Filmik z oblotu na YoTube: http://www.youtube.com/watch?v=ZDK-OE06tqM
Rdzeń styropianowy wycięty maszyną CNC, stanowi główne wzmocnienie kadłuba.
Oklejony depronem 3mm stanowi bardzo sztywna klatkę kadłuba odporną na wszelkiego rodzaju kretobicia. Domek pod łoże silnika stanowi integralną część rdzenia styropianowego, został podcięty od spodu aby łatwiej łamał się w razie upadku co oszczędza kadłub przed zniszczeniem (potem należy go tylko z powrotem przykleić, lub przyciąć kostkę styropianu pod wymiar i wkleić w miejscu uszkodzenia).
Skrzydła i stateczniki mają końce o obrysie kołowym co przy mniej precyzyjnym lądowaniu (np. cyrkiel) chroni je przed uszkodzeniami.
Skrzydło wzmocnione od spodu taśmą z włókna szklanego która zamyka szczelinę z wklejonym rowingiem szklanym.
Kadłub posiada wklejoną w podłodze rurkę która pozwala wyprowadzić antenę odbiornika na zewnątrz modelu (osobiście wyprowadzam antenę na zewnątrz i przeplatam przez otwory w płozie ogonowej (dot. 35MHz).
Pakiet celowo umieszczony jest z przodu kadłuba nad silnikiem aby podczas kraksy odmaszerował z modelu nie demolując kadłuba. Pokrywa przedziału silnik-pakiet wystaje nieco ponad obrys kadłuba tworząc szczelinę która ułatwia przepływ powietrza wokół zespołu silnik- pakiet chłodząc je intensywnie.
Model jest mechanicznie przygotowany do lotu, posiada wbudowane dwa serwa (ster kierunku i wysokości) z podłączonymi bowdenami, wyregulowane na aparaturze tak, aby neutrum aparatury odpowiadało neutrum sterów. Żeby przygotować model do lotu pozostaje zainstalować odbiornik, silnik- regulator, podpiąć pakiet i można latać.
Konfiguracja optymalna to: silnik EMAX CF2805 o dziwo bardzo wydajny (cena 29 PLN na allegro) na tym silniku latamy na 1/2 gazu powyżej to rakieta, również stosowałem czterdziesto watowy Robbe ROXXY jednak jest to drogi silnik (powyżej 100 PLN), pozwala on na wykorzystanie całego zakresu gazu podczas lotu, czyli jakby idealnie wpasowany w ten model.
Śmigła dla silnika Emax to GWS 8x4 lub 7x4, dla Robbe ROXXY GWS 8x4.
Regulator Hobby King 8A/10A to dla ROXXY, natomiast dla EMAX`a to Hobby King Red-Brick 10A ESC. Pakiety zasilające 2S od 370-800mAh.Przy pakiecie 370mAh TURNIGY nano-tech lot 7min. Łoże przyklejamy do kadłuba po uprzednim zamontowaniu silnika lub łoża tak jak w EMAX.
Docinamy przód do wymiarów naszego silnika (nożem do tapet) najlepiej aby część obracająca się silnika wystawała połową poza dziób modelu, możemy uwzględnić skłon i wykłon silnika, ja tak robię ale to rzecz modelarskiego gustu. Przed przyklejeniem silnika dociskamy go wraz z łożem do miejsca sklejenia tak aby zaznaczyły nam się śruby mocujące silnik. W tych miejscach lutownicą wytapiamy otwory pod śruby. Przyklejamy zespól silnik-łoże do kadłuba klejem epoksydowym dwuskładnikowym najlepiej 5min. NIE UŻYWAĆ klejów cjanoakrylowych nie przystosowanych do klejenia styropianu.
Na koniec możemy zdecydować czy dla zwiększenia bezpieczeństwa przykleić od spodu kadłuba poliuretanową płozę czy też nie (kwestia gustu i estetyki).
Rozpiętość skrzydeł: 900mm
Długość kadłuba: 650mm
W zestawie:
Model samolotu Shrek ARF (wbudowane dwa serwa 9g Tower Pro, łoże pod silnik, miękka płoza z pianki poliuretanowej,).
Życzę długich i bezproblemowych lotów.
WIĘCEJ INFORMACJI POD NR TEL. 796 [zasłonięte] 522