FIRMY RODZINNE
ISBN: |
[zasłonięte]978-83611-85-4 |
EAN: |
978[zasłonięte][zasłonięte]56118 |
oprawa: |
broszurowa |
ilość stron: |
216 |
rok wydania: |
2011 |
stan: |
nowa |
cena: |
27,55 |
Firmy rodzinne są najstarszym sposobem prowadzenia biznesu i jednymz fundamentów rozwoju gospodarczego każdego kraju. Zarządzanie przedsiębiorstwem należącym do rodziny jest jednak często trudniejsze niż kierowanie inną formą biznesu, ponieważ splatają się tu zarówno więzi pokrewieństwa, jak i relacje biznesowe nie zawsze tak samo pojmowane przez członków rodziny, zwłaszcza starszych i młodszych. Jak zatem znależć równowagę pomiędzy wartościami rodzinnymi a nadrzędnym celem, jakim jest rozwój i konkurencyjność fi rmy; jak zorganizować rodzinę, aby uniknąć konfl iktów międzypokoleniowych?Autorzy tej książki przedstawiają skuteczne sposoby, metody i narzędzia zarządzania przedsiębiorstwami „familijnymi” różnych branż i różnej wielkości.Nie ma tu gotowych recept i rozwiązań, ale jest pakiet wiedzy i praktycznych instrumentów, które umiejętnie stosowane powinny przyczynić się do: lepszego zrozumienia istoty i celów biznesu rodzinnego, wyjaśnienia problemów sukcesji, przekazywania władzy i własności, uporządkowania systemów, strategii, kultury organizacji i zarządzania, przełamania stereotypów kojarzących family business z działalnością prowadzoną nieprofesjonalnie i na małą skalę.Pomogą w tym również zamieszczone w książce: testy psychologiczne, kwestionariusze kwalifi kacyjne, bilanse i plany sukcesyjne, a także przykłady i studia przypadków znanych fi rm rodzinnych.Publikacja adresowana jest do właścicieli i menedżerów fi rm rodzinnych, osób, które przygotowują się do podjęcia tego typu działalności, wykładowcówi studentów kierunków biznesowych, szerokiego kręgu odbiorców zainteresowanychtą problematyką.