Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Sokół 600 RT z wózkiem bocznym - oryginał 1936 r.

28-06-2012, 3:10
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 160 000 zł     
Użytkownik misiekn4780
numer aukcji: 2400094423
Miejscowość Kielce
Wyświetleń: 4695   
Koniec: 19-06-2012 19:33:40
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Normal 0 21 false false false PL X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4

Mam na aukcji do zaoferowania motocykl Sokół 600 RT z wózkiem bocznym.

  

Wystawiam ponownie swojego Sokoła na aukcji, z racji tego że nie osiągnął ceny minimalnej

  

Jest to jeden z pierwszych egzemplarzy Sokoła 600 z 1936 roku. Nr ramy 27, nr silnika 20, udokumentowane dowodem rejestracyjnym. Jest to najstarszy zachowany egzemplarz tego modelu motocykla w Polsce i na świecie. Ten kto ogląda tą aukcje nie przez przypadek trafił na nią i zapewne wie, jaka jest wartość takiego pojazdu. Jestem drugim właścicielem Sokoła z wózkiem bocznym, którego odkupiłem od pierwszego właściciela, który nabył go przed II wojną. Motocykl ten przetrwał okupację niemiecką, oraz kilkuletni okres stalinizmu, był ukryty pod węglem w szopie. Służył pierwszemu właścicielowi świetnie, motocykl stał się członkiem jego rodziny - posiadam zdjęcia motocykla z dziećmi i rodzina, ten jegomość znał się świetnie na takich motocyklach, przed wojna służył jako kierowca mechanik w wojsku i dosiadał Sokoła 1000. Tym Sokołem 600 z bocznym wózkiem jeździł do początku lat 80 ub. wieku, gdy zdrowie już mu nie pozwalało na dalsze użytkowanie i niechętnie chciał się o pozbyć w tamtych czasie. Moje zabiegi o ten motocykl trwały prawie 3 lata, mogłem wówczas kupić inne motocykle i Sokoły 600, ale ten Sokół 600 był dla mnie wyjątkowy,bo ma właśnie swoją niepowtarzalną historie, i ma duszę. Ten motocykl to nie jest zlepek części jak w większości odrestaurowanych egzemplarzach.

 

 Motocykl został odrestaurowany przez cenionego fachowca z Warszawy. Motocykl po remoncie jeszcze nie był odpalany trzeba skończyć podłączenia elektryczne ze stacyjką w najaśnicy, pozalewać silnik płynami, i przeprowadzić niezbędne ustawienia silnika i gaźnika. Aby motocykl mógł poprawnie działać trzeba było przeprowadzić prace regeneracyjne: Gaźnik zregenerowany, prądnica-magdyno zregenerowana, silnik po remoncie - pierwszy właściciel zmienił cylinder i głowice na 9 otworową, układ kierowniczy -zlikwidowane wszystkie luzy. Sokół posiada prawie 95% oryginalnych części które zostały zregenerowne lub naprawione. Z nie oryginalnych części to tylna lampka - paluszek, rura wydechowa - samo kolanko, kranik paliwa, gumowe manetki na kierownicy, gumowe nakładki na podnóżki i opony, dętki, zamienniki łożysk kulkowych w silniku, skrzyni, kołach, instalacja elektryczna, linki, akumulator, pokrycia siedzeń kierowcy i pasażera, oraz pokrycie skórzane siedziska w koszu wykonane na wzór starego zamocowane na oryginalnym szkielecie drewnianymi i sprężynach, pokrycia skórą oryginalnych drewnianych podłokietników w gondoli kosza. Posiadam do Sokoła oryginalne boczne gumy zbiornika paliwa, oryginalną instrukcje obsługi i oryginalny unikatowy egzemplarz pierwszego wydania katalogu części.

 

Ten Sokół jest unikatowym jedynym na świecie egzemplarzem, i z wielkim żalem się go pozbywam, gdyż posiadam go ponad 28 lat. Ale teraz jestem zmuszony go sprzedać. Jestem przekonany, że będzie cieszył następnego właściciela, a cena nie będzie dla miłośnika tych motocykli przeszkodą.

 

     Ten zakup można potraktować jako idealną lokatę kapitału, gdyż wartość takich Sokołów wzrasta o min.20% rocznie. Jest to wyjątkowa okazja do kupna tego motocykla, zachęcam do licytacji również zagranicznych kolekcjonerów, motocykl nie jest wpisany do rejestru pojazdów zabytkowych i historycznych, chętnie sprzedam Go za granicę.

 

Motocykl jest aktualnie wyrejestrowany.

 

 Aktualne zdjęcia Sokoła i więcej można obejrzeć tutaj:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9e418b6b777647ac.html

 

Na  zdjęciu gdzie widać wnętrze najaśnicy, znajduje się oryginalna tabliczka połączeniowa, w głębi po prawej na dole widoczna końcówka bezpiecznika zewnętrznego. Licznik, amperomierz i stacyjka są oryginalne, jedynie klapka stacyjki jest dorabiana i wymaga chromowania, niestety niem mam żadnego kluczyka do stacyjki. Na zdjęciach są oryginalne gumy od zbiornika paliwa, oryginalne kalamitki-smarowniczki, komplet oryginalnych zapinek do gondoli wózka które trzeba odnowić, oryginalne światełko odblaskowe i oryginalna trąbka stosowana ówcześnie przy polskich motocyklach - niestety bez gruszki, oraz dorobioną na wzór dźwignię zmiany biegów z większością oprzyrządowaniem.

 

 

 

Na pewno są osoby które pewnie chciałyby kupić okaz muzealny Sokoła 600 z Muzeum Techniki z Warszawy, ale przecież muzeum nie odsprzedaje eksponatów, ta aukcja właśnie daje taką możliwość - bo ten Sokół jest właśnie okazem muzealnym.

 

 Zapraszam do licytacji lub poważnych ofert kupna.

 

 

 

 

 

 

Proszę o przemyślane oferty  [zasłonięte]@wp.pl  ,  odpowiem na pytania