomniałem we wcześniejszym akapicie telefon od pierwszego uruchomienia użytkowałem w oryginalnych foliach ochronnych (dodanych do zestawu przez serwis W-Support) na przód oraz tył telefonu. Z tego też powodu zostały mi liczne nieużywane folie zakupione osobno (ale o tym później), gdyż nie sądziłem że także folie dostanę z serwisu. Do zdjęć ściągnąłem obie folie by pokazać idealny stan telefonu, lecz osoba która zakupi telefon nic nie straci bo będzie mogła sobie nałożyć nowe folie które załączam do zestawu oferowanego na tej aukcji.
Prócz standardowych akcesoriów dołączanych przez producenta do zestawu, dorzucam trzy folie na wyświetlacz oraz jedną na tył telefonu, dwa tagi NFC pomocne przy zautomatyzowaniu pracy telefonu, fioletową stację dokującą oraz zapasowy "slot" na kartę microSIM. Zachowałem nawet fabryczne, nieprzeźroczyste folie zakładane na nowy telefon więc zwycięzca aukcji otrzyma telefon praktycznie taki, jakby kupił go nowy ze sklepu, lecz dodatkowo z masą przydatnych dodatków których producent standardowo nie dorzuca do zestawu.
Zestaw
Po zakupie Kupujący otrzyma następujące rzeczy:
- Smartfon Sony Xperia Z fioletowy,
- Oryginalne pudełko ze zgadzającym się numerem IMEI,
- Oryginalna, nieużywana ładowarka,
- Oryginalne, nieużywane słuchawki,
- Dodatkowe, nieużywane gumki do słuchawek,
- Oryginalny, nieużywany kabel USB,
- Standardowe dokumenty (instrukcja obsługi, karta gwarancyjna),
- Dodatkowe dokumenty związane z reklamowaniem poprzedniego, czarnego telefonu,
- Dowód zakupu (oryginalna faktura VAT wystawiona przez T-Mobile),
- Dwa tagi NFC,
- Oryginalna, fioletowa stacja dokująca,
- Oryginalny, zapasowy slot na kartę MicroSIM,
- Ochronne folie:
- 3 x przód telefonu,
- 1 x tył telefonu.
Wspomnę na koniec, że telefon bardzo dobrze mi służył i nie miałem z nim żadnych problemów, jest w 100 % sprawny technicznie oraz spełniał wszystkie moje potrzeby – jest ładny, poręczny, funkcjonalny, mocny i odporny na wodę i pył (zgodnie z certyfikatami IP). De facto nie mam potrzeby wymiany telefonu, jednak, jako że lubię wypróbowywać nowe rzeczy, postanowiłem zastąpić go telefonem z systemem Windows Phone.
Zdjęcia zestawu
Poniżej zamieszczam wykonane przeze mnie zdjęcia telefonu wraz z zestawem. Liczę, że dzięki nim zdecydują się Państwo na przystąpienie do aukcji.
Skany dokumentów związanych z reklamacją
Poniżej znajdują się zdjęcia dokumentów związanych z reklamacją pierwotnego, czarnego telefonu, zrzut ekranu z serwisu W-Support dotyczący naprawy tego urządzenia oraz zdjęcie przedstawiające zablokowany bootloader.
Dodatkowe informacje
Zapraszam do licytacji!