Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

SKODA SUPERB 1.8 TSI LPG SALON PL II WŁAŚCICIEL

15-11-2014, 17:48
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 56 900 zł     
Użytkownik fashion1000
numer aukcji: 4771107221
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 2191   
Koniec: 15-11-2014 17:45:14

Dodatkowe informacje:
Rok produkcji: 2010
Przebieg (km): 69296
Pojemność silnika (cm3): 1800
Moc silnika (KM): 160
Skrzynia biegów: Manualna
Rodzaj paliwa: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Liczba drzwi: 4/5
Stan: Używany
Uszkodzony: Nie
Wyposażenie: ABS, Autoalarm, Wspomaganie kierownicy, Centralny zamek, Klimatyzacja, Poduszka powietrzna, Elektryczne szyby, Radio+CD, Reflektory ksenonowe, Lakier metallic, Elektryczne lusterka, Immobilizer, Komputer pokładowy, Kontrola trakcji
Informacje dodatkowe: Bezwypadkowy, Kupiony w salonie, Pierwszy właściciel, Serwisowany w ASO, Zarejestrowany w Polsce
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Jak kupić używane auto i być z niego zadowolonym po kilku latach użytkowania?


To nietypowe ogłoszenie jest dla Ciebie, jeśli chcesz kupić samochód, który spełni Twoje oczekiwania, dotyczące historii pojazdu, stanu technicznego i niezawodności z tym związanej.

Mam też nadzieję, że FAKTYCZNIE CHCESZ KUPIĆ bezwypadkowy samochód z pełną historią serwisową, na którym będziesz mógł polegać w każdej sytuacji i ROZUMIESZ, że sukces z tym związany jest wynikiem wielu czynników.

Jeśli jedynym wyznacznikiem przy zakupie samochodu jest dla Ciebie cena, przejdź proszę do następnego ogłoszenia.

Nierówną walkę ze sprzedawcami samochodów używanych zacząłem blisko 10 lat temu. Nie mając żadnego doświadczenia – znając tylko ze słyszenia historię o tym, jak ktoś kupił samochód skarbonkę – przystąpiłem do swoich pierwszych motoryzacyjnych zakupów.

Stałem się posiadaczem np. Opla Omegi, który zostawiał 4 ślady i słychać było, jak zjada go rdza. Sprzedawca oczywiście o tym nie wspomniał a ja, jako mało doświadczony kupujący, nie wpadłem na to, żeby obejrzeć podłużnice od spodu. W ten sposób stałem się szczęśliwym posiadaczem wymarzonego samochodu, który stał się przysłowiową skarbonką bez dna.

Przez lata (jako że motoryzacja to moja pasja) kupionych samochodów przybywało, a doświadczenie – w zabawie „w kotka i myszkę” ze sprzedającymi – rosło. Od zawsze lubiłem uczestniczyć w samochodowych zakupach i szukać tego, co sprzedający chce ukryć.

W swoim dość krótkim, ale intensywnym, motoryzacyjnym życiu kupiłem (sobie oraz pomagając innym w zakupach) kilkadziesiąt samochodów. Wszystkie auta, które obejrzałem – szukając tych najlepszych – trudno zliczyć.

Nie jestem Mistrzem Świata. Choć moje doświadczenie w temacie zakupów samochodów używanych jest większe, niż większości kierowców w naszym kraju, to cały czas się uczę. Popełnione błędy pozwoliły mi wyciągnąć wnioski i zdobyć bezcenne doświadczenie. Dzięki temu mogę teraz przekazywać tę wiedzę innym.

Twoja praca wypełni większą część Twojego życia, a jedyną drogą do tego, by być prawdziwie spełnionym, jest robić to, co uważasz za świetną pracę. A jedyną drogą do tego, aby wykonywać świetną pracę, jest kochać to, co robisz.

 

(Steve Jobs)

Zainspirowany tymi słowami, chcę dla Ciebie wykonać świetną pracę, robiąc to, co kocham.




To, co mogę Ci pokazać i to, czego możesz się nauczyć, jest często warte WIELE TYSIĘCY ZŁOTYCH.



