Słowiańską ziemię ogarnia mroczny cień. Potężny artefakt - amulet Slaviki, chroniący do tej pory mieszkańców, od śmierci Księcia stracił moc. Jedyne dziecko władcy - córka, mogła by wykorzystać moc amuletu i przejąć rodowe brzemię, ale niestety jest jeszcze zbyt młoda. Rytuał może znów napełnić go mocą, ale do dnia rytuału pozostało jeszcze kilka miesięcy - dopóki córka księcia nie wypełni amuletu swą życiodajną siłą, rody słowiańskie same muszą ochronić mieszkańców przed złem wypełzającym z mokradeł i pieczar.
W grze Slavika każdy z graczy dysponuje drużyną - sześcioma bohaterami: druidem, zwiadowcą, łucznikiem i złodziejem, dwoma wojownikami. W trakcie gry gracze wysyłają swoich bohaterów do pięciu niebezpiecznych krain. Gracz po wystawieniu dwóch bohaterów, wystawia do innej krainy monstra ze swojej talii potworów. Bohaterowie i monstra mają specjalne umiejętności, które znacząco wpływają na sytuację w danej krainie.
Gdy kraina wypełni się potworami, te natychmiast atakują bohaterskich wojowników, którzy się w niej znajdują. Jeśli ci są w stanie odeprzeć atak - zdobywają punkty zwycięstwa i skarby krainy. Choć drużyna bohaterów znajdująca się w jednej krainie składać się może z członków kilku rodów, zawsze chwałą okryty jest tylko ten, który w starciu dysponował największą siłą. Grę wygrywa gracz, którego ród w dniu związania się młodej księżniczki z amuletem będzie posiadał największą liczbą punktów zwycięstwa.
Zawartość zestawu:
- 5 kart symbolizujących miesiące
- 5 plansz graczy
- 12 żetonów
- 5 kart pomocy
- 5 rodów po 6 kart bohaterów dla każdego gracza
- 6 dwustronnych kart krain
- 54 karty potworów atakujących krainy Slaviki
- 15 kart skarbów
- instrukcja po polsku i angielsku
Nam, ale i także innym sklepom udało się przekonać, że ta pozycja nie ma sobie równych.