|
Fabuła gry przedstawia toczącą się w odległej przyszłości wojnę pomiędzy Koalicją Kupiecką, Imperium Vasari oraz Wygnanymi. Opowiadając się po jednej ze stron gracze mają za zadanie poprowadzić swoją frakcję do zwycięstwa. Gra umożliwia zabawę solową lub w trybie multiplayer z maksymalnie 9 żywymi przeciwnikami.
Fabuła gry opowiada o wojnie, jaka toczy się pomiędzy Koalicją Kupiecką (Trader Emergency Coalition) i dwoma agresywnymi oponentami znanymi pod nazwami: „Wygnani” (lub też „The Advent”) oraz Imperium Vasari. Grający mogą opowiedzieć się po stronie jednej z tych nacji, a następnie pokonać przeciwników. Każda z nich diametralnie różni się od siebie, wykorzystuje inne technologie, statki, struktury, czy bronie. Odmienne są ich historie i mity, a także strategie prowadzenia działań zbrojnych. Koalicja, z racji tego, że wojna nie jest istotą jej istnienia, na początku walki dysponuje nieco przestarzałą technologicznie bronią. Z kolei Wygnani odznaczają się rozwiniętymi umiejętnościami psionicznymi, zaś Imperium Vasari super zaawansowanymi nano-technologiami oraz zdolnościami pozwalającymi na manipulacje przestrzenią. Inne są także dążenia nacji – TEC chce po prostu obronić swoje systemy, Wygnani pragną zemsty i dostępu do surowców, a Vasari poszukują nowego miejsca na odbudowę swej rasy.
Niezależnie od tego, po której stronie zdecydują się walczyć gracze, w Sins Of A Solar Empire czeka na nich wielka kosmiczna epopeja, w której zwiedzą ogromne połaci przestrzeni kosmicznej, stoczą zacięte potyczki oraz podbiją liczne planety. Jednak walka to nie jedyna rzecz jaką oferuje nam ten tytuł. Możemy utrzymywać stosunki dyplomatyczne z mieszkańcami różnych światów, budować kolonie na powierzchniach planet, satelity na ich orbitach, czy wydobywać surowce naturalne. Ogólnie, wszelkie znane strategie ekonomiczne i dyplomatyczne stoją przed nami otworem - zrywamy i zakładamy alianse (w tym sekretne), blokujemy wrogie planety, ustanawiamy szlaki i umowy handlowe, manipulujemy rynkiem towarowym itp. W nasze ręce oddano również opcje rozwoju technologicznego oraz liczne udoskonalania jednostek.
Gra wykorzystuje specjalny, autorski Iron Engine, który został zaprojektowany właśnie po to, by podołać zaprezentowaniu gwiezdnych otchłani – używa on najnowszych technologii graficznych, w tym możliwości DirectX 9.0c, Bumpmapping, Shader Model 2.0, Multisampling itd. Ponadto, prócz trybu jednoosobowego tytuł ten oferuje możliwość toczenia potyczek wieloosobowych, nawet 10 osobom jednocześnie. Autorzy dodali też do gry edytor nowych map i scenariuszy.
Wojna pomiędzy trzema znanymi z wersji podstawowej frakcjami mocno nadwyrężyła ich arsenały i zasoby, a pomimo zaciekłych walk, wciąż nie widać końca konfliktu. Dlatego część obywateli każdej ze stron uznaje wreszcie, że dosyć już wycierpieli i rozpoczyna tytułową rebelię. Od każdej z dotychczasowych stron konfliktu odrywa się grupa rebeliantów, tworząc tym samym nową frakcję posiadającą własne unikalne drzewko rozwoju oraz zmodyfikowane typy okrętów gwiezdnych. Kolejną nowością jest pojawienie się całkiem nowej klasy statków znanej jako Tytan, która rozmiarami i możliwościami ofensywnymi wyraźnie góruje nad wszystkimi innymi jednostkami. Udostępnione zostały również nowe okręty liniowe oraz korwety. Ponadto zabawa stała się bardziej różnorodna dzięki wprowadzeniu nowych sposobów na odniesiecie zwycięstwa. Niestety, podobnie jak wersja podstawowa Sins of a Solar Empire, rozszerzenie nie zostało wyposażone w kampanię dla pojedynczego gracza. Dlatego miłośnicy samotnego grania mogą jedynie powalczyć ze sztuczną inteligencją w samodzielnych scenariuszach.
wymagania sprzętowe:
Core i5 2.7 GHz, 2 GB RAM (4 GB RAM - Vista/7), karta grafiki 1 GB (GeForce GTX 460 lub lepsza), 5 GB HDD, Windows XP/Vista/7
|