Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Socjalizacja dziecka z rodziny wielodzietnej Form

19-10-2014, 11:33
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 36 zł     
Użytkownik phkowalska
numer aukcji: 4622015244
Miejscowość Siemiatycze
Wyświetleń: 4   
Koniec: 19-10-2014 10:37:54

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2012
Kondycja: bez śladów używania
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Socjalizacja dziecka z rodziny wielodzietnej
Studium teoretyczno-empiryczne

 

Forma Paulina


Wydawnictwo: Uniwersytet Jana Kochanowskiego Kielce

ISBN:[zasłonięte]978-8333-541-9
Format: 16,5x23,5cm
Liczba stron: 191
Oprawa: Miękka
Wydanie: 2012 r. 

Opis:

Prezentowana publikacja posiada układ treści podzielony tematycznie. Pierwszy rozdział dotyczy rodziny jako miejsca socjalizacji dziecka oraz czynników determinujących wewnątrzrodzinną socjalizację. Można stwierdzić, że problematyka znajdująca się w tym rozdziale opisuje proces socjalizacji pierwotnej (rodzinnej). W rozdziale drugim zaprezentowano proces socjalizacji wtórnej wyrażonej poprzez wewnątrzszkolną socjalizację dziecka. Biorąc pod uwagę, iż przestrzeń szkoły stanowiła jednocześnie teren badań, określono także miejsce szkoły w przestrzeni społecznej, szkolne czynniki warunkujące socjalizację (kultura szkoły, klimat szkoły, symbolizacja i szkolne normy) oraz mechanizmy socjalizacji dziecka z rodziny wielodzietnej w szkole. Trzeci rozdział poświęcono szczegółowej charakterystyce społecznych ról dziecka z rodziny wielodzietnej w gimnazjum, tj. roli ucznia, kolegi, członka szkolnej zbiorowości, z uwzględnieniem społecznych partnerów gimnazjalisty (rodziców, nauczycieli, grupy rówieśniczej). Kolejny rozdział koncentruje się na metodologicznych podstawach przeprowadzonych badań. Uzasadniono w nim zastosowanie badań ilościowych i jakościowych. W rozdziale piątym przedstawiona została analiza uzyskanych wyników badań. Dokonano w nim charakterystyki szkoły jako miejsca uspołecznienia dziecka, wyróżniając wypełnianie przez dziecko z rodziny wielodzietnej roli ucznia, kolegi oraz członka szkolnej zbiorowości. Wyselekcjonowano również indywidualne przypadki (specyficzne profile) dzieci z rodzin wielodzietnych. Opracowanie kierowane jest do szerokiego grona odbiorców ? teoretyków i praktyków, zarówno do studentów kierunków społecznych, jak i pracowników oświaty, rodziców, wychowawców placówek socjalizacyjnych, nauczycieli i wielu innych, którzy zajmują się socjalizacją dziecka.