Akcja SÖLDNER: Secret Wars toczy się w niezbyt odległej przyszłości roku 2010. Wielkim potęgom jak Stany Zjednoczone czy Rosja po blisko połowie wieku znudziła się rola tzw. „Światowej Policji”. Prowadzone przez te kraje kampanie militarne i sankcje ekonomiczne bardzo negatywnie odbiły się na ich gospodarce, ekonomii i przede wszystkim bezpieczeństwie narodowym. Powoli nadrzędną rolę w międzynarodowych konfliktach zaczęły odgrywać małe i dobrze zorganizowane grupy najemników, wykorzystujące bardzo nowoczesny sprzęt bojowy (m.in. pojazdy opancerzone, śmigłowce, oraz samoloty startu pionowego). Gracz staje się przywódcą jednej z tych wyspecjalizowanych grup. Do przejścia czeka dynamiczna kampania składająca się z szeregu różnorodnych misji. Gracz jako przywódca najemników, musi nie tylko dowodzić swoimi podwładnymi w walce, lecz także zadbać o kolejne intratne zlecenia, odpowiednie zaopatrzenie, a także dostosowanie się do panujących obecnie warunków politycznych. Gra posiada całkowicie trójwymiarową grafikę. Akcja toczy się w dynamicznie modelowanym świecie, mamy tu zmiany pogody, cykle dnia i nocy oraz pory roku. SÖLDNER: Secret Wars oprócz rozgrywki w trybie single player pozwala też na rozgrywkę wieloosobową do 32 osób równocześnie, a nawet do 128 w przypadku gry na specjalnym serwerze. Ponadto autorzy gry zaimplementowali jeszcze generator misji.
Marine Corps
to pełnoprawne rozszerzenie taktycznej gry akcji, pt. Soldner: Secret Wars. Gracze po raz kolejny wcielają się w lidera wyspecjalizowanej grupy najemników, wykonującej intratne zadania w niedalekiej przyszłości (okolice 2010 roku). Oprócz dowodzenia podwładnymi w walce, ważne jest tutaj także pilnowanie zaopatrzenia dla oddziału oraz systematyczne pozyskiwanie kolejnych zleceń.
Dodatek wprowadza do rozgrywki znanej z oryginału mapy z dużą ilością zbiorników wodnych (wyspy, itp.), jak również środowiska pustynne. Te miejsca stanowią bowiem idealny teatr działań dla pojazdów, którymi w dużym stopniu wspieramy najemników. W sumie, do dyspozycji grającego oddano ponad 40 nowych pojazdów bojowych, włączając w to 10 jednostek nawodnych (szybkie kutry, czy mini-łodzie), 15 dobrze opancerzonych jednostek desantowych oraz 30 maszyn lądowych i powietrznych (czołgi Leopardy, śmigłowce klasy Tiger, myśliwce Eurofighter). Do tego dochodzi również ponad 20 nowoczesnych rodzajów broni do wykorzystania (karabiny maszynowe, snajperki, etc.). Jeżeli chodzi o samych najemników, to do wyboru pojawiły się dwie nowe klasy: zwiadowca oraz nurek, których wykorzystanie na polu walki zależy wyłącznie od pomysłowości osób zasiadających do tej produkcji.
Pozostałe zmiany i nowości skupiają się wokół oprawy audio-wizualnej. Twórcy ze studia developerskiego Wings Simulations usprawnili filtry graficzne, odpowiadające za wyświetlanie obrazu w podczerwieni oraz przez noktowizor. Niewielkie modyfikacje spotkały również interfejs programu (jeszcze większa intuicyjność). Z kolei do ścieżki dźwiękowej dodano szereg nowych utworów, nawiązujących klimatycznie do kompozycji znanych z pierwowzoru.