Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

SOMMER FOTOGRAFIA MATERIAŁY NIETYPOWE FAW 1955

27-01-2012, 2:10
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Aktualna cena: 49.99 zł     
Użytkownik inkastelacja
numer aukcji: 2063702955
Miejscowość Kraków
Wyświetleń: 16   
Koniec: 27-01-2012 19:54:55
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

KLIKNIJ ABY PRZEJŚĆ DO SPISU TREŚCI

KLIKNIJ ABY PRZEJŚĆ DO OPISU KSIĄŻKI

KLIKNIJ ABY ZOBACZYĆ INNE WYSTAWIANE PRZEZE MNIE PRZEDMIOTY WEDŁUG CZASU ZAKOŃCZENIA

KLIKNIJ ABY ZOBACZYĆ INNE WYSTAWIANE PRZEZE MNIE PRZEDMIOTY WEDŁUG ILOŚCI OFERT

PONIŻEJ ZNAJDZIESZ MINIATURY ZDJĘĆ SPRZEDAWANEGO PRZEDMIOTU, WYSTARCZY KLIKNĄĆ NA JEDNĄ Z NICH A ZOSTANIESZ PRZENIESIONY DO ODPOWIEDNIEGO ZDJĘCIA W WIĘKSZYM FORMACIE ZNAJDUJĄCEGO SIĘ NA DOLE STRONY (CZASAMI TRZEBA CHWILĘ POCZEKAĆ NA DOGRANIE ZDJĘCIA).


PEŁNY TYTUŁ KSIĄŻKI - FOTOGRAFIA NA MATERIAŁACH NIETYPOWYCH
AUTOR - STANISŁAW SOMMER
WYDAWNICTWO - FILMOWA AGENCJA WYDAWNICZA, WARSZAWA 1955
WYDANIE - 1
NAKŁAD - 5176 EGZ.
STAN KSIĄŻKI - DOBRY JAK NA WIEK (ZGODNY Z ZAŁĄCZONYM MATERIAŁEM ZDJĘCIOWYM, USZKODZENIA OKŁADKI) (wszystkie zdjęcia na aukcji przedstawiają sprzedawany przedmiot).
RODZAJ OPRAWY - ORYGINALNA, MIĘKKA
ILOŚĆ STRON - 98
WYMIARY - 17 x 12,5 x 0,6 CM (WYSOKOŚĆ x SZEROKOŚĆ x GRUBOŚĆ W CENTYMETRACH)
WAGA - 0,095 KG (WAGA BEZ OPAKOWANIA)
ILUSTRACJE, MAPY ITP. - ZAWIERA
KOSZT WYSYŁKI 8 ZŁ - Koszt uniwersalny, niezależny od ilośći i wagi, dotyczy wysyłki priorytetowej na terenie Polski. Zgadzam się na wysyłkę za granicę (koszt ustalany na podstawie cennika poczty polskiej).

KLIKNIJ ABY PRZEJŚĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ

SPIS TREŚCI LUB/I OPIS (Przypominam o kombinacji klawiszy Ctrl+F – przytrzymaj Ctrl i jednocześnie naciśnij klawisz F, w okienku które się pojawi wpisz dowolne szukane przez ciebie słowo, być może znajduje się ono w opisie mojej aukcji)

BIBLIOTEKA FOTOAMATORA NR 9 STANISŁAW SOMMER
FOTOGRAFIA
NA
MATERIAŁACH NIETYPOWYCH
WARSZAWA 1955 FILMOWA AGENCJA WYDAWNICZA

Okładkę projektowała HALINA LEONOWICZ
Redaktor techticzny STANISŁAW FRANK
Korektor BOGDAN MAItKIEWICZ





