FHU "ARGO" UL. MAGAZYNOWA 7 LOK. 1, 19-300 EŁK JEST AUTORYZOWANYM DEALEREM HONDA I PROWADZI SPRZEDAŻ WSZYSTKICH PRODUKTÓW ORAZ CZĘŚCI ZAMIENNYCH HONDA.
SILNIK DO ŁODZI ZABURTOWY HONDA BF 60 LRTU
PEŁNA OPCJA
NOWA NIŻSZA CENA
ISTNIEJE MOŻLIWOŚĆ INDYWIDUALNEGO DOBORU ŚRUBY NAPĘDOWEJ INNEJ NIŻ STANDARD, OTRZYMANIA GRATIS NIEKTÓRYCH AKCESORIÓW.
W konstrukcji tego silnika zastosowano innowacyjne i opatentowane przez Hondę rozwiązania techniczne stosowane również w innych, swoich modelach takich jak: BLAST oraz ECO-mo. Układ BLAST zapewnia chwilowy przyrost mocy i momentu obrotowego w trakcie największego obciążenia silnika przy wychodzeniu łodzi w ślizg lub przy dynamicznym przyspieszaniu. Drugi, unikalny układ ECO-mo, wkracza do akcji w momencie mniejszego zapotrzebowania na moc np. gdy łódź jest już w ślizgu lub płynie ze stałą prędkością. Nieobciążony silnik pracuje wtedy na bardzo ubogiej mieszance paliwowo-powietrznej, która wpływa na znaczne zmniejszenie zużycia paliwa. Całość współpracuje z najnowszej generacji układem zapłonu oraz sekwencyjnym wtryskiem paliwa. Jak duże są to oszczędności z całą pewnością zauważysz po całym dniu zabawy na wodzie.
BF 60
Jak istotne dla nas są osiągi tego silnika?Podczas jego projektowania nie pominięto nawet tak z pozoru mało istotnych detali jak kształt przekładni (spodziny), stawiającej niski opór hydrodynamiczny, dużej płyty kolumny zmniejszającej rozbryzgi wody czy opartej na koncepcji ograniczenia oporów aerodynamicznych kształtu pokrywy „Honda Premium Compact”.
Jak dotąd żaden inny producent silników do łodzi nie przywiązywał wagi do oporów stawianych przez pokrywę przy prędkości maksymalnej. Dzięki dopracowaniu nawet tak drobnych detali, nowy silnik Honda BF 60 oferuje najlepsze parametry w swojej klasie i do tego z taką gracją.
Jak istotny jest komfort i prostota obsługi? W celu zapewnienia maksymalnego komfortu, rumpel lub manetka zdalnego sterowania została wyposażona w wyświetlacz kontrolny czterech głównych układów silnika. Dzięki takiemu rozwiązaniu użytkownik może sprawdzić stan silnika jednym rzutem oka w każdej chwili.
Silniki serii BF60 to pierwsze silniki zaburtowe Honda Marine, które mogą komunikować się z szeregiem morskich urządzeń elektronicznych z wykorzystaniem standardu komunikacyjnego NMEA 2000. Ten uznany międzynarodowo standard został opracowany przez National Marine Electronic Association (NMEA) i ujednolica protokoły komunikacyjne morskich urządzeń elektronicznych. Jest to bardzo przydatna cecha zwłaszcza w przypadku silnika napędzającego łódź morską w wyposażoną np. w echosondę, sonar, radar czy ploter map.
Niski ciężar i zwarta budowaNajniższy w klasie ciężar silnika i zwarta obudowa została uzyskana dzięki układowi trzech cylindrów, zastosowaniu materiałów takich jak lekki aluminiowy korpus i kolumna silnika oraz kolektor dolotowy wykonany z wytrzymałych żywic.
Ochrona środowiskaSilniki serii BF60 są wyjątkowo przyjazne dla środowiska naturalnego. Z dużym zapasem spełniają normy emisji RCD (dyrektywy w sprawie jednostek rekreacyjnych) i CARB - najostrzejszych na świecie norm określających dopuszczalny poziom emisji spalin
i substancji szkodliwych. Przekraczają także znacząco wymagania najnowszych norm EPA.
Hałas podczas pracy jest ograniczany dodatkowo dzięki zastosowaniu kolektora dolotowego wykonanego z żywic oraz dużej komory rozprężnej biegu jałowego umieszczonej w kolumnie silnika.