Dlaczego wiele tysięcy? Ponieważ, stosując kilka podstawowych zasad, możesz uniknąć błędów, które są bardzo powszechne w naszym kraju. Błędu kupienia drogiego samochodu, który powinieneś omijać szerokim łukiem.

Czemu tak trudno w Polsce o porządny używany samochód? Porządny czyli bezwypadkowy lub chociaż z pełną informacją, co i kiedy było naprawiane, z oryginalnym, udokumentowanym przebiegiem, w dobrym stanie technicznym? To wcale nie są zbyt wygórowane wymagania, niestety, o wiele bardziej prawdopodobne jest, że zamiast na uczciwego sprzedawcę trafimy na oszusta, a nasze wymarzone auto stanie się skarbonką bez dna, na której nie możemy polegać i w której nie czujemy się bezpiecznie. Polscy fachowcy mają naprawdę ogromne doświadczenie w przygotowywaniu samochodów do sprzedania. Co prawda najgorsze, jeśli chodzi o krętaczy, sprowadzających do Polski samochodowy złom, jest szczęśliwie za nami, jednak tego, co dzieje się w polskich komisach, a wcześniej w warsztatach, jeszcze cywilizacją nazwać nie można.


(Fragment książki „Zakup bezwypadkowy” Jacek Balkan)



Widząc to wszystko, co dzieje się na naszym rynku samochodów używanych, postanowiłem wyjść z pomocną dłonią i stanąć po stronie kupujących, pokazując samochody takimi, jakie są w rzeczywistości, a nie jakimi sprzedawcy chcieliby je przedstawiać.
Większość kupujących boi się, że zamiast porządnego samochodu kupi – delikatnie rzecz ujmując – nienajlepszy egzemplarz.

Wybranie z rynku odpowiedniego samochodu wymaga sporej ilości wolnego czasu, cierpliwości i wiedzy. Kto (chociaż raz) kupił samochód używany, wie jak to wygląda.

 


 

 

Pokażę Ci teraz kilka fundamentalnych zasad (zdobytych przez lata doświadczeń), które również Tobie pozwolą kupić godny zaufania samochód.


Jakiego samochodu szukać?


Najlepiej bezwypadkowego, z pełną historią serwisową, z niewielkim przebiegiem i w dobrym stanie technicznym. Lista życzeń do mikołaja, można by pomyśleć. Lecz, trzymając się kilku podstawowych reguł, możemy taki samochód znaleźć, kupić i być zadowolonym z niego nawet po kilku latach użytkowania.

Zacznijmy od stanu licznika
Na polskim rynku jest zatrzęsienie samochodów po korekcie (cofnięciu) licznika. Dlaczego? Powodów jest kilka:
• auta z dużymi przebiegami, za granicą i w Polsce, są relatywnie tanie;
• cofnięcie licznika podnosi wartość samochodu i bardzo ułatwia sprzedaż;
• w Polsce nie jest to karalne.

W ten sposób handel kwitnie. Nabywcy cieszą się, że mają prawie nowe auto z symbolicznym przebiegiem, a sprzedawcy liczą zyski.
Po kilku miesiącach użytkowania takiego samochodu często jest płacz i zgrzytanie zębów.
Żywotność nowoczesnych samochodów na przestrzeni ostatnich lat bardzo się zmniejszyła. Kupując kilkuletni samochód, z cofniętym licznikiem, często okazuje się, że turbina, skrzynia biegów i reszta podzespołów auta ma już za sobą przewidziany przez producenta przebieg. Dlatego autentyczność przebiegu to jedna z najważniejszych rzeczy przy zakupie używanego samochodu.



 

 

Jak nie kupić kilkuletniego samochodu z przebiegiem 300-400 tys. km?

 

Jest kilka dość prostych zasad, których trzymanie się pozwoli na zakup odpowiedniego samochodu.

Starajmy się wybierać samochody z pełną historią serwisową.
Każda wizyta w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy jest to wymiana oleju, czy jakaś naprawa, zaczyna się od wpisania – do wewnętrznego systemu – powodu, z jakiego auto przyjechało do serwisu, daty przyjazdu oraz stanu licznika.
Mając do wglądu ową historię, jesteśmy w stanie stwierdzić bardzo dokładnie, ile samochód przejechał kilometrów w danym okresie i porównać to ze wskazaniami licznika.

