Skuteczne komunikowanie w administracji publicznej
Autor: Walentyna Trzcińska, Izabela Wiciak Wydawca: WSPOL ISBN:[zasłonięte]978-8362-247-9 Rok wydania: 2011 Ilość stron: 104 Oprawa: miękka Format: 16 x 24
Wysyłka w ciągu 24 godzin
EAN: 978[zasłonięte][zasłonięte]46224
Komunikacja społeczna łączy ludzi i spaja organizacje. Towarzyszy każdemu człowiekowi, dotyka wszystkich obszarów rzeczywistości społecznej. Bez niej nie mogłyby rozwinąć się cywilizacje. Także praca w jednostce administracji publicznej wymaga kompetentnej komunikacji - nie tylko zbierania i przetwarzania informacji, lecz porozumiewania się z interesantami, publicznych wystąpień, kształtowania wizerunku własnego i organizacji. Burzliwy rozwój nowych technologii informacyjnych, postępująca globalizacja, przede wszystkim zaś demokratyzacja społeczeństwa dodatkowo podwyższają wymagania stawiane urzędnikom publicznym w tej sferze. Zaczynamy uczyć się porozumiewania tuż po urodzeniu, obserwując i naśladując innych ludzi. Wydawałoby się, że dzieje się to samoistnie, bez konieczności korzystania z książek czy szkoleń. Praktyka jednak pokazuje, że intuicyjne uczenie się przebiega powoli i nie zawsze pozwala uniknąć błędów, czasem dramatycznych. Autorki niniejszego opracowania mają nadzieję, że ich książka pomoże czytelnikom - studentom Wyższej Szkoły Policji w Szczytnie, uczestnikom policyjnych szkoleń i wszystkim osobom zainteresowanym doskonaleniem rozlegle rozumianych umiejętności porozumiewania się - poszerzyć swoje kompetencje w sposób bardziej świadomy i usystematyzowany. Publikacja "Skuteczne komunikowanie w administracji publicznej" składa się z czterech części. SPIS TREŚCI: Wstęp 1. Czynniki konstytuujące komunikowanie społeczne (Izabela Wiciak) Rys historyczny Co to jest komunikacja społeczna? Rodzaje komunikacji społecznej Systemy komunikowania społecznego Model procesu komunikacji Poziomy komunikacji interpersonalnej Komunikacja jednokierunkowa i dwukierunkowa Literatura 2. Skuteczna komunikacja interpersonalna (Izabela Wiciak) Kompetencja komunikacyjna Komunikacja werbalna i niewerbalna Słowne i pozasłowne symptomy kłamstwa Bariery komunikacyjne Aktywne słuchanie Warunki skutecznej komunikacji interpersonalnej Komunikacja perswazyjna a manipulacja Manipulacja i makiawelizm Ingracjacja jako psychomanipulacja Sposoby wywierania wpływu Zwiększanie skuteczności perswazyjnej Literatura 3. Skuteczna komunikacja w organizacji formalnej (Walentyna Trzcińska) Komunikacja wewnętrzna w organizacji O komunikacji formalnej Strategie komunikowania się w organizacji Komunikacja nieformalna i jej znaczenie Podstawy sprawnej komunikacji w jednostce organizacyjnej Praktyka komunikacji wewnętrznej w jednostce administracji publicznej Przemówienia, wykłady, prelekcje Odprawy, narady, zebrania Rozmowy z podwładnymi Konwersowanie, czyli smali talk Literatura 4. Kontakty z mediami i inne narzędzia kreowania wizerunku organizacji (Walentyna Trzcińska) Kreowanie wizerunku, czyli public relations Narzędzia public relations Błędy w kreowaniu wizerunku Administracja publiczna a środki masowego przekazu Rodzaje środków masowego przekazu Uwarunkowania prawne kontaktów administracji publicznej, w tym Policji, z mediami Działalność informacyjno-prasowa w Policji - uregulowania dodatkowe Organizacja i taktyka współpracy z przedstawicielami mediów Formy współpracy z mediami Wystąpienia przed kamerą Współpraca z mediami w sytuacji kryzysowej Literatura Przepisy prawne
|