Dane techniczne |
Procesor: | Intel CORE 2 DUO 2,3 GHZ | | Płyta główna: | Chipset iQ35 vRPO | | Pamięć RAM [MB]: | 1GB DDR2 667 | | Dysk twardy [GB]: | 80 GB HDD SATA II 7,2k | | Karta graficzna: | Intel Graphics Media Accelerator 3100 up to 256 MB | | Karta dźwiękowa: | High Definition Audio Realtek ALC262 on board | | Karta sieciowa: | 10/100/1000 Mbit/s Intel 82566DM | | Modem: | Brak | | Pamięć cache [KB]: | 2 MB | | Wbudowane napędy: | DVD | | Sloty: | 2 x PCI low profile 1 x PCI Express x16 low profile 1 x PCI Express x1 low profile lub 2 x PCI full height 1 x PCI Express x16 low profile | | Porty panelu tylnego: | 6XUSB 6 rear, 4 internal, 2 front, 2 x PS/2, 2 serial, VGA, LAN, Line in, Micro and Headphone in front, line out, | | Kolor: | Czarno-srebrny | | Obudowa: | Desktop | | System operacyjny: | COA Vista Business | | Gwarancja: | 3 MIESIĄCE | | Wymiary [mm]: | 100 x 340 x 380 mm | | Waga: | Ok. 10 kg | | Inne: | KABEL ZASILAJĄCY |
|
Komputery wyposażone w technologię vPro wykorzystują wielordzeniowe procesory Intela nowej generacji - Core 2 Duo. Obecnie są to procesory dwurdzeniowe. Układy wielordzeniowe znacznie sprawniej radzą sobie z obsługą wielu aplikacji uruchomionych na komputerze jednocześnie, dzięki czemu komputer reaguje na polecenia użytkownika szybciej. Na komputerach biurowych zazwyczaj działa wiele programów na raz: aplikacje biurowe w pierwszym planie (Word, Excel, PowerPoint, Outlook), a także cały zestaw narzędzi pracujących w tle (program antywirusowy, firewall, komunikator internetowy). Aplikacje wzajemnie konkurują o zasoby, więc w przypadku komputerów poprzedniej generacji, wyposażonych w procesory jednordzeniowe, system musi dzielić swą "uwagę" na wiele wątków, wykonywanych po kolei. Im więcej wątków, tym większe opóźnienia przy wykonywaniu kolejnych zadań. W przypadku procesorów dwurdzeniowych zadania są rozdzielane po równo dla każdego rdzenia, co powoduje znaczące zmniejszenie opóźnień i wyraźną poprawę wydajności komputera.
Niezwykle istotnym składnikiem vPro jest technologia AMT (Active Management Technology), zapewniająca możliwość zdalnego monitorowania i naprawiania komputerów. Dzięki AMT dział IT w firmie może monitorować stan komputerów z technologią vPro, nawet jeśli te są wyłączone. Muszą być jedynie podłączone do prądu i sieci lokalnej, by możliwe było zdalne sprawdzenie statusu komputera: czy działa poprawnie, czy może występują z nim jakieś problemy.
Komputery z vPro można zdalnie (przez sieć) włączać, wyłączać bądź restartować. Możliwe jest przeprowadzenie na nich aktualizacji oprogramowania przez sieć, bez fizycznego podchodzenia do każdego komputera. Nawet jeśli wybrane komputery są wyłączone, można je zdalnie włączyć, zainstalować nowe wersje oprogramowania, po czym ponownie komputer przywrócić do poprzedniego stanu, w jakim pozostawił go użytkownik (wyłączony, w stanie uśpienia lub hibernacji).
Technologia vPro obejmuje specjalną nieulotną pamięć, w której zapisane są szczegółowe informacje na temat konfiguracji komputera, a także dane o długości gwarancji jego komponentów. Dane te są aktualizowane przy każdorazowym uruchamianiu komputera. Przy przeprowadzaniu inwentaryzacji w firmie, dział IT może zdalnie zebrać informacje na temat wszystkich komputerów, także tych wyłączonych.
W przypadku awarii któregoś z komponentów komputera informacja o problemie jest automatycznie wysyłana do działu IT, wraz z dokładnymi danymi na temat modelu wadliwego urządzenia (na przykład dysku twardego czy modułu pamięci RAM) oraz okresu jego gwarancji. Dzięki temu informatyk może przygotować sprawny element i udać się tylko jednorazowo do komputera, by wymienić uszkodzony komponent. Obecnie sprzedawane komputery wymagają kilkukrotnego fizycznego kontaktu - celem pierwszego jest zdiagnozowanie, po czym sprawdzenie modelu uszkodzonego komponentu, by potem ponownie powrócić do komputera z nowym elementem.
To jeszcze nie wszystko. Technologia vPro obejmuje specjalne metody ochrony komputera przed wirusami, trojanami czy atakami hakerów. Pecet zawirusowany jest natychmiastowo (automatycznie) odcinany od sieci, tak by zapobiec zakażeniu innych komputerów w firmie. Jednocześnie - również automatycznie - jest wysyłany alert do działu IT, by ten przeprowadził procedurę usuwania szkodnika z systemu. To także w większości przypadków można przeprowadzić zdalnie.