Jeśli, po kontakcie z dilerem danej marki, stwierdził on, że samochód był ostatni raz w serwisie np. 1 rok temu, na wymianie oleju, ze stanem licznika 200tys km, a teraz na liczniku samochód ma 80 tys., to znaczy, że powinnyśmy zakończyć sprawdzanie tego auta.

Inną metodą sprawdzenia autentyczności przebiegu samochodu jest weryfikacja zużycia wnętrza. W większości przypadków auta z niewielkim przebiegiem powinny być w środku jak nowe. Takie elementy, jak kierownica, fotele, drążek zmiany biegów i pedały nie powinny nosić większych śladów zużycia. Oczywiście wszystko też zależy od marki i modelu samochodu. Każde auto zużywa się w inny sposób i z inną intensywnością. Zależy to od materiałów, których użyto do wykończenia wnętrza pojazdu.

Sposób ten jest mniej dokładny i trudniejszy do weryfikacji, niż wpisy w historii serwisowej pojazdu. Dodatkowo, środek można dokładnie wyczyścić, a najbardziej zużyte elementy wymienić, co znaczenie utrudnia weryfikację.



Jak nie kupić auta po wypadku?

Na rozpoznanie powypadkowego auta też jest kilka sposobów. Chociaż warsztaty samochodowe – przeprowadzające takie naprawy – są coraz sprytniejsze.

Pierwszym i chyba najprostszym elementem jest zwrócenie uwagi na datę produkcji szyb. Żadna szyba NIE MOŻE BYĆ MŁODSZA OD POJAZDU. Dopuszczalne są sytuacje, w których rok produkcji szyby wskazuje, że szyba została wyprodukowana w roku poprzednim, niż samochód.

Auto bezwypadkowe nie powinno mieć – nigdy – demontowanych drzwi, błotników, klapy bagażnika i pasa przedniego. Oryginalne śruby, trzymające te elementy, są malowane. Będą nosiły charakterystyczne okrągłe ślady odkręcania, jeśli wspomniane elementy były kiedykolwiek demontowane.

Również takie składowe, jak przednie fotele, poduszki powietrzne czy schowek pasażera, nie powinny nosić śladów demontażu, na śrubach czy zatrzaskach – w przypadku poduszki powietrznej kierowcy. Demontaż tych elementów, zazwyczaj świadczy o bardzo poważnych naprawach, jakie miały miejsce w samochodzie.

Poduszkę powietrzną kierowcy, w 99% przypadków, demontuje się po jej wystrzeleniu. Wyjęcie jej jest dość skomplikowane i czasochłonne, z małą ilością miejsca na manewrowanie narzędziami. Dlatego, po takiej czynności, można dostrzec charakterystyczne zadrapania i otarcia od tyłu kierownicy (w okolicach mocowania poduszki).

Blacha podłogi bagażnika nie może być w żaden sposób zdeformowana i pozaginana. Nie powinno być niedbale położonej świeżej pasty uszczelniającej.

Czujnik lakieru powinien wskazywać dość równe pomiary na całym aucie. Szczególnie istotne są słupki, progi, dach i okolice mocowania amortyzatorów. Nie może być tam żadnych rozbieżności. Jeśli są, mogą wskazywać na znaczną ingerencję w konstrukcję samochodu, polegającą na wspawaniu nowych elementów nadwozia. Łączenia są wyrównywane i malowane pod kolor konstrukcji auta. Na pierwszy rzut oka nie da się tego praktycznie zauważyć. Dopiero dokładne badanie grubości lakieru na progach czy słupkach ujawni tę poważną naprawę.

To tylko kilka sposobów na sprawdzenie przeszłości samochodu, a jest ich naprawdę bardzo dużo. Znać ich wszystkich nie musimy, ale zapobiegać niewłaściwemu zakupowi możemy, a nawet powinniśmy!

