Skate 2 to kontynuacja świetnej gry sportowej skate., umożliwiającej spróbowanie swych sił w jeździe na deskorolce. Za obie części odpowiada kanadyjski deweloper Black Box będący częścią EA Games. Firma specjalizuje się głównie w rozmaitych tytułach sportowych i wyścigach (kilka części serii NHL oraz Need For Speed).
Skate 2 w zarysie jest bardzo podobny do poprzedniczki, więc osoby, które miały do czynienia z częścią pierwszą poczują się jak w domu. Wszystko za sprawą zachowania podobnej mechaniki rozgrywki i sposobu kontroli naszego zawodnika – nie uległy one zasadniczym zmianom, lecz zaledwie poprawkom. Nie oznacza to jednak, że autorzy poszli na łatwiznę – gra oferuje mnóstwo zupełnie nowych ruchów i sztuczek oraz poszerza znacznie nasze możliwości.
Przede wszystkim, wcielamy się w tego samego bohatera, który w części pierwszej zdobywał doświadczenie i sławę w deskorolkowym świecie. Teraz startujemy już jako prestiżowa persona, znana przez większość lokalnych wyjadaczy. Fabuła gry opowiada o powrocie do miasta San Vanelona – zupełnie odmienionego, gdyż według historii zostało ono w części zniszczone (o czym opowiada gra Skate It przeznaczona na konsole Nintendo DS i Wii) a później odbudowane.
W grze zaimplementowano wiele nowych skateparków i miejsc po których możemy się poruszać. Zobaczymy więc między innymi lokacje dość standardowe jak np. Waterfront, Slappy's Skate Park, czy nieco bardziej oryginalne, w stylu New San Vanelona Mountain („góra” będąca w rzeczywistości jak gdyby deskorolkową trasą do downhillu). Wprowadzono także mnóstwo nowych trików oraz zmieniono sposób wykonywania niektórych już znanych. Zaimplementowano także podrasowany edytor wideo umożliwiający stworzenie własnego deskorolkowego filmu.
Powyższe zmiany są jednak niczym wobec zupełnie nowych elementów jakie przygotowali twórcy w tej części. Nie dość, że możemy poruszać się po wyznaczonym terenie gry na piechotę, dzierżąc deskę pod pachą, to jeszcze otrzymujemy możliwość przesuwania rozmaitych przedmiotów. Tak więc, wszystkie elementy otoczenia, które nie są za ciężkie dla naszego bohatera, można przemieścić, tworząc w ten sposób nowe trasy i miejsca do wykręcania szalonych trików. Ta opcja jest także potrzebna do przedostania się przez niektóre przeszkody. Dodatkowo wprowadzone zmiany można zapisać i udostępnić innym graczom. Prócz tych opcji dodano także tryb Hall of Meat, pokazujący obrażenia jakie nasz podopieczny odnosi w razie wypadku przy pracy.
W drugiej części poprawiono także grafikę. Zmian doczekały się przede wszystkim tekstury, które teraz są ostrzejsze i wyraźniejsze. Podrasowano również oświetlenie oraz modele postaci. Z ciekawostek warto dodać, że ubrania bohaterów mogą się pobrudzić, a deska i buty wytrzeć.