[zasłonięte]@gmail.com
506[zasłonięte]282 (orange)
skype neobikes
gg[zasłonięte]32961
Silnik 9c800rc tylni Nine Continent
Silnik 9c800rc - trzecia wersja serii silników o średnicy 244mm. Zmienione zostało wyprowadzenie kabla, wychodzi on z boku ośki dzięki czemu ośka nie jest drążona. Silnik waży o 400 gram więcej niż poprzednik. To najnowszy silnik Nine Continent. Jest to wersja o najszybszym uzwojeniu 10x6 (2806) idealnie nadaje się na projekt roweru gdzie prędkość ma przekroczyć 55km/h.
Model na tej aukcji 10x6 nazywany jest także 2806, gdzie 28 oznacza grubość magnesów, a 06 oznacza ilość okrętów drutem na poszczególnym magnesie.
Im mniej oplotów tym mniejsze pole magnetyczne, co skutkuje większą prędkością maksymalną.
Ośka pasuje do standardowego mocowania tylniego 135x10, nakrętka ośki ma gwint M14.
Silnik jest cichy, można wyczuć wibracje pracujących magnesów przy wolnej jeździe ale nie ma dźwięków; przy prędkościach 35+ km/h szum powietrza i opon są o wiele większe i nie słychać silnika.
Silnik podłączony do baterii 36V LiFePO4 wraz z kontrolerem 12 mosfet IRFB4110 na kołach 28", rozpędza rower do prędkości 42km/h. Przy 48V powinno to być powyżej 50km/h
Z prawej strony silnika nakręcamy wolnobieg. Może być sześcio lub siedmiorzędowy.
Silnik posiada możliwość mocowania hamulca tarczowego. Z lewej strony widać 6 otworów na śruby do których mocuje się tarczę od hamulca. Czyli można wstawić jakikolwiek popularny hamulec: Tektro, Promax, Accent, Shimano, Hayes czy Avid z tarczą o odpowiedniej wielkości.
Silnik posiada 36 otworów na szprychy. Szprychy powinny mieć długość około 158-162mm dla obręczy 26" o ERD 535. Przy zaplataniu tylniego koła szprycha od strony łańcucha powinna być minimalnie krótsza. Zależy to w dużej mierze od ramy roweru, ale większość ram posiada przesunięcie i stosowanie delikatnie krótszych szprych jest wskazane. Generalnie przy budowaniu koła z silnikiem używa się szprych o grubości 2,3mm. Można użyć szprych o grubości 2mm, np firmy dartmoor, DT Swiss, CN Spokes. Można też dla takich chudszych szprych użyć specjalnych podkładek do szprych. Użycie szprych o grubości 2,5mm troszkę utrudnia budowę koła, dodatkowo szprychy takie są na tyle grube, że w niektórych silnikach zaginają się na główce szprychy przez co występują tam dodatkowe naprężenia.
Wszystkie silniki które sprzedaję posiadają czujniki halotronowe i należy silniki podłączać do sterowników z obsługą silników z halotronami.
Kable wychodzące odpowiadające za czujniki są standardowe:
+ - 5VDC czerwony i czarny
I II III faza żółty, zielony i niebieski.
Czujniki halotronowe ustawione są w komutacji 120 stopni.
Silnik nie posiada przekładni, waży 5,9kg. Przez co wagowo nie może się równać z silnikami przekładniowymi które ważą 3-4 kg, ale dzięki ustawieniu dużej ilości magnesów na sporej średnicy efektywność tego silnika może się równać efektywności silników przekładniowych. Przy większych prędkościach 20+ km/h różnice są znikome. Jednak dzięki braku przekładni silnik można dość mocno obciążać bez martwienia się o zniszczenie części mechanicznych w środku silnika.
Przy przeciążaniu silnika wysokimi V (72V+) i A (40A+) należy sprawdzać temperaturę silnika (ewentualnie wprowadzić zmiany w budowie silnika aby lepiej odprowadzać ciepło). Temperatura 60 stopni na zewnętrznej pokrywie silnika równa się o wiele większej temperaturze w środku.
Na innych aukcjach sprzedaję baterie, silniki, sterowniki, manetki. Są to bardzo interesujące produkty więc zachęcam do oglądania mojego profilu.
Poniżej porównanie wielkości silników:
Po lewej 9c800rc, po środku silnik MAC 4,4kg, po prawej silnik przekładniowy 9C (8FUN, Bafang) 3kg.
Należy zachować najwyższą ostroność przy jeździe. Stosować zabezpieczenia chroniące ciało. Nie narażać innych na niebezpieczeństwo! Silnik stosować poza drogą ruchu publicznego czyli "offroad".
UWAGA
W silniku są trzy czujniki halotronowe cyfrowe. Z silnika wychodzą kabelki które łączą się z tymi czujnikami. Kabelki posiadają wtyczki które zabezpieczają przed przypadkowym zwarciem.
Bardzo łatwo można uszkodzić te czujniki przez własną niezdarność. Jeżeli użytkownik wyjmie kabelki z wtyczki i je zewrze oraz dodatkowo zewrze z kablami fazowymi wówczas w momencie zakręcenia silnikiem ten zadziała jak prądnica i może wyindukować napięcie zdolne do spalenia czujników.
Jeżeli dajemy silnik do serwisu rowerowego w celu centrowania koła, należy pamiętać o zabezpieczaniu kabelków aby się nie zwierały.
W ciągu 14 dni można odstąpić od transakcji i zwrócić nieużywany towar.
Całość jest nowa, nieużywana. Na komplet jest rok gwarancji. Wystawiam Fakturę VAT.
Maciej Czyż Sieci Abrahama
Ul. Sośnickiego 4, 80-307 Gdańsk
NIP 584[zasłonięte]1294
Mbank 06 1140 [zasłonięte] 2[zasłonięte]0040002 [zasłonięte] 547265
[zasłonięte]@gmail.com
506[zasłonięte]282 (orange)
skype neobikes
gg[zasłonięte]32961
przedmioty wystawione na allegro