|
Gwiezdna strategia czasu rzeczywistego
zrealizowana w trójwymiarowej grafice, a zatem, podobnie jak
ma to miejsce w Homeworldzie, rozgrywana
w pełni trójwymiarowej przestrzeni. Jest to debiutancki
projekt studia Ironclad Games, założonego przez weteranów
branży rozrywki elektronicznej, wywodzących się z zespołów
Barking-Dog (Homeworld: Cataclysm, Treasure Planet: Battle at Procyon)
i Rockstar Vancouver. Główną inspiracją dla
autorów tej produkcji była stara gra planszowa pt.
„Buck Rogers – Battle for the 25th
Century”, w której to widzieliśmy
dynamiczny system słoneczny, floty gwiezdne, herosów ze
specjalnymi mocami i możliwości zdobywania planet. Niemałe znaczenie
miały też popularne obecnie filmy w stylu Babylon 5 i Star Wars oraz
pomysły i rozwiązania, które zastosowali w swoich
poprzednich, wyżej wspomnianych, grach.
Fabuła opowiada o wojnie, jaka toczy się pomiędzy Koalicją Kupiecką
(Trader Emergency Coalition) i dwoma agresywnymi oponentami znanymi pod
nazwami: „Wygnani” (lub też „The
Advent”) oraz Imperium Vasari. Grający mogą opowiedzieć się
po stronie jednej z tych nacji, a następnie pokonać
przeciwników. Każda z nich diametralnie różni się
od siebie, wykorzystuje inne technologie, statki, struktury, czy
bronie. Odmienne są ich historie i mity, a także strategie prowadzenia
działań zbrojnych. Koalicja, z racji tego, że wojna nie jest istotą jej
istnienia, na początku walki dysponuje nieco przestarzałą
technologicznie bronią. Z kolei Wygnani odznaczają się rozwiniętymi
umiejętnościami psionicznymi, zaś Imperium Vasari super zaawansowanymi
nano-technologiami oraz zdolnościami pozwalającymi na manipulacje
przestrzenią. Inne są także dążenia nacji – TEC chce po
prostu obronić swoje systemy, Wygnani pragną zemsty i dostępu do
surowców, a Vasari poszukują nowego miejsca na odbudowę swej
rasy.
Niezależnie od tego, po której stronie zdecydują się walczyć
gracze, w Sins Of A Solar Empire czeka na
nich wielka kosmiczna epopeja, w której zwiedzą ogromne
połaci przestrzeni kosmicznej, stoczą zacięte potyczki oraz podbiją
liczne planety. Jednak walka to nie jedyna rzecz jaką oferuje nam ten
tytuł. Możemy utrzymywać stosunki dyplomatyczne z mieszkańcami
różnych światów, budować kolonie na
powierzchniach planet, satelity na ich orbitach, czy wydobywać surowce
naturalne. Ogólnie, wszelkie znane strategie ekonomiczne i
dyplomatyczne stoją przed nami otworem - zrywamy i zakładamy alianse (w
tym sekretne), blokujemy wrogie planety, ustanawiamy szlaki i umowy
handlowe, manipulujemy rynkiem towarowym itp. W nasze ręce oddano
również opcje rozwoju technologicznego oraz liczne
udoskonalania jednostek.
Gra wykorzystuje specjalny, autorski Iron Engine, który
został zaprojektowany właśnie po to, by podołać zaprezentowaniu
gwiezdnych otchłani – używa on najnowszych technologii
graficznych, w tym możliwości DirectX 9.0c, Bumpmapping, Shader Model
2.0, Multisampling itd. Ponadto, prócz trybu jednoosobowego
tytuł ten oferuje możliwość toczenia potyczek wieloosobowych, nawet 10
osobom jednocześnie. Autorzy dodali też do gry edytor nowych map i
scenariuszy.
|