Ze spisu treści:Teoretyczne podstawy pracy tłokowego silnika spalinowego. Teoretyczne i indykowane wykresy pracy. Bilans cieplny, sprawność cieplna i użytkowa
Charakterystyczne wymiary i dane tłokowego silnika lotniczego. Obliczanie mocy. Średnica cylindra, skok tłoka, objętość skokowa, stopień sprężania. Ilość obrotów wału korbowego i prędkość tłoka. Siła działająca na tłok, nacisk tłoka na ściankę cylindra oraz temperatury wewnątrz cylindra. Średnie ciśnienie indykowane i użytkowe. Moc użytkowa (efektywna), wzory na obliczanie mocy i pomiary mocy. Ciężar jednostkowy i moc jednostkowa
Pożądane cechy tłokowych silników lotniczych i praca ich na samolotach. Ogólne wymagania związane z pracą silnika na samolocie
Wpływ parametrów otaczającej atmosfery na pracę tłokowego silnika lotniczego. Wykresy mocy i zużycia paliwa silnika bezsprężarkowego. Silniki sprężarkowe. Wykres mocy silnika sprężarkowego
Podział konstrukcyjny tłokowych silników lotniczych i praca ich zasadniczych zespołów. Grupy konstrukcyjne silników. Konstrukcja i działanie zasadniczych zespołów silnika i osprzętu. Zasilanie. Zapłon. Smarowanie. Sprężarka. Reduktor. Rozrusznik
Silniki odrzutowe i turbo-śmigłowe
Charakterystyki i opisy typowych silników lotnictwa sportowego
Charakterystyka silnika M-11-D. Dane eksploatacyjne
Charakterystyka silnika M-11-FR. Dane eksploatacyjne
Charakterystyka i opis silnika Walter Minor 4-III. Zapłon. Osprzęt dodatkowy
Montaż silnika na płatowcu
Typowe usterki w pracy tłokowych silników lotniczych z zapłonem iskrowym oraz przyczyny tych usterek
stron 105
wyd.
Wydawnictwo Ligi Lotniczej
Warszawa 1952 r.
miękka okładka
stan:
dobry +
uwaga:
małe i ledwo widoczne zaplamienie kilku ostatnich stron przy bocznej krawędzi