 

Sposobem na zakup samochodu z prawdziwym przebiegiem jest szukanie aut z pełną historią serwisową. Nie ma praktycznie możliwości, żeby dane – zawarte w systemach producentów – zostały zmienione, czy sfałszowane. W przeciwieństwie do uzupełnionych książek serwisowych, które można kupić przez Internet.

Sposobem na kupienie auta bezwypadkowego jest jego dokładne obejrzenie i przetestowanie na ścieżkach diagnostycznych producenta. Taka, rzetelnie przeprowadzona, kontrola da nam obraz o stanie technicznym samochodu.

Boisz się że kupisz, samochód który będzie ruiną? Podejdź do zakupu samochodu mądrze i bez emocji!
Sprawdź dokładnie samochód który chcesz kupić. Jeśli się na tym nie znasz, poproś kogoś o pomoc i nie kupuj kota w worku, bo konsekwencje są często poważne.


To co czasami widzę, oglądając samochody używane, najstarszym góralom się nie śniło!

Pokaże Wam teraz to wszystko, o czym napisałem na podstawie Skody Superb z 2010r Pokazując ten samochód takim, jaki jest w rzeczywistości.

 

 

 

Data produkcji: 2010
Data rej: 2010.05.18
Przebieg na dzień 04-11-2014 – 69 296 km
Silnik 1,8 TSI - 160 KM
Skrzynia biegów: manualna - 6 biegów

W raz właścicielem zabrałem samochód do Autoryzowanego Serwisu VW „POL – MOT Auto S.A.” w Warszawie przy ul. Sokratesa 17B, żeby upewnić się, co do przeszłości auta i stanu technicznego.

Auto przeszło usługę o nazwie „Skoda na 100%” Po zakończeniu, której samochód otrzymał Świadectwo techniczne.

Oryginały dokumentów z przeglądu do wglądu w serwisie. Przyszły nabywca dostanie wraz z samochodem, świadectwo wystawione przez serwis (skan niżej)

Dzięki uprzejmości serwisu, udało się zrobić kilka zdjęć.

 



Zakres kontroli:
Spr. Pojazdu z zewnątrz.
Spr. Na podnośniku.
Spr. Powłoki lakierniczej.
Spr. Układu hamulcowego.
Diagnostyka komputerowa.
Spr. Historii serwisowej auta.
Test drogowy – Wykonany przez mechaników ASO

 

 

Na płycie podłogowej pojazdu nie stwierdzono przeprowadzonych napraw. Auto nigdy nie uczestniczyło w kolizjach czy wypadkach

 


Brak wycieków oleju z silnika, skrzyni biegów oraz innych podzespołów mechanicznych. Stwierdzono zapocenie wokół korka spustowego oleju. Korek został wymieniony na nowy.



Diagnostyka komputerowa przeprowadzona w serwisie, nie wykazała błędów ani uszkodzeń sterowników. Wszystkie układy elektroniczne oraz sterowniki są sprawne.


Historia auta.

Samochód wyjechał z Polskiego salonu w dniu 18-05-2010 został kupiony przez małą firmę zajmującą się IT.Autem jeździł jedna osoba, założyciel firmy. Firma po kilku latach swojego działania, została zamknięta. W czerwcu 2013r w ramach wyprzedaży majątku firmowego, Skoda trafiła do obecnego właściciela (drugiego).

Po kilku dniach od zakupu Superba, w dniu 10-06-2013, obecny właściciel zamontował instalację gazową BRC z podzespołami LOVATO – najwyższa półka. Koszt instalacji to 4 500zł. Samochód przy montażu LPG miał przebieg 35 732km. Auto przez niecałe 1,5 roku przejechało na gazie ok. 34tys km. Nigdy nie sprawiając najmniejszych kłopotów.

Instalacja gazowa była zakładane przez firmę Energy Gaz Polska, mieszczącą się w Warszawie przy ul. Ostrobramskiej 38A. Tam też auto, przechodzi regularne przeglądy instalacji gazowej – co 15tys km. Faktury za montaż gazu oraz przeglądy, przyszły właściciel dostanie razem z samochodem. Ostatni gazowy przegląd był zrobiony 04-09-2014.

