Opis książki: W dzisiejszym świecie działalność gospodarcza staje się coraz bardziej konkurencyjna. Jeśli "konkurencyjność" nie ma oznaczać jedynie niższych cen i mniejszych zysków, polityka cenowa musi być prowadzona profesjonalnie.Niniejsza książka jest praktycznym przewodnikiem pokazującym menedżerom, jak zrównoważyć ceny z wartością oferowaną klientom, a tym samym zoptymalizować rentowność przedsiębiorstwa. W logicznym, uporządkowanym układzie ukazuje proces opracowania strategii cenowych dla produktów i usług z jednoczesnym monitorowaniem konsekwencji, jakie każda decyzja w sprawie cen oznacza dla zysków firmy. Najważniejsze z poruszanych problemów to:zasady budowania strategii cenowych oraz ich wdrażania,najczęściej spotykane metody ustalania cen, ich wady i zalety,taktyka ustalania cen - jak sobie radzić z codziennością presją na ceny,wojny cenowe - jak je przewidywać i jak im zapobiegać,charakterystyczne cechy klientów na rynkach konsumenckich i przemysłowych,podstawowe zasady negocjacji cenowych.Adresaci:Ilustrację omawianych zagadnień stanowią aktualne, a zarazem uniwersalne przykłady zaczerpnięte z realnego świata działalności gospodarczej. Książka zawiera też ćwiczenia pozwalające czytelnikowi odnieść zamieszczone w niej treści do sytuacji jego firmy. Jest więc cenną pomocą dla tych dyrektorów, menedżerów produktu oraz menedżerów z działów sprzedaży i marketingu małych, średnich, a także większych firm, którzy są odpowiedzialni za ustalanie oraz wdrażanie strategii cenowych.
O autorze Wstęp Wprowadzenie 1. Ogólny zarys procesu ustalania cen Przygotowanie gruntu Na kim w naszej firmie spoczywa ogólna odpowiedzialność za ceny? Jaka jest struktura kosztów firmy i jej polityka alokacji kosztów stałych? Rynek firmy 2. Podstawy decyzji w sprawie polityki cenowej Wprowadzenie Ukierunkowanie strategiczne Siatka skuteczności i wydajności Siły rynku Nadmierna podaż grozi przekształceniem produktów w towary Przetrwanie nadmiernej podaży Koncepcja marketingowa Pojęcie cyklu życia produktu Ukierunkowanie strategiczne a cykl życia produktu Strategia zbierania śmietanki Strategia budowania bariery Cena a krzywa przyswajania technologii Przesunięcia wzdłuż krzywej popytu 3. W jaki sposób inni ustalają ceny Jaka jest obecna sytuacja Na czym polega strategia "koszt plus" Rachunek kosztów działań 4. Pozycjonowanie cenowe i strategie cenowe Punkt wyjścia Segmentacja z myślą o cenie Warunki segmentacji Proces segmentacji Segmentacja na podstawie zachowań zaopatrzeniowców Co jeszcze trzeba wiedzieć? Jak nasza grupa docelowa rozumie cenę Ogólne zasady segmentacji Pozycjonowanie cenowe Krajobraz cen Cena jako wskaźnik jakości Cele i strategie ustalania cen Kilka strategii cenowych użytecznych w celach marketingowych Centrum zysków 5. Strategia cenowa oparta na wartości Dwa przypadki strategii opartej na wartości Istota strategii cenowej opartej na wartości Proces analizy w strategii cenowej opartej na wartości Kilka sposobów zwiększania wartości dla klientów Jak sprzedawać klientom wartość dodaną Kilka możliwości odkrywania sposobów zwiększania wartości dla klientów 6. Taktyka ustalania cen - jak sobie radzić z codzienną presją na ceny Niebezpieczeństwa udzielania rabatów Cena na rynkach schyłkowych Ustalanie cen nowych produktów Cena oferty w przetargu Najważniejsze zasady podnoszenia ceny 7. Wojny cenowe - jak je przewidywać, jak im zapobiegać i jak je staczać (ale tylko wtedy, gdy to konieczne) Przykład wojny cenowej Jak sobie radzić ze skrajną konkurencją O czym trzeba pamiętać na rynku schyłkowym Najważniejsze zagadnienia dotyczące wojen cenowych Dlaczego trzeba unikać wojen cenowych Z której strony należy oczekiwać zagrożenia Cechy charakterystyczne mocnych i słabych rywali Konkurenci "dobrzy" i "źli" Zasadnicze przyczyny wojen cenowych Zasady wojny 8. Sztuka negocjowania cen Negocjacje antagonistyczne a negocjacje nastawione na współpracę Negocjacje cenowe Kwestie do rozważenia podczas przygotowań do negocjacji Lista kontrolna oceny prawdopodobnych potrzeb, strategii i środków taktycznych nabywców Dyskusja Decydenci - dobrzy partnerzy Decydenci - trudni partnerzy Język negocjacji Struktura rozmowy negocjacyjnej Propozycja Targowanie się Defensywne techniki negocjacji Fortele Sfinalizowanie transakcji Podsumowanie Załącznik 1. Odpowiedzi i komentarze do ćwiczeń Załącznik 2. Obliczenia związane z ustalaniem cen Bibliografia i zalecane lektury Indeks
|