Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

SOCJOLOGIA CODZIENNOŚCI - Sztompka Piotr [nowa]

12-03-2012, 8:55
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 84.70 zł     
Użytkownik BestselleryPL
numer aukcji: 2118073496
Miejscowość Warszawa
Zostało sztuk: 2    Wyświetleń: 8   
Koniec: 14-03-2012 05:53:05
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Przedmiotem aukcji jest:

SOCJOLOGIA CODZIENNOŚCI

Sztompka Piotr

Dane:
  • ISBN:978[zasłonięte][zasłonięte]40095
  • liczba stron: 976
  • okładka: twarda
  • wydawnictwo: Znak
  • Rok wydania: 2008
  • Stan produktu: nowy, nieużywany



  • Opis książki:
    Gwiazdy rocka i stadionowi zadymiarze, zakupy i choroby, przyjaźń i seks, komórki i fora internetowe, zaufanie taksówkarzy do klientów i wyborców do polityków. Co łączy te tematy? Tradycyjny socjolog określiłby je jako "dziwne", ale sprawy te są przedmiotem "trzeciej socjologii": socjologii codzienności. Po "pierwszej" (zajmującej się wielkimi systemami społecznymi) oraz "drugiej" (analizującej anatomię działań społecznych i międzyludzkich więzi) przyszedł czas na "trzecią". Badacze dostrzegli, że tradycyjne problemy socjologii - nierówności społeczne, władza, kultura, świadomość zbiorowa czy globalizacja - przejawiają się najwyraźniej na co dzień: w domu, szkole, supermarkecie, kościele, szpitalu i na stadionie piłkarskim. Dla socjologów życie codzienne to nowe okno, przez które można spojrzeć na stare problemy i zobaczyć coś więcej. Piotr Sztompka i Małgorzata Bogunia-Borowska zebrali przykłady najnowszych prac z kręgu "trzeciej socjologii", które ukazały się na świecie. To pierwsza taka - poprzedzona obszernymi wstępami autorów - antologia w Polsce. Z pewnością zainteresuje nie tylko socjologów, ale szeroki krąg czytelników, którym pomoże lepiej zrozumieć własne życie w społeczeństwie. Małgorzata Bogunia-Borowska jest adiunktem na Uniwersytecie Jagiellońskim w Zakładzie Socjologii Teoretycznej Instytutu Socjologii i wykładowcą w Wyższej Szkole Europejskiej im. ks. Józefa Tischnera. Absolwentka Wydziału Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego, na którym ukończyła kulturoznawstwo (1997) oraz Wydziału Filozoficznego, gdzie zdobyła wykształcenie socjologiczne (1999). Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z przemianami kulturowymi i społecznymi ponowoczesnej rzeczywistości. Szczególnie interesuje się tematyką kultury medialnej i konsumpcyjnej. Stypendystka Fundacji na rzecz Nauki Polskiej oraz członkini Międzynarodowego Stowarzyszenia Socjologicznego (ISA) oraz Polskiego Stowarzyszenia Socjologicznego. Współautorka książki Globalizacja i konsumpcja. Dwa dylematy współczesności (część poświęcona społeczno-kulturowym teoriom konsumpcji) oraz Reklamy jako tworzenia rzeczywistości społecznej, a także redaktorka książki Dziecko w świecie mediów i konsumpcji.


    Zobacz nasze pozostałe aukcje

    Dodaj nas do ulubionych sprzedawców

    Zapraszamy serdecznie.