Samochód obecnie jest używany do codziennych dojazdów do pracy w Warszawie, oraz weekendowych wypadów poza miasto. Właścicielem samochodu jest osoba pracująca w „budżetówce”, która nie jest zawodowo związana z motoryzacją.

Powodem sprzedaży samochodu, jest chęć zakupienia nowszego i większego samochodu.

 

 

Historia serwisowa pojazdu, która można odczytać w serwisach Skody.

data: 11.08.2011 przebieg: 21 923 km – wymiana oleju z filtrem, filtru powietrza oraz kabinowego.

Reszta historii serwisowej jest odczytana z książki dołączonej do auta. Samochód jeździł na wymiany oleju oraz filtrów do niezależnych serwisów.


data: 01-06-2013 przebieg: 51 000km – wymiana oleju z filtrem, filtru paliwa, powietrza oraz kabinowego.
data: 15-09-2014 przebieg: 66 000km – wymiana oleju z filtrem, filtru powietrza oraz kabinowego.

Kontrola grubości powłoki lakierniczej – pomiary dokonane przez serwis i wpisane do świadectwa

Maska – 55 um
Błotnik przedni prawy 47
Drzwi przednie prawe 50 um
Drzwi tylnie prawe 45 um
Błotnik tylni prawy 46 um
Klapa bagażnika 51 um
Błotnik tylni lewy 49 um
Drzwi tylnie lewe 47 um
Drzwi przednie lewe 53 um
Błotnik przedni lewy 50 um
Dach 46 um



Samochód nigdy nie był malowany ani lakierowany. Wszystkie elementy mają fabryczną grubość lakieru.

Test drogowy.

Mechanik ASO dokonał również jazdy próbnej (świadectwo). Samochód zachowuje się wzorowo. Przyśpiesza i hamuje prosto, nie ściąga w żadną stronę. Wszystko działa idealnie.

Zgodnie z tym, co napisałem wyżej, pokaże wam auto takie, jakie jest w rzeczywistości niczego nie ukrywając. Teraz pora na jego małe wady:

Auto posiada dwa małe zarysowania oraz wgniecenie bagażnika – zaznaczone na świadectwie.

Zarysowania są na tyle małe, że trzeba się przyjrzeć z bliska żeby je zobaczyć. Wgniecenie jest widoczne tylko pod światło oraz pod odpowiednim kontem – coś jakby upadło na klapę bagażnika małe jabłko.

 

 

W samochodzie trzeba wymienić piankowe odboje tylnych amortyzatorów (zdjęcie elementu wyżej, ten brązowy na amortyzatorze) – Koszt nowego kompletu w serwisie to 160zł. Jest to element eksploatacyjny, który co jakiś czas wymaga wymiany.

Chromowane listwy drzwi delikatnie się odbarwiły w dwóch miejscach. Odbarwienia powstały po myciu w myjniach automatycznych.

Odbarwienie listwy, dwie rysy, oraz wgniecenie klapy, to rzeczy, które trudno zauważyć. Nie wymagają one naprawy ani nie wpływają na ogólny wygląd samochodu.

 

 

Razem z samochodem nabywca dostanie:
- Komplet dokumentów (razem z dokumentami gazu)
- Książkę serwisową oraz inne „papierki” od producenta, dodawane do nowego auta
- Gwarancja na silnik po montażu gazu
- Komplet kluczyków
- Kartę pojazdu
- Komplet faktur i rachunków do auta.
- Opony zimowe Continental, które są prawie nowe (od 6,6 do 7,8 mm bieżnika) – założone na auto
- Opony letnie
- Metalową kratkę bagażnika

Superb jest w bardzo dobrym stanie z niewielkim przebiegiem. Mechanicy ASO, w rozmowie w cztery oczy, ocenili auto jako świetny egzemplarz. To jeden z niewielu Superbów w którym działa wszystko, łącznie z podświetlaniem schowka czy automatycznym dociąganiem tylnej klapy.

Samochód do obejrzenia w Warszawie. Zachęcam do umawiania się w serwisie Skody i ponowne sprawdzenie samochodu. Najlepiej w serwisie który dokonywał przeglądu przy ul Sokratesa 17B w Warszawie

Telefon do mnie: 697 [zasłonięte] 305