Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Silnik elektryczny do roweru MAC 500W 350W 320rpm

22-01-2012, 7:34
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Aktualna cena: 1 074 zł     
Użytkownik qepasa
numer aukcji: 2047222658
Miejscowość gdańsk
Wyświetleń: 228   
Koniec: 23-01-2012 17:20:44

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

MAC 500W 255, 320rpm tył

[zasłonięte]@gmail.com
tel 724[zasłonięte]339
skype neobikes
gg[zasłonięte]32961


Silnik na tył MAC 500W, 255rpm lub 320rpm

Silniki MAC które sprzedaję są na tylnie koło. Oferowane moce to 350W i 500W.
Jest to średniej wagi silnik. Wersja 350W waży 3,9 kg, a wersja 500W waży 4,4kg.
Jeśli chodzi o jakość - moim zdaniem jest to najlepszy silnik jaki można wstawić do swojego elektrycznego roweru. Jest przekładniowy, bardzo mocny oraz posiada sprzęgło swobodnej jazdy!

Tutaj jest aukcja silnika 500W. Abym wystawił aukcję 350W proszę wysłać mi maila lub zadać pytanie poprzez allegro, lub po prostu zadzwonić.
Silnik 350W opisany jest na stronie tutaj:
SILNIK MAC 350W

Cena
Silnik 350W - 955 pln

Poniżej jest opis Silnika 500W

Dostępne są wersje silników
350W - 275 rpm (34km/h przy 36V 26")
500W - 255 rpm (32km/h przy 36V 26")
500W - 320 rpm (40km/h przy 36V 26")
Jak wspominałem różnią się wagą. Z zewnątrz wyglądają tak samo. Wersja 500W po prostu posiada grubsze kable i jest ich więcej w środku, aby mogła tolerować wyższą moc.
Moim zdaniem wersja 350W powinna pracować z kontrolerem 15-20A 24-48V
a wersja 500W może pracować z kontrolerem 20-25A 36-72V.

Jeżeli ktoś z rowerem na 26 calowych kołach zakłada że przeciętnie jeździ z prędkością 30km/h ale czasami ma ochotę pojechać nieco szybciej np. 35 km/h, to śmiało polecam mniejszą wersję 350W 275rpm i baterię 36V.
Natomiast jeśli ktoś chciałby jeździć z prędkościami 35 km/h i czasami chciałby móc jechać 45km/h to z silnikiem 350W-275rpm i baterią 48V tych 45 km/h nie osiągnie, dopiero 500W-320rpm z 48V pozwoli na taką prędkość.
Wersja 255 rpm jest do kół 26" lub 28", a 320 rpm jest do kół 20"-26" raczej. Wówczas rower rozpędza się do 30-35km/h, a są to prędkości które najczęściej używamy w elektrycznych rowerach.
Oczywiście zakładając że mamy baterię 36V, bo z 48V będzie to jeszcze szybciej.
Moim zdaniem jeśli ktoś chce wolniej jeździć to powinien mieć baterię 24V i mógłby zakupić lżejszy mniejszy silnik np. 2,5-3kg 250-350W przekładniony NineContinent.

Z lewej strony z ośki wychodzi kabel o długości 105cm. Kabel posiada wejścia zasilania i czujnik halotronowy. Na kabel zapleciony jest kapsel zabezpieczający.
Silnik posiada możliwość mocowania hamulca tarczowego. Widać 6 otworów na śruby śrub do których mocuje się tarczę od hamulca. Czyli można wstawić jakikolwiek popularny hamulec: Promax, Shimano, Hayes czy Avid.

Z prawej strony silnika nakręcamy wolnobieg. Może być sześcio lub siedmiorzędowy. Jeśli chcemy jeździć 40+ km/h to osobiście najbardziej polecam wolnobieg MF-HG50 Shimano. Jest to wolnobieg który posiada najmniejszą zębatkę 11T.
Wiem że ciężko dostać ten wolnobieg, ale należy się pytać może jakiś sklep go posiada. W przeciwnym wypadku można kupić wolnobiegi z 13T najmniejszą lub popularne 14T i dobrać dużą tarczę 48T lub 52T z przodu.

