Witam serdecznie
Sprzedam samochód Skoda Octawia z 1959 roku.
Najistotniejsze rzeczy dotyczące oferowanej przeze mnie Skody:
DOKUMENTACJA:
Posiada dowód rejestracyjny starego typu.
Zarejestrowany na czarnych tablicach (miejsce rejestracji – Polska). Zarejestrowany na poprzedniego właściciela. Nie miałem możliwości zarejestrowania samochodu na siebie, ponieważ aby przerejestrować jakikolwiek samochód po zakupie na nowego właściciela, należy w urzędzie komunikacji przedstawić m.in. aktualny pozytywny wynik obowiązkowego badania technicznego, co przed restauracją Skody jest oczywiście niemożliwe do zrealizowania. Wiarygodność dotychczasowej rejestracji została przeze mnie potwierdzona w urzędzie właściwym ze względu na miejsce rejestracji samochodu.
Posiadam oczywiście umowę kupna-sprzedaży na mocy której stałem się właścicielem.
Jest regularnie ubezpieczany (bieżące ubezpieczenie OC jest ważne do 14.10.2014r.).
W międzyczasie udało mi się zgromadzić trochę materiałów na temat konstrukcji i renowacji Octawii. Udostępniam je również kupującemu razem z samochodem. Wśród nich m.in.: instrukcja obsługi (brak kilku stron), schematy elektromechaniczne,
STAN TECHNICZNY:
Skoda jeździ o własnych siłach. Pomalowana jest farbą olejną – cała karoseria wymaga ponownego lakierowania chyba, że komuś nie przeszkadza taki lakier :) Spod farby widać dwa kolory poprzedniego lakieru – genezy ich położenia nie poznałem.
Co niezwykle istotne – samochód jest nad wyraz dobrze zachowany, jeżeli chodzi o stan blach. Bardzo nieliczne ogniska korozji, w mało strategicznych miejscach, łatwych do naprawy i nie wpływających na sprawność samochodu i bezpieczeństwo jazdy. Podłoga jest bardzo solidnie zabezpieczona. Nie posiada żadnych dziur.
Oświetlenie jest sprawne.
Silnik pracuje równo.
Chłodnica – konieczna jest prawdopodobnie wymiana wkładu. Oryginalny był naprawiany w specjalistycznej firmie, jednak w dalszym ciągu układ nie jest szczelny.
Tapicerka – oryginalna, czerwona, skórzana (lub raczej skóropodobna – trudno mi ocenić) jest w niezłym stanie. Wymaga niewielkiego załatania i wyczyszczenia.
Hamulce – nie działają, układ do przejrzenia i naprawy (przede wszystkim uszczelnienia - płyn hamulcowy ucieka, tłoczki po wciśnięciu nie wracają na swoje miejsce).
Skrzynia biegów – niektóre biegi od czasu do czasy wyskakują. Sprzęgło prawdopodobnie wymaga wymiany, olej w skrzyni z pewnością – biegi wrzuca się dość swobodnie, ale czuć nie do końca prawidłową pracę przy wysprzęglaniu.
Opony – wszystkie są sprawne, ale każda „z innej parafii” :) Felgi z pewnością zyskają nowe życie po wypiaskowaniu i ponownym pomalowaniu.
Układ kierowniczy – z pewnością będzie wymagał korekt, ale jest na tyle sprawny, że pozwala prowadzić Skodę swobodnie.
Rozrusznik – nie działa. Na tę chwilę Skodę można odpalić jedynie za pomocą korby.
W chwili obecnej wnętrze samochodu jest opróżnione (jak to ukazują zdjęcia). Silnik w dalszym ciągu jest na swoim miejscu.
Są to najistotniejsze cechy. Wszystkie pozostałe można na spokojnie określić podczas oględzin. A oględziny i odbiór samochodu możliwe są w Rajszewie pod Warszawą (gmina Jabłonna). Zanim zdecydujecie się Państwo na zakup, bezwzględnie zapraszam do obejrzenia Skody. Zależy mi na tym, aby kupujący miał pełną świadomość co do zakupu. W tym celu proszę o wcześniejszy kontakt.
Nie jestem pośrednikiem, samochód jest moją własnością prywatną.
CZĘŚCI:
Wraz z samochodem przekażę kupującemu wszystkie części, których było brak, a które udało mi się zdobyć przez te 3 lata od zakupu Skody. M.in. oryginalną atrapę chłodnicy, kilka rodzajów uszczelek karoserii, światła, odblaski, nowy akumulator, wskaźnik temperatury z białym tłem i wiele innych, drobniejszych, ale nie mniej wartościowych części. Osobom poważnie zainteresowanym zakupem jestem w stanie przesłać wiele bardziej szczegółowych zdjęć. Zachęcam do zakupu – według mnie jest to świetna baza dla osiągnięcia prawdziwej frajdy, jaką jest posiadanie kilkudziesięcioletniego pojazdu zabytkowego :)
Tel.: 697-[zasłonięte] -447
Pozdrawiam serdecznie