Software Developer's Journal nr. 168 (12/2008) - Symbian OS Programowanie gier na komórki
Django – Python w zastosowaniach webowych
Tomasz Kropiewnicki
Tworzenie aplikacji internetowych to chleb powszedni wielu współczesnych programistów, co w większości przypadków wiąże się z ciężką oraz mozolną pracą. W niniejszym artykule przedstawione jest Django – rozwiązanie stworzone w języku Python, którego celem jest uczynić pracę programisty aplikacji webowych prostszą, bardziej efektywną oraz przyjemniejszą.
Mirrorowanie dysku w Linuksie
Radosław Korzeniewski
Mirrorowanie dysku nie jest operacją łatwą i wymaga minimalnej wiedzy dotyczącej partycjonowania, konfiguracji systemu czy samej technologii RAID. Niestety jak do tej pory dystrybucje Linuksa doczekały się co najwyżej możliwości instalacji systemu na mirrorowaniej parze dysków. Wciąż brakuje mechanizmów prostego i łatwego włączenia mirroru w taki sposób aby z procesem tym poradził sobie każdy użytkownik komputera. Na szczęście system Linuks ciągle się rozwija.
Duke Nukem
Łukasz Olender
Anarchy Online i Red Faction to gry niewątpliwie złożone. W życiu gracza są jednak takie chwile, w których zamieniłby on każdy skomplikowany tytuł na coś, co nie wymaga zbyt dużo myślenia, ale daje dużo rozrywki. Taki jest właśnie Duke Nukem: Manhattan Project. Zapraszamy do lektury.
Red Faction
Łukasz Olender
Red Faction – to właśnie ta gra jest tematem niniejszego artykułu. Czy pomimo upływu ponad siedmiu lat od daty premiery jest ona warta poświęconego jej czasu?
Hedgewars
Maciej Mroziński
Hedgewars to gra mająca na celu stworzenie otwartego odpowiednika legendarnych Wormsów. Prawdę mówiąc wręcz zaskakujące jest podobieństwo do oryginału, tak wygląd interfejsu jak i przebieg rozgrywki, na fizyce gry kończąc do złudzenia przypominają Wormsy. Warto jednak powiedzieć jeszcze kilka słów.
Porozmawiaj z komputerem
Mariusz Jasnogórski
Komputerowe rozpoznawanie i synteza mowy (ang. Speech Technology) były niegdyś uważane za technologię dalece futurystyczną, która z pewnością nigdy nie opuści sfery fantastyki naukowej. Tymczasem, przez ostatnie 50 lat technologia ta była stale rozwijana i obecnie jest coraz częściej stosowana, zyskując coraz większą popularność.
Wydajny, elastyczny i przyjazny CMS - – Textpattern część II
Krystian Rajski
Celem niniejszego artykułu jest rozwinięcie pierwszej części poprzez wyjaśnianie i zaprezentowanie sposobu budowy witryny w oparciu o własny szkic struktury HTML. Przedstawiony sposób tworzenia szablonu nie jest jednym właściwym podejściem. Mamy nadzieję, że zaprezentowane informacje zachęcą do dalszej pracy z Textpattern.
Adobe Flash - – wykorzystanie w urządzeniach wbudowanych
Randy Martin
Wprowadzenie technologii Adobe Flash do urządzeń wbudowanych jest jednym z najbardziej ekscytujących osiągnięć ostatnich kilku lat. To, co zaczęło się od potrzeby stworzenia możliwości grania w gry w technologii Flash na telefonach komórkowych, rozwinęło się w chęć budowania całych wbudowanych interfejsów graficznych wykonanych w technologii Flash i technologiach pokrewnych, takich jak Flex. Użycie technologii Flash w systemach wbudowanych wymaga jednak od projektantów rozwiązania kilku problemów. Niniejsze opracowanie skupia się na wyborach, których musi dokonać projektant podczas spełniania różnego rodzaju wymagań.
Podstawy bezpieczeństwa Oracle
Cezary Cerekwicki
Prawie każdy system informatyczny zawiera w sobie bazę danych, a Oracle wśród nich zajmuje miejsce szczególne. Jest to system o olbrzymiej liczbie wdrożeń, działa na nim wiele istotnych usług, m.in. bankowych. Dlatego warto znać zastosowane w nim mechanizmy bezpieczeństwa.
Emulacja systemu MS Windows CE 5.0 na platformie x86
Artur Korneusz
Urządzenia mobilne (np. Pocket PC, Smatrfon) stają się coraz bardziej popularne. Przyczynia się do tego zarówno wzrost funkcjonalności jak i coraz bardziej przystępna cena. Duża ilość tychże urządzeń wyposażona jest przez producenta w system operacyjny klasy MS Windows CE oraz dedykowane oprogramowanie, związane z jego przeznaczeniem.
Grafika w PHP
Adam Blok
Jednym z kluczowych elementów każdego serwisu internetowego jest grafika. Dzięki PHP w dynamiczny sposób możemy ją bez niczyjej ingerencji uatrakcyjnić lub dostosować do naszych potrzeb.
Własny słup ogłoszeniowy
Piotr Plenik
Gdy już zadbaliśmy o przygotowanie działającej aplikacji, czas na dopracowanie kilku detali, dzięki którym naszą aplikację można uznać za profesjonalnie wykończoną. W drugiej części zaprezentujemy, w jaki sposób możemy zamieścić aplikację na serwerze oraz w sprawny sposób ją aktualizować.
Programowanie gier dla Symbian OS – rozwijamy grę
Rafał Kocisz
W dwóch pierwszych odcinkach serii Programowanie gier dla Symbian OS Czytelnicy mogli zapoznać się ze szkieletem aplikacji i przekonać się, jak można wykorzystać ten szkielet w celu zbudowania stosunkowo prostej – aczkolwiek niebanalnej – gry logiczno-zręcznościowej. Poprzedni odcinek cyklu, zatytułowany Budujemy grę!, zakończył się uruchomieniem pierwszej, grywalnej wersji projektu LaserQuest. W niniejszym odcinku skupimy się na rozszerzeniu funkcjonalności wspomnianej gry, analizując przy tym takie kluczowe składniki warsztatu programisty Symbian OS jak deskryptory oraz operacje wejścia/wyjścia na plikach.
Wywiad z Ludovic Neveu – Dyrektorem ds. Sprzedaży w Embarcadero Technologies
Materiały na CD:
Aplikacja Ramzes
ModeMarker Code Explorer 6
ModelMarker 9 for CodeGear IMEs & Visual Studio - Delphi / C#
Total Network Inventory