Jak rozwijać potencjał Twoich pracowników
ISBN: |
83-[zasłonięte]-0493-6 |
EAN: |
978[zasłonięte][zasłonięte]46049 |
oprawa: |
miękka |
ilość stron: |
144 |
wymiary: |
122x194 |
rok wydania: |
2006 |
stan: |
nowa |
cena: |
18,55 |
Nie ograniczaj się do wysyłania ludzi na szkolenia,
bo nikt za Ciebie nie przygotuje ich do pracy... Zostań ich trenerem.
- Skuteczne i nieskuteczne metody szkoleniowe: gry menedżerskie, koła aktywności,
burze mózgów
- Jak planować i prowadzić szkolenia wewnętrzne?
- Jak inwestować w ludzi w firmie z dużą rotacją kadr?
Kierujesz firmą, działem lub zespołem. Masz coraz więcej spraw na głowie. Nieraz myślisz: "Lepiej zajmę się tym sam, bo jeśli zlecę to komuś, będę musiał wyjaśniać wszystko od A do Z, a i tak skończy się na tym, że parę razy zostanę po godzinach". Być może wątpisz, czy w ogóle opłaca się szkolić pracowników: mogą zdobyć kwalifikacje Twoim kosztem, a potem uciec do innych firm. Ale czy czasem zastanawiałeś się, co by się stało, gdybyś zajął się rozwojem umiejętności swoich ludzi, a oni by pozostali w zespole?
Nie powierzaj szkoleń wyłącznie trenerom zewnętrznym. Poznaj nowe i sprawdzone sposoby podnoszenia kwalifikacji pracowników w miejscu pracy. Przekazuj im nowe obowiązki i sprawiedliwie oceniaj osiągane wyniki. Jeśli oczekujesz od nich skuteczności i zaangażowania, zainwestuj w nich. Ale najpierw dowiedz się:
- jak oceniać potrzeby szkoleniowe pracowników,
- jak testować skuteczność szkoleń,
- kiedy i jakie obowiązki delegować podwładnym,
- jak zachęcać ludzi do podnoszenia kwalifikacji,
- kiedy i na jak długo delegować ich do innych placówek po naukę,
- jak tworzyć indywidualne plany rozwoju kompetencji.
Czy jest ktoś, kto odciąży Cię od nadmiaru obowiązków?
Tak, Twoi pracownicy, ale tylko wtedy, gdy zadbasz o ich kwalifikacje.