97% części silnika BF60 nadaje się do recyklingu.
Wytrzymałość i niezawodnośćDzięki olbrzymiej wiedzy największego na świecie producenta silników spalinowych (roczny poziom produkcji Hondy to pow. 25 mln. sztuk) oraz ponad 45 letniemu doświadczeniu w produkcji czterosuwowych silników zaburtowych Honda Marine, wytrzymałość i niezawodność silników serii BF60 została zwiększona poprzez zastosowanie w paskach rozrządu nowego, wyjątkowo wytrzymałego materiału oraz poprawieniu odporności na korozję (dodatkowa anoda antykorozyjna w płaszczu wodnym bloku silnika).
Inne cechy użytkoweNowy wielopolowy alternator wytwarzający prąd o natężeniu 22 A, umożliwia wysokowydajne ładowanie akumulatora prądem 17 A, co umożliwia skuteczne zasilanie dużej ilości pokładowych odbiorników prądu.
Dostępny model Power Thrust o zwiększonej sile ciągu (BFP60) oferuje znacznie zwiększoną siłę ciągu uzyskiwaną dzięki zastosowaniu przekładni i śruby napędowej o większej średnicy pochodzącej z silników BF75/90/115/130. Dzięki przełożeniu przekładni wynoszącej 2,33 do 1, obracająca się z mniejszą prędkością śruba zapewnia znacznie większy ciąg i manewrowość, tak potrzebną przy bardzo ciężkich jednostkach pływających.
- Rzędowa, 3-cylindrowa konstrukcja silnika – najniższy ciężar w klasie i płynna praca
- Efektywne spalanie dzięki hemisferycznym komorom spalania
- Programowany zapłon cyfrowy to precyzja, efektywność i oszczędność
- Programowany wtrysk paliwa PGM-IG
- BLAST - chwilowy przyrost mocy i momentu obrotowego – najlepsze przyspieszenie
- ECO-mo (LEAN-BURN) – najniższe zużycie paliwa
- Łatwy w obsłudze, integralny separator wody z układu paliwowego ze wskaźnikiem ilości, chroni układ wtryskowy przed uszkodzeniem
- Rozrusznik elektryczny
- Tilt gazowy lub Power Trim/Tilt do wyboru
- Wielofunkcyjny, wygodny rumpel w wersjach z ręcznym sterowaniem
- System elektronicznej kontroli poziomu oleju, temperatury, obrotów maksymalnych oraz kontrola układu wtryskowego monitoruje, alarmuje i zabezpiecza silnik przed uszkodzeniem
- Wygodne przyłącze do płukania słodką wodą zabezpiecza przed korozją oraz osadzaniem nalotów w układzie chłodzenia
- Wielopolowy, wydajny układ ładowania akumulatora z regulatorem napięcia 12V17A, do zasilania odbiorników pokładowych
- Spodzina silnika typu „slim” zmniejsza opór wody i wpływa na znaczne polepszenie osiągów
- Duża płyta antyrozbryzgowa kolumny silnika ogranicza przedostawanie się wody do części rufowej łodzi
- Pokrywa silnika o niskich oporach aerodynamicznych
Wyjaśnienia dodatkowe:PGM-FI (Programmed Fuel Injection) opracowany przez Hondę system zapłonu i wtrysku paliwa (zarejestrowany znak handlowy firmy Honda).
BLAST (Boosted Low Speed Torque) Zapewnia chwilowy wzrost mocy i momentu obrotowego przy największym obciążeniu silnika (np. przy gwałtownym przyspieszaniu lub wychodzeniu łodzi w ślizg). Polega na wzbogaceniu mieszanki paliwowo-powietrznej przy jednoczesnym przyspieszeniu zapłonu aż do wartości maksymalnej, bez przejścia do spalania stukowego. Zapewnia osiągi podobne do silników, w których zastosowano kompresor.
ECOmo (Economy Controlled Motor) to tryb, w który przechodzi silnik podczas pracy przy niewielkim obciążeniu (np. płynięcie ze stałą prędkością lub spokojne zwiększanie prędkości łodzi płynącej w ślizgu). Działa odwrotnie niż w przypadku BLAST, tzn. skład mieszanki paliwowo-powietrznej zostaje zubożony do wartości maksymalnej, bez przejścia do spalania stukowego. Rozwiązanie to wpływa na znaczne zmniejszenie zużycia paliwa.
Są to systemy opracowane, produkowane i opatentowane przez Hondę.