OPIS PRODUKTU
Silnik do motoreduktora Ewmar Ness znanej firmy Besel. Besel jest firmą dominującą na rynku systemów napędowych. Dzięki zastosowaniu specyficznych technologii oraz wysokiej jakości elementów budowy silnik jest bardzo wytrzymały, gwarantuje długoletnią pracę oraz wysoką jakość wykończenia. Silniki te mają zastosowanie w wielu dziedzinach przemyslu, wykorzystywane są głównie jednak jako napędy motoreduktorów w podajnikacch kotłów co. Są wytrzymałe i przystosowane do pracy w różnych temperaturach. Doskonale nadają oraz sprawdzają się w pracy w kotłowniach przy piecach centralbego ogrzewania. Stosowane sa przez wielu producentów kotłów.
BUDOWA
Motoreduktor składa się z zespołu dwóch zamkniętych hermetycznie przekładni ślimakowych, wypełnionych smarem lub olejem syntetycznym i przystosowanych do pracy bez obsługowej. Pomiędzy silnikiem i przekładnią zastosowane jest połączenie elastyczne ograniczające przenoszenie drgań pomiędzy silnikiem, a przekładnią. Motoreduktor połączony jest z ślimakiem retorty za pomocą zabezpieczenia ( sprzęgła ) przeciążeniowego ograniczającego wartość momentu obrotowego do 125 Nm. Przekładnie wypełnione są olejem syntetycznym, który w normalnych warunkach użytkowania należy zmieniać co 12 000 godzin pracy, jednakże nie rzadziej niż raz na trzy lata. W przypadku potrzeby wymiany oleju należy wybrać odpowiedni olej.
MONTAŻ
Kołnierz motoreduktora powinien być dokładnie wyśrodkowany i pewnie przykręcony do kołnierza podajnika ślimakowego. Średnica wału podajnika ślimakowego winna być ściśle dopasowana do otworu przekładni o średnicy 25mm tak aby podczas montażu ślimaka z przekładnią nie trzeba było pobijać wałka podajnika, co mogłoby destruktywnie wpłynąć na łożyska oraz zębatki przekładni głównej. Zalecenia te powinny być stosowane również w przypadku montażu zawleczki będącej ogranicznikiem momentu obrotowego. Po zamontowaniu przekładni wszelkie naprężenia powodujące wibracje powinny być usunięte tak aby wszystkie elementy układu napędowego było dopasowane.
KONTROLA PRACY
Zaleca się konsekwentną kontrolę pracy motoreduktora i reagowanie na :
- Wycieki oleju lub smaru oraz poziom hałasu.
- Wzrost głośności pracy wskazuje na uszkodzenie łożysk silnika lub zębatek przekładni.
Usunięcie powyższych usterek wymaga demontażu motoreduktora i wymiany uszkodzonych elementów.
Należy również sprawdzać:
- stan połączeń śrubowych - ewentualne luzy usunąć poprzez dokręcenie śrub .
- czystość powierzchni silnika i przekładni -okresowo usuwać zanieczyszczenia i pyły ograniczające wymianę ciepła , zwłaszcza z powierzchni silnika.
ZASADA DZIAŁANIA MOTOREDUKTORA
Jeden z najważniejszych elementów podajnika retortowego odpowiadający za transport opału do palnika za pomocą ślimaka. W kotłach o małej mocy grzewczej do 50 kW stosuje się motoreduktory z przekładnią 1:1500, co daje ok. 1 obr./min. Motoreduktor z rurą podawczą mocowany jest za pomocą połączenia kołnierzowego. Reduktor powinien posiadać wydłużą tuleję drążoną, z wykonanym poprzecznym otworem, który przy zastosowaniu odpowiedniego elementu sprzęgającego (klin, zawleczka) stanowi dogodne rozwiązanie przekazania momentu obrotowego i zabezpieczenia przełożeniowego zespołu podajnika ślimakowego. Obudowa nie powinna składać się z dwóch części, ale tworzyć jednoczęściowy blok, z którym zintegrowane są wszystkie otwory łożyskowe bez żadnej pokrywy. Wówczas nie występują żadne powierzchnie uszczelnienia narażone na moment skręcający lub siły poprzeczne. Wszystkie otwory łożyskowe i powierzchnie odniesienia obrabiane są w jednym zamocowaniu. Eliminuje to naprężenia, wydłuża trwałość i zapewnia cichobieżność przekładni. Obudowa musi być ciśnieniowym odlewem aluminiowym i nadawać się również do zastosowań w trudnych warunkach otoczenia.
OPIS TECHNICZY
Silnik BESEL
Charakterystyka silnika:
- silniki ogólnego przeznaczenia do pracy w warunkach klimatu umiarkowanego,
- praca ciągła S1,
- napięcia znamionowe 230V,
- częstotliwość zasilania 50 Hz,
- temperatura otoczenia od -15°C do +40°C,
- standardowy kolor malowania RAL 5010.
Silniki 1-fazowe wykonywane są w trzech odmianach:
- silniki z normalnym momentem rozruchowym (z kondensatorem pracy),
- silniki podwyższonym momencie rozruchowym (z kondensatorem pracy oraz specjalnie dopasowanymi parametrami silnika),
- silniki o dużym momencie rozruchowym (z kondensatorem pracy, kondensatorem rozruchowym oraz wyłącznikiem odśrodkowym).
Typ: SEMKh 71-4C2 / 1570
Moc silnika: 0,37 kW (370 W)
Kondensator rozruchowy: 16 uF / 450 V
Obroty: 1320 obr. / min.
Zasilanie: 230 V
Średnica ośki: Fi 14
Śruby mocujące kołnierz: M5
Na innych naszych aukcjach znajdą Państwo pozostałe elementy do podajników
|