Spowolnienie gospodarcze, spadki i zachwiania na giełdzie, kryzys, recesja... Prognozy są niepewne i mało obiecujące. Publicyści szukają kozła ofiarnego. Zdaniem niektórych winne są banki, zdaniem innych - rząd i światowe tendencje. W takiej sytuacji trzeba wziąć sprawy w swoje ręce i chronić swój biznes, a może nawet grać o przetrwanie. W Skutecznych strategiach na trudne czasy Patrick Forsyth i Frances Kay, konsultanci i autorzy książek biznesowych, zdają relację z pola bitwy i pokazują, gdzie trzeba dokonać zmian. Podkreślają, że potrzebne jest działanie na wszystkich frontach: w marketingu, zarządzaniu, finansach, w samej organizacji. Konieczne mogą się też okazać: -ograniczenie kasztów,-walka o utrzymanie rynku i rentowności,-reorganizacja finansów i zatrudnienia,-zmiany w sposobie pracy.Bez względu na to, czy odpowiadasz za całą firmę, czy tylko za jej część, rada na początek brzmi: "Zatrzymaj się i pomyśl!". Skuteczne strategie na trudne czasy pomogą w podjęciu rozważnych decyzji, zasugerują drobną korektę albo skłonią do wprowadzenia większych transformacji.
|
Wstęp do wydania polskiego 1. Nastawienie 2. Podejmowanie decyzji - ładuj, cel . pal! 3. Śpiesz się powoli 4. Zrobione, zapłacone 5. Skuteczna taktyka partyzancka - analiza konkurencji 6. Generowanie pomysłów - myślenie kreatywne 7. Proste rachunki 8. Podnieś wydajność - zmotywuj swoich ludzi 9. Trudne decyzje, niewygodne sytuacje 10. Zarządzanie czasem - kluczowe zagadnienia 11. Sprawdź umowy o pracę twoich podwładnych 12. Sprawdź swoją umowę (dla pracownika) 13. Obcinanie wydatków na podróże 14. Negocjuj obniżenie kosztów 15. Osobisty plan ucieczki 16. Małe może być piękne - zwalnianie pracowników 17. Załoga - przydzielanie zadań 18. Wizerunek i prezentacja 19. Nie ustępuj ani na krok 20. Dystrybucja - właściwy kanał 21. Śmieciowy marketing - nie, nie i jeszcze raz nie! 22. Zarządzanie relacjami z klientami - zachęta do lojalności 23. Sztuka odmowy 24. Wykończ problem, zanim on wykończy ciebie - zabij stres 25. Zwiększ swoje szanse - umiejętności, które wygrywają 26. Lepiej za granicą? 27. Ocal skórę, ocal pracę - kopie zapasowe 28. Wyciągnij naukę z doświadczenia - czyli: poznaj swoich klientów 29. Dostrzeganie nowych możliwości - sojusze strategiczne 30. Odzyskiwanie i oszczędzanie - wydatki 31. Słuchaj uważnie - informacja kontra dyskrecja 32. Podrasowane techniki sprzedaży 33. Mniej znaczy więcej 34. Najlepszy wybór - miks promocyjny 35. Z niewielką pomocą przyjaciół - networking 36. Nie bądź ostrożny - bądź śmiały 37. Polityka cenowa - maksymalizacja wydajności 38. Outsourcing - sposób na przetrwanie 39. Liczy się mobilność - elastyczność wobec zmian 40. Uwaga na cyfry - przepływ gotówki i płacenie rachunków 41. Promowanie szybkiej zmiany 42. Jak podnieść cenę (bez podnoszenia ceny) 43. Stymulowanie sprzedaży - porusz niebo i ziemię 44. Niech cię zapamiętają 45. Załóż różowe okulary 46. Kijem czy dobrym słowem - właściwe podejście do trudnych spraw 47. Jak utrzymać się na powierzchni - dziesięć najlepszych porad 48. Siła doskonałej obsługi klienta 49. Lepsze wskaźniki - lepsza sprzedaż 50. Maksymalizacja zysków z Internetu 51. Nowe perspektywy - jak stworzyć najlepszy potencjał 52. Wszystko jest kwestią podejścia Posłowie |