Sondę paliwa DUT-E zaprojektowano do precyzyjnego pomiaru poziomu paliwa w zbiornikach pojazdów, ciężarówek, ciągników, maszyn budowlanych , a także urządzeń stacjonarnych. Mogą być stosowane jako standardowy czujnik pomiaru poziomu paliwa lub też jako dodatkowy czujnik w systemach monitoringu pojazdów i flot (AVL, FMS). DUT-E jest stosowana jako element systemów telematycznych aby:
- otrzymywać wiarygodne informacje o aktualnej ilości paliwa w zbiorniku pojazdu;
- określać wielkość tankowania;
- wykryć kradzież paliwa;
- prowadzić zdalną kontrolę zbiornika;
- określić zużycie paliwa.
Cechy produktu
- Całkowita separacja elektryczna od ścianek zbiornika paliwa
- Możliwość skrócenia sondy o 30% długości fabrycznej bez konieczności ponownej kalibracji.
- Solidna żeliwna obudowa
- Zabezpieczenie przeciwzwarciowe wyjścia sondy
- Zabezpieczenie przeciw przepięciowe (do 100V)
- Dostarczana sonda jest skalibrowana i gotowa do montażu
- Stabilny sygnał wyjściowy
- Nowy bagnetowy zamek oraz małe wymiary zewnętrze sondy
- Możliwość dodatkowego uszczelnienia
Specyfikacja
Zasada działania
|
pojemnościowa
|
Błąd pomiaru
|
±1%
|
Napięcie zasilania
|
10... 50 V, zabezpieczenie do 100V
|
Zakres temperatury pracy
|
- 40…+85ºC
|
Pobór prądu
|
< 10 mA
|
Sygnał wyjściowy
|
Ø DUT-E A5 analogowy (zakres napięciowy 1,5…4,5V)
Ø DUT-E A10 analogowy (zakres napięciowy 1,5…9,0V)
Ø DUT-E 232 cyfrowy protokół DUT E COM
Ø DUT-E 485 cyfrowy protokół DUT E COM
Ø DUT-E F częstotliwościowy[zasłonięte]500-15 Hz
|
Długość, mm
|
2000, 1400*, 1000*, 700*, 500, 350, 250, 180
|
* - długości dostępne dla sond DUT-E 232/485
Kontrola zużycia paliwa w systemach monitoringu pojazdów
Sonda DUT-E wyposażona jest w kołnierz i mocowana 5 śrubami w standardowym miejscu na zbiorniku, przeznaczonym dla sond paliwa, lub też w innym specjalnym otworze w zbiorniku.
Rekomenduje się montowanie sond paliwa w geometrycznym środku zbiornika.
Po zamontowaniu sondy paliwa konieczna jest kalibracja zbiornika. W wyniku otrzymujemy tablicę kalibracyjną zbiornika, w której ilość paliwa odpowiada określonemu sygnałowi wyjściowemu.
W ten sposób system kontroli zużycia paliwa otrzymuje informacje o ilości paliwa w zbiorniku.
Sondy DUT-E 232 i DUT-E 485 mogą na wyjściu generować informacje (w litrach lub w procentach pełnego zbiornika). Tablica kalibracyjna powinna być zapisana w pamięci sondy DUT-E przy pomocy zestawu serwisowego SK DUT-E.
Sondy paliwa DUT-E przekazują informacje o aktualnym poziomie paliwa w zbiornikach pojazdów do systemów monitoringu. Systemy monitoringu pojazdów określają położenie i czas wykorzystując nadajnik GPS. Użytkownik systemu otrzymuje informacje o zmianach poziomu paliwa w formie danych lub wykresu. Tankowania i kradzież paliwa mogą być więc prezentowane graficznie na wykresie ilości paliwa w zbiorniku.