Wprowadzenie .................... Jadwiga Romana Bobrowska: Tematyka muzyczna i folklorystyczna w pismach Adama Gdacjusza ................. Helena Danel-Bobrzyk: Wiktor Kiszą (l880—1954) — życie i działalność muzyczna ..................... Elżbieta Szwed: Działalność sceny operowej Teatru Polskiego w Katowicach w okresie międzywojennym ............... Andrzej Wójcik: Polska muzyka współczesna w świetle przekazów śląskiej prasy muzycznej dwudziestolecia międzywojennego ........ Henryk Orzyszek: Stefan Marian Stoiński — sylwetka, działalność oraz jego zasługi dla Śląska. ................. ks. Antoni Reginek: Muzykowanie chóralne w Kościele katolickim na Górnym Śląsku ..................... Walentyna Węgrzyn-Klisowska: Polskie pieśni ewangelickie. Repertuar, pochodzenie, konkordancje .................. Leon Markiewicz: Z problemów współpracy polsko-niemieckiej w zakresie badań nad śląska kultura muzyczna .............. Jolanta Bauman-Szulakowska: Śląska kultura muzyczna w aspekcie historyzmu Krystyna Turek: Pieśni górnicze w badaniach naukowych Adolfa Dygoczą. . Jadwiga LJchyła-Zroski: Miejsce kultury Śląska w kształceniu młodzieży (na przykładzie muzyki)................. Jan Mazurek: Hudební vychova na učitelskem ústavu ve Slezské Ostravé . Summary ...................... Zusammenfassung |