Silnik ma w środku sprzęgło. W momencie gdy nie używamy prądu, nie wspomagamy, to normalny silnik mniej lub bardziej hamuje i pracuje trochę jak prądnica, niepotrzebnie się zużywa i grzeje. Tutaj w momencie gdy przestaniemy wciskać manetkę gazu i rozpocznie się swobodne toczenie w silniku zadziała sprzęgło i silnik nie stawia absolutnie żadnych oporów toczenia.
Nie ma drugiego takiego silnika w dodatku przekładniowego, który miałby taką moc, przyśpieszenie i takie sprzęgło.

Maksymalna ciągła moc wyjściowa może być ponad 1000W, dzięki czemu silnik może rozpędzić rower nawet do 50 km/h. Jednak silnik się będzie grzał przy takiej długotrwałej pracy.
Maksymalna moc wejściowa jest określana przez ogranicznik prądu, ale może być 2000W.
Silnik w wersji 255rpm będzie mnieć niższą ciągłą moc wyjściową, ale za to może zapewnić wysoką moc szczytową, gdy wymagane jest silne przyśpieszenie i zdolność pokonywania wzniesienia.

Jak widać efektywność wynosi ponad 80%.

W środku jest przekładnia planetarna. Redukuje ona obroty silnika 5:1. Dzięki temu osiąga on dużą moc i prędkość przy mniejszym zużyciu prądu niż silniki bez przekładni.
Przekładnia znacząco zmniejsza wagę silnika. Zbudowana jest z 3 zębatek obracających się na sprzęgle połączonym z wirującym statorem.
Podobnie jak w silnikach NineContinent seria 205B wykorzystano dwa razy więcej mniejszych magnesów, niż w innych silnikach gdzie są większe magnesy ale jest ich mniej.

Owszem są mocniejsze silniki np. Crystalyte HS/HT 3540 lub NineContinent seria 205B które mogą śmiało wytrzymać o wiele większe prądy 2000W+ i wykonać cięższą pracę dzięki grubszym kablom i po prostu większej ilości żelastwa 6-8kg, które to pochłonie ciepło, ale silniki te osiągną tą większa moc kosztem większego zużycia prądu.
Na tym polega właśnie zaleta silników przekładniowych, zużywają mniej prądu, zwłaszcza przy niższych prędkościach ta różnica się pogłębia, są efektywniejsze.

Silnik posiada 36 otworów na szprychy. Szprychy powinny mieć długość około 190-192 mm dla obręczy 534-539 ERD - 26". Silnik ma rozstaw 135mm.

Różne prędkości dla kół 20", 24" i 26" obliczone dla 36V
Prędkości dla koła 20"
350W 275 rpm - 27km/h
500W 255 rpm - 24km/h
500W 320 rpm - 31km/h

Prędkości dla koła 24"
350W 275 rpm - 32km/h
500W 255 rpm - 29km/h
500W 320 rpm - 37km/h

Prędkości dla koła 26"
350W 275 rpm - 34km/h
500W 255 rpm - 32km/h
500W 320 rpm - 40km/h

Prędkości dla koła 28"
350W 275 rpm - 36km/h
500W 255 rpm - 34km/h
500W 320 rpm - 42km/h

Jeśli ktoś ma bardzo grubą oponę, wysoką musi doliczyć 1-2 km/h, a jeśli ktoś ma cienką małą oponę powinien odjąć 1-2 km/h.


Silniki elektryczne służą do użytku off road, czyli rower z silnikiem może poruszać się tylko poza ruchem miejskim, poza ulicą. Należy zachować najwyższą ostroność przy jeździe. Stosować zabezpieczenia chroniące ciało. Nie narażać innych na niebezpieczeństwo!

Na innych aukcjach sprzedaję baterie, silniki, sterowniki, manetki i rowery elektryczne. Są to bardzo interesujące produkty więc zachęcam do oglądania mojego profilu.
W ciągu 14 dni można odstąpić od transakcji i zwrócić nieużywany towar.

Całość jest nowa, nieużywana. Na komplet jest rok gwarancji. Wystawiam Fakturę VAT.


Maciej Czyż Sieci Abrahama
Ul. Sośnickiego 4, 80-307 Gdańsk
NIP 584[zasłonięte]1294
Mbank 46 1140 [zasłonięte] 2[zasłonięte]0040002 [zasłonięte] 547276


lista innych silników, baterii i rowerów
[zasłonięte]@gmail.com
telefon 724[zasłonięte]339
skype neobikes
gg[zasłonięte]32961

przedmioty wystawione na allegro