Możliwość precyzyjnego monitorowania stanu obracających się elementów jest kluczowa w wielu zastosowaniach. Nowoczesne silniki prądu przemiennego wymagają stosowania koderów do ciągłego monitorowania prędkości, położenia i kierunku obrotów. Kodery te, montowane z reguły na zewnątrz silnika, są poddawane działaniu warunków otoczenia, co w niektórych przypadkach może wpływać znacząco na ich trwałość eksploatacyjną.
Silnikowy zespół łożyskowy z czujnikiem SKF to rozwiązanie mechatroniczne, które łączy w sobie technologie typowe dla czujników i łożysk. Zespoły te są dostępne w wersjach na wały o średnicy z zakresu od 15 do 45 mm. Montuje się je bezpośrednio wewnątrz silnika, co wymaga zaledwie 6 mm dodatkowej przestrzeni w kierunku promieniowym. Korpus czujnika, pierścień impulsowy i łożysko są połączone ze sobą mechanicznie i współtworzą niewielki, wbudowany, gotowy do zamontowania zespół, który jest chroniony przed wpływem czynników zewnętrznych. Silnikowe zespoły łożyskowe z czujnikiem SKF można instalować po stronie napędowej lub napędzanej silników asynchronicznych. Rozdzielczość generowanego przez nie sygnału wynosi od 32 do 80 impulsów cyfrowych na obrót. Pozwalają one na pomiar prędkości z zakresu od 0 do 20.000 obr./min.
Na tej aukcji oferujemy łożysko:
SKF BMB-6202/032S2/UA002A
Wymiary łożyska: wew.15 mm x zew. 35 x głębokość 11 mm (17 mm z czujnikiem)
Kontakt:
[zasłonięte]@nowoczesnymagazyn.pl
52 [zasłonięte]4014
kom.: 662 [zasłonięte] 681, 697 [zasłonięte] 020