SILNIKI WYSOKOPRĘŻNE POJAZDÓW SZYNOWYCH
WŁADYSŁW MATZKE
Wydawnictwa Komunikacji i ączności 1969
wydanie I, nakład 4.200 egzemplarzy
format B5, twarda okładka, 279 stron, stan dobry+
brak obwoluty
Książka zawiera wiadomości z zakresu problematyki projektowania oraz konstrukcji, wytwarzania i działania silników wysokoprężnych, przeznaczonych do napędu kolejowych pojazdów trakcyjnych. Omówione aa konstrukcyjno parametry mocy łącznie z doładowywa-niem silników, konstrukcja i działanie głównych zespołów silnika wysokoprężnego, ze szczególnym uwzględnieniem głowic, mechanizmu korbowego i rozrządu, oraz podstawowe urządzenia pomocnicze — z punktu widzenia zarówno konstruktora, jak i użytkownika. Przeznaczona jest ona dla inżynierów i zaawansowanych techników zatrudnionych przy projektowaniu, wytwarzaniu i eksploatacji spalinowych pojazdów trakcyjnych, jak również dla studentów wydziałów komunikacji politechnik.
Spis treści, rozdziały główne:
1. WIADOMOŚCI WPROWADZAJĄCE W ZAGADNIENIA WYSOKOPRĘŻNYCH SILNIKÓW SZYNOWYCH (SPS)
2. KONSTRUKCYJNE PARAMETRY MOCY JEDNOSTKOWEJ
3. GŁOWICE
4. KADŁUBY
5. MECHANIZM KORBOWY
6. ROZRZĄD
7. ZASILANIE SILNIKÓW PALIWEM
8. OLEJENIE
9. CHŁODZENIE
10. ZWALCZANIE HAŁAŚLIWOŚCI SILNIKÓW TŁOKOWYCH
11. WSPÓŁPRACA UŻYTKOWNIKÓW Z KONSTRUKTORAMI SILNIKÓW