Silnik do Trajek R 320 - 45KM
Po dwóch latach intesywnych prac porojektowych, zbudowaniu kilku prototypów, które poddano intesywnym testom na ziemi i w locie, zespół H&E Paramotores stworzył nowy silnik przeznaczony do Trajek.
Silnik R320 został skonstruowany dla tandemowych wózków paralotniowych, z intencją zastąpienia starzejącego się Rotaxa 503,który dziś jest zbyt ciężki, zbyt duży i zbyt paliwożerny. .
Niska waga (35kg kompletny), duża moc i konkurencyjna cena stawia go wśród najlepszych na świecie. Idealny dla kogoś, który szuka silnika o niskim zużyciu paliwa i wysokiej niezawodności.
- ·R320 jest zwarty – w porównaniu do Rotaxa 503, odległość między śmigłem a siedzenia pilota zmniejsza się o 40cm! Jest to dobra wiadomość, ponieważ w ten sposób środek układu sił lokuje się bliżej pilota, a dzięki temu że wózek może być o wiele krótszy i zwarty, będzie miał mniejszą tendencję do wahań pod czaszą;
- R320 jest lekki – waży tylko 35 kg w porównaniu do 54 kg Rotaxa 503. Lżejszy wózek oznacza większą swobodę wyboru skrzydła I wyposażenia ;
- R320 jest ekonomiczny – dla zawodowych pilotów zużycie paliwa jest bardzo istotne. R320 pali o połowę mniej niż Rotax 503.
- R320 został wyposażony jest w elektronicznie przestawiany zapłon, w każdej sytuacji dający idealną krzywą mocy.
Układ chłodzenia wodą daje silnikowi stabilność pracy we wszystkich warunkach pogodowych. Temperatura silnika zawsze pozostaje poniżej 200ºC.
Kilka innych istotnych cech silnika:
- Specjalny zawór wylotowy – ten zawór daje silnikowi dodatkowe 1000 obrotów! Ten booster najlepiej daje odczuć swoją obecność dając dodatkową moc przy oderwaniu . Zaczyna on działać kiedy silnik osiąga 6500 obrotów. Po jego pełnym otwarciu zwiększa się objętość komory wylotowej i tym samym moc R320;
- Elektroniczny zapłon ze zmiennym wyprzedzeniem działającym na małych obrotach . Krzywa mocy silnika została dobrana tak, by zapewnić idealne sprężanie w całym zakresie obrotów;
- Ciąg R320 wynosi między 120 a 130 kG z trójłopatowym śmigłem 130cm. Aby zastosowanie R320 dało najlepszy efekt, zdecydowanie zalecamy zamontowanie sporego śmigła, w miarę możliwości trójłopatowego;
- Poziom hałasu silnika odpowiada otoczeniu z coraz surowszymi normami, co często bywa aspektem decydującym o możliwości wykonywania lotów. Podczas konstruowania R320 te względy od początku były brane pod uwagę. Testy wykazały, że w locie poziomym hałas silnika jest całkowicie przykrywany hałasem śmigła (ponieważ śmigło jest dużo głośniejsze niż silnik, jedynym rejestrowanym hałasem jest strumień zaśmigłowy, tak jak w przypadku silników elektrycznych ).
DANE TCHNICZNE:
Pojemność: |
294,7cc |
Średnica cylindra: |
72mm |
Skok: |
72mm |
Moc: |
45KM |
Waga: |
35kg |
Gaźnik: |
Bing 54 |
Max obroty: |
8000 RPM |
Ciąg statyczny: |
130kg |
Chłodzenie: |
ciecz |
Zużycie paliwa: |
5,0l / h przy 5400 RPM |
Przekładnia: |
pasowa |
Rozruch: |
elektryczny |
Masa startowa |
100kg + 100 kg |
|
|
specyfikacja techniczna na stronie porducenta pdf - http://www.he-paramotores.com/downloads/files/folletos/R320%20EN.pdf
.
Od 2006 roku wspieramy Polski Sport Paralotniowy. Konkursy, zawody organizowane przez lokalne kluby paralotniowe.
Puchar Dzikowca 2012,[zasłonięte],2014
Paralotniowy Puchar Srebrnej Góry 2012,2013,2014
Polskie Zawody Przelotowe XCC PL 2010
Polskie Zawody Przelotowe XCC PL 2008
Polskie Zawody Przelotowe XCC PL 2007
Bieszczadzki Puchar Paralotniowy 2007
Polska Liga Paralotniowa - edycja Konarzyny 2008
Konkurs fotograficzny na portalu Fly or Die - 2008
Konkurs filmowy na Paragiełdzie - 2006,[zasłonięte],2008,2009
SkyTrekking to 15 lat doświadczenia paralotniowego