Opis | Celem pracy jest wykazanie skuteczności wybranych treningów psychologicznych: interpersonalnego, asertywności i antystresowego w rozwijaniu umiejętności intra- i interpresonalnych. Badaniami quasi-eksperymentalnymi, w których zastosowano wymienione treningi, objęto studentów drugiego roku pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej PAP w Słupsku. Praca składa się z czterech rozdziałów. W pierwszym scharakteryzowano umiejętności intra- i interpersonalne, tj. komunikację interpersonalną w grupie, atrakcyjność interpersonalną i intrapersonalną, budowanie i umacnianie poczucia własniej wartości, wiary w siebie i pozytywnej samooceny. W rozdziale drugim przeprowadzono analizę literatury dotyczącej oddziaływań psychoprofilaktycznych. Rozdział trzeci zawiera założenia metodologiczne: cele i przedmiot badań, problemy i hipotezy badawcze, metody quasi-eksperymentu, techniki i narzędzia badawcze oraz opis organizacji i przebiegu badań. Celem badań była eksperymetnalna weryfikacja hipotezy głownej, w której założono, że ćwiczenia i zajecia z psychoprofilaktyki będą miały pozytywny wpływ na umiejętności intra- i interpersonalne, asertywność i radzenie sobie ze stresem u badanych studentów. W rozdziale czwartym zaprezentowano analizę i interpretację zebranego materiału badawaczego. Otrzymane dane potwierdzają słuszność założonej hipotezy głównej. Zmiany te miały charakter względnie trwały. Na końcu pracy znajdują się podsumowanie, wnioski oraz postulaty, a w załącznikach - zastosowane narzędzia badawcze oraz scenariusze zajęć i ćwiczeń przeprowadzonych na treningach |