Ostentacyja reklama i wyrafinowane kampanie marketingowe tracą swoją siłęoddziaływania.Dzisiaj biznes napędza marketing szeptany.Jak dowodzą badania,ludzie wprost nie mogą oprzeć się pokusie polecania produktów i usług swoim przyjaciołom-to instynktowne działanie,głęboko zakorzenione w naszym mózgu.Mądra firma potrafi wykorzystać to silne pragnienie dla własnych celów.Ekspert ds.marketingu,John Jantsch,przedstawia praktyczne rozwiązania,umozliwiające wykorzystanie poleceń w celu zapewnienia sobie stałego napływu nowych klientów.Jeżeli tylko bedą zadowoleni,z pewnoscią polecą firmę kolejnych osobom. Oto kilka wskazowek:
-Rozmawiaj z klientami ,zamiast do nich przemawiać.
-Sprzedawcy to najważniejsi czlonkowie twojego zespołu marketingowego.
-Przekazuj klientom odpowiednie informacje.
Sekret pozyskiwania poleceń tkwi w znajomości cyklu rekomendacyjnego.Firma może stworzyć taki skuteczny mechanizm polecania innym osobom poprzez sprawne przeprowadzenie potencjalnego klienta przez kolejne fazy:wiem,lubię,ufam,probuję,kupuję,powtarzam,polecam.Jantsch twierdzi,że jeśli wszyscy czlonkowie organizacji będą mieli ten schemat cały czas na uwadze,firma będzie generować polecenia niczym dobrze naoliwiona maszyna.
Ten praktyczny,błyskotliwy i oryginalny przewodnik to ważna lektura dla każdego,kto chce zapewnić swojej firmie rozwój bez konieczności wyasygnowania duzych środków na dzialalność marketingową.
Zgodnie z filozofią Zappos budowanie wspaniałego doświadczenia wymaga nawiązywania osobistej i emocjonalnej więzi zarówno z pracownikami,jak i z klientami.To wlaśnie takie więzi stanowią temat rozmów,które ludzie prowadzą z przyjaciólmi i rodziną. Z tej ksiązki dowiesz się,jak dostarczyć ludziom tematu do rozmów.
Tony Hsieh dyrektor generalny Zappos.com,autor ksiązki "Dawaj innym szczęści"