Uwagi wstępne

W ostatnich kilkudziesięciu latach, począwszy od I wojny światowej, daje się zauważyć wielki rozwój przemysłu fotochemicznego. Ze wzrostem ilości produkowanych materiałów powiększa się stale ich asortyment. Poszczególne wytwórnie produkują materiały światłoczułe o własnościach specjalnie przystosowanych do potrzeb fotografii amatorskiej i zawodowej, filmu oraz prac naukowych i badawczych. Wyrabiane są papiery fotograficzne o przeróżnej barwie podłoża i rozmaitej fakturze powierzchni (dla fotografii czarno-białej i w barwach naturalnych), nie mówiąc już o szerokim wachlarzu gradacji i czułości.
Przykładem bogatego asortymentu wyrobów światłoczułych jest np. fakt, że Agfa produkuje wyłącznie dla celów fotograficznych ponad 100 różnego typu materiałów negatywowych (bez materiałów do filmu oraz papierów do zdjęć
obrazowych).
W związku z tym, dziwnym może się wydać fakt, że książka ta omawia wyrób materiałów światłoczułych uczulanych we własnym zakresie przez fotografa.
Przyczyna jest prosta. Materiały światłoczułe stosowane w niektórych dziedzinach fotografii charakteryzują się małą trwałością — używać je można po uczuleniu najwyżej w ciągu kilku do kilkunastu dni. Poza tym należy pamiętać, że produkcja materiałów światłoczułych na dużą skalę jest trudna i kosztowna. Konieczne są do tego skomplikowane drogie maszyny i urządzenia, wyrabiające przeważnie jeden tylko rodzaj materiałów. Zapotrzebowanie rynku fotograficznego
na niektóre gatunki materiałów fotograficznych jest tak niewielkie, że byłoby nieopłacalne i nieuzasadnione z punktu widzenia gospodarki narodowej inwestowanie pieniędzy w urządzenia zaspokajające potrzeby nielicznych specjalistów.
Jakie materiały światłoczułe nie są wyrabiane fabrycznie i do jakich celów one służą? W fotografii artystycznej popularne są tzw. techniki chromianowe, (np. „guma" i „bromo-lej"). Substancją światłoczułą w tych technikach jest mieszanina niektórych soli chromu (dwuchromianów) z pewnymi wielkocząsteczkowymi związkami organicznymi (białko, żelatyna, guma arabska). Tego rodzaju mieszanina światłoczuła odznacza się małą trwałością i zanim dotarłaby z wytwórni do rąk fotografa stałaby się bezwartościową.
W fotografii dokumentalnej do reprodukcji planów i rysunków kreskowych stosowane są materiały, w których substancją światłoczułą są pewne sole żelazowe. Materiały tego typu są wyrabiane fabrycznie! Niekiedy jednak zachodzi konieczność samodzielnego ich sporządzenia (np. wtedy, gdy chcemy otrzymać kopię oryginału o wymiarach przekraczających rozmiar papierów produkowanych fabrycznie).
Dla celów wystawienniczych i zdobniczych stosuje się fotografie na tkaninach, porcelanie, metalu lub drewnie. Oczywiście, że w takich przypadkach fotograf musi sam otrzymać warstwę światłoczułą na materiale, na którym chce umieścić fotografię.
W kolejnych rozdziałach książki omówimy poszczególne techniki specjalne i metody otrzymywania materiałów światłoczułych nie produkowanych fabrycznie. Należy jednak zaznaczyć, że w porównaniu z obróbką materiałów wyrabianych na skalę przemysłową (wykorzystujących światłoczu-łość soli srebra z chlorowcami), obróbka materiałów/ uczulanych we własnym zakresie przez fotografa jest trudna i skomplikowana. Wymaga ona dokładnego zrozumienia charakteru reakcji chemicznych zachodzących podczas produkcji, naświetlania i obróbki. Konieczna jest pedantyczna
dokładność w pracy i cierpliwość. Ponadto substancje chemiczne wchodzące w skład poszczególnych recept i przepisów nie zawsze są łatwo dostępne. Potrzebny sprzęt nie jest natomiast zbyt skomplikowany i drogi. Większość urządzeń jest prosta i szereg z nich można sporządzić we własnym zakresie.
Niewielka objętość książki zmusza niekiedy do zbyt pobieżnego omówienia pewnych tematów. Autor wybrał te metody postępowania, które są najprostsze i najłatwiejsze do zrealizowania w zwykłych warunkach. Przepisy pochodzą ze źródeł poważnych i w większości wypróbowane s% przez autora, który wprowadził w niektórych miejscach własne poprawki i uzupełnienia.





Spis rzeczy

Uwagi wslępne ....... . . .
Techniki chromianów ^ .........7
Charakterystyka światłoczułych warstw chromianowych 14 Charakterystyka poszczególnych technik chromianowych z punktu widzenia ich przydatności dla celów
fotografii artystycznej.........-1
Guma.......... . . : 22
Pigment ........ ... - 37
Bromole .............
Ozobrom......... . . . 61
Techniki żelazowe...........
Cyjanotypia ........ -
Metoda Pelleta ... .......73
Fotografia na tkaninach ......./5
Fotografia na porcelanie . ... 33
Fotografia na drewnie ... . . . 84
Fotografia na metalach . . . . 86
Fotografia na celuloidzie ... -
Fotografia na masach plastycznych . - .95



WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


Możesz dodać mnie do swojej listy ulubionych sprzedawców. Możesz to zrobić klikając na ikonkę umieszczoną poniżej. Nie zapomnij włączyć opcji subskrypcji, a na bieżąco będziesz informowany o wystawianych przeze mnie nowych przedmiotach.