.
GRA ZRĘCZNOŚCIOWA DLA DZIECI
.
(DUŻE OPAKOWANIE)
.
.
GRA ZRĘCZNOŚCIOWA DLA DZIECI, KTÓRE DOSKONALĄ SWOJĄ SPRAWNOŚĆ MANUALNĄ W RZUTACH DO CELU !
Celem gry jest zdobycie największej ilości punktów podczas rzutów SKACZĄCYMI CZAPECZKAMI do celu.
Zawartość gry:
- plansza z otworami
- 4 wyrzutnie (klapki - gładkie, bez obrazków)
- 12 SKACZĄCYCH CZAPECZEK (4 komplety po 3 szt.)
Wymiary elementów:
- skaczące czapeczki: wysokość 2,5 cm / średnica podstawy Ø 2,5 cm
- 4 wyrzutnie (klapki): długość 12 cm
- podstawka z dziurkami, do której wpadają skaczące czapeczki: 23,5 cm x 23,5 cm
(wymiar całego opakowania: 4,4 cm x 36,2 cm x 23,50 cm)
Początek gry:
Gracze między sobą ustalają, który z nich pierwszy zaczyna grę. Następnie ustawiają na stole pudełko z planszą, wybierają swój kolor czapeczek oraz ustawiają wyrzutnie (klapki) na twardym blacie, tuż obok pudełka.
Zasady gry:
Gracz, który pierwszy zaczyna serię rzutów ustawia wyrzutnię obok pudełka z planszą, stroną prostą do boku pudełka. SKACZĄCĄ CZAPECZKĘ ustawić należy na wyrzutni - u góry (przy zaokrąglonym końcu). Uderzając odpowiednio w przeciwny koniec wyrzutni należy wycelować SKACZĄCĄ CZAPECZKĘ w otwory na planszy.
ZA UMIESZCZENIE SKACZĄCEJ CZAPECZKI NA ODPOWIEDNIM POLU NA PLANSZY GRACZE DOSTAJĄ PUNKTY:
POLE W KOLORZE NIEBIESKIM - 2 PUNKTY
POLE W KOLORZE ZIELONYM - 5 PUNKTÓW
POLE W KOLORZE ŻÓŁTYM - 10 PUNKTÓW
POLE W KOLORZE CZERWONYM - 20 PUNKTÓW
PO SERII 3 RZUTÓW (SKOKÓW) GRACZE ZLICZAJĄ SWOJE PUNKTY.
ZWYCIĘZCĄ - MISTRZEM W RZUTACH DO CELU - ZOSTAJE TEN Z GRACZY, KTÓRY ZDOBĘDZIE NAJWIĘCEJ PUNKTÓW.
.
+ Gratis
.
LEŚNY DOMEK
(mini gra planszowa)
Elementy gry:
- pionki MYSZKI - 12 szt. (4 komplety po 3 szt.); kostka
- plansza - LEŚNY DOMEK (tekturowa, wymiar planszy: 23 cm x 27 cm)
.
.
LEŚNY DOMEK (opis gry):
Każdy z graczy otrzymuje po trzy pionki w jednym kolorze i ustawia je w rogu planszy na polach oznaczonych tym kolorem. Ruch pionków rozpoczyna się gdy pierwszy gracz wyrzuci kostką 6 oczek. Każde wyrzucenie 6 oczek pozwala na kolejny rzut lub wprowadzenie do gry kolejnego pionka. Jeśli gracz postawi swój pionek na polu, na którym znajduje się pionek przeciwnika, następuje wyrzucenie pionka przeciwnika.
Gracze przesuwając pionki napotykają pola oznaczone kolorem pomarańczowym lub fioletowym. Pola pomarańczowe to pola karne. Jeśli gracz postawi pionek na tym polu, to pionek musi stać tam tak długo, dopóki nie minie go pionek innego gracza. Jeśli na polu karnym znajduje się pionek zdążający do mety i nie ma innego pionka, który mógłby go wyprzedzić, wówczas porusza się on bez przeszkód, nie zatrzymując się na polach karnych.
Przy polach oznaczonych kolorem fioletowym są narysowani bohaterowie czterech znanych bajek - Czerwony Kapturek, Jaś i Małgosia, Królewna Śnieżka oraz Lis Witalis. Jeśli pionek stanie na takim polu a grający odgadnie tytuł bajki, wówczas otrzymuje prawo dodatkowego rzutu kostką.
Wygrywa ten z graczy, który pierwszy przeprowadzi swoje pionki przez cała trasę i ustawi je na polach w swoim kolorze, prowadzących do leśnego domku.
Gra kończy się kiedy ostatni zawodnik dotrze do domku.