W swojej poprzedniej książce, zatytułowanej Rewolucja Six Sigma, George Eckes daje czytelnikom szczegółowe wskazówki dotyczące strategicznych i technicznych aspektów wdrażania Six Sigma. Tym razem koncentruje się na jeszcze ważniejszym jej elemencie - na tym, co zapewnia jej stabilność i trwałość w organizacji.W książce Six Sigma jako trwały element kultury organizacji zaprezentowane są narzędzia, których twoja organizacja potrzebuje, by zapewnić elementom technicznym jak największą efektywność i skuteczność. Eckes koncentruje się w niej na elemencie kulturowym, który - jeśli zostanie doprowadzony do perfekcji - może znacznie zwiększyć efektywność "twardych" technik Six Sigma. Jest to także element najczęściej ignorowany, większość konsultantów Six Sigma nawet nie podejrzewa jego istnienia.Oferując proste i praktyczne metody, Eckes wskazuje na konieczność pracy z ludźmi, by zmiany zostały zaakceptowane w organizacji na poziomie kulturowym. W sytuacji, gdy większość dostępnych na rynku pozycji koncentruje się na aspektach technicznych, on zwraca uwagę na konieczność zrównoważenia komponentów technicznego i kulturowego - jest to jedyny sposób na odniesienie sukcesu przy wdrażaniu Six Sigma. Wyjaśnia, jak konsekwentnie zwiększyć szanse na przeprowadzenie zmiany organizacyjnej. Pisze między innymi o tym, jak:- kreować potrzebę wdrożenia Six Sigma,- diagnozować cztery typy oporu i przeciwdziałać im,- kształtować wizję Six Sigma, by pracownicy wiedzieli, jakie są pożądane rezultaty i zachowania,- zmieniać systemy i struktury, by wspierały nową kulturę Six Sigma,- unikać pułapek związanych z kulturową transformacją Six Sigma,- rozwijać efektywnych liderów Six Sigma.Z książki dowiesz się, jak definiować jasne i motywujące cele. Poznasz też historię porażek i sukcesów związanych z wdrażaniem Six Sigma, czytając zamieszczone tu studia przypadków. W tej publikacji Eckes dzieli się tajnikami sprawdzonych technik szkoleniowych firmy Eckes & Associates, Inc. oraz przedstawia profile liderów Six Sigma, którzy odnieśli sukces. Jest to lekcja jedyna w swoim rodzaju.Jeśli uważasz, że zwiększone zyski, większe zadowolenie klientów i duże oszczędności to cele warte osiągnięcia, sięgnij po Six Sigma jako trwały element kultury organizacji i doskonal najważniejsze elementy wdrażania tego programu oraz zarządzania nim.