ISBN: |
978[zasłonięte][zasłonięte]32269 |
Wymiar: |
17.0x24.0cm |
Nr wydania: |
- |
Seria: |
- |
Ilość stron: |
480 |
Ocena: |
- |
Waga: |
0,84 kg |
Indeks: |
659[zasłonięte]02750KS |
Rok wydania: |
2014 |
Rodzaj okładki: |
Miękka |
Stan: |
Nowa |
Autor: |
Solarczyk-Ambrozik Ewa (red.) |
Wydawca: |
Wydawnictwo Naukowe UAM |
Opis książki
Publikacja stanowi wieloaspektowe studium porządkujące zagadnienia ważne dla praktyki edukacyjnej i systematyzujące różnorodne aspekty edukacji całożyciowej – będącej niezwykle istotnym obszarem nie tylko dla badań naukowych, ale przede wszystkim dla rozwoju życia społecznego i uczestniczących w nim jednostek. Opracowanie składa się z czterech wyodrębnionych części, zawierających artykuły trzydziestu dwóch autorów o różnych zainteresowaniach badawczych, które stanowią perspektywę umożliwiającą całościowe rozpatrywanie życia społecznego. Część pierwsza przedstawia idee edukacji całożyciowej w kontekstach i perspektywach różnych koncepcji badawczych. Druga – dotyczy specyficznej „przestrzeni”, jaką jest uniwersytet, który w wielu swoich wymiarach jest przecież „terytorium” edukacji całożyciowej. Kolejna część łączy się z poprzednimi, opisując związki i uwarunkowania, z jakimi mierzy się edukacja całożyciowa w konfrontacji z rygoryzmem narzuconym przez rynek pracy. W ostatniej zaprezentowano kilka perspektyw i egzemplifikacji idei i praktyki edukacji całożyciowej, co stanowi dopełnienie treści przedstawionych wcześniej.