Pierwszy rok działalności szwedzkiej firmy SKF przyniósł stratę przekraczającą 5000 koron, jednak niepomyślny wynik nie zniechęcił jej dyrektora, inżyniera Svena Wingqvista, wynalazcy samonastawnego łożyska kulkowego. Już dwa lata później otwarto filie przedsiębiorstwa w Niemczech, Francji i USA, a jego przedstawiciele działali na pięciu kontynentach. W 1910 roku 15% osób zatrudnionych przez firmę SKF pracowało poza Szwecją; dwadzieścia lat później odsetek ten wzrósł już do 66%. Zapotrzebowanie na produkty skandynawskich specjalistów było tak ogromne, że na początku lat 20. fabryki SKF wytwarzały rocznie ponad 6.5 miliona łożysk stożkowych, wałeczkowych i baryłkowych. Dzięki inwestycjom w zaplecze badawczo-technologiczne naukowcy firmy bezustannie ulepszali jej wyroby i odkrywali nowatorskie rozwiązania – w 1940 roku wynaleziono łożysko kulkowe skośne, a siedem lat później stosowana w laboratoriach SKF formuła obliczania trwałości łożysk stała się światową normą przyjętą przez organizację ISO. Obecnie roczne obroty koncernu przekraczają 60 milionów koron, a łożyska tej marki montowane są między innymi w pojazdach produkowanych przez korporacje Daimler, Isuzu oraz Honda. Oprócz łożysk stosowanych w silnikach, układach napędowych czy zawieszeniach firma SKF wytwarza także uszczelki, produkty smarne, elementy elektryczne i wysokojakościowe zestawy naprawcze dla samochodów marek europejskich, azjatyckich i amerykańskich.