Shox to wyjątkowo dynamiczna ścigałka, w której mamy możliwość pokierowania potężnymi maszynami klasy WRC lub znanymi z torów Rally Crossu ! Za produkcję i wydanie Shox odpowiedzialny jest koncern Electronic Arts - studio Big ( ekipa od SSX ). Sama gra ukazała się wyłacznie na konsolę firmy Sony. Warto jednocześnie dodać, iż umożliwia ona jednoczesną zabawę nawet czterem zawodnikom. W takich przypadkach ekran jest odpowiednio dzielony (tzw. split-screen).
Opisywana ścigałka, pomimo dość luźnej tematyki, posiada licencje producentów. Dzięki temu możemy pościgać się wozami: Porshe, BMW, Toyoty, Lancii, czy Forda. W początkowej fazie gry dysponujemy jedynie kilkoma wozami. Nowe modele odblokowywane sa w miarę postępów w rozgrywce. Warto jednocześnie odnotować, iż posiadane samochodziki można stawiać na szali, biorąc udział w wyścigach trybu o nazwie Gambling. Jego zasady są niezwykle proste. Zwycięzca wyścigu nie tylko zachowuje swój samochodzik, ale i przejmuje auto, które należało do konkurenta.
Podstawowym elementem odróżniającym opisywaną ścigałkę od konkurencyjnych pozycji jest obecność tytułowych stref (Shox). Na każdej trasie można odnaleźć trzy takie sektory. Po dotarciu do strefy Shox uaktywnia się specjalny pasek. Zadaniem gracza jest wtedy dotarcie do najbliższej bramki kontrolnej w wyznaczonym czasie. W zależności od uzyskanego wyniku jesteśmy obdarowywani jednym z trzech możliwych medali (złotym, srebrnym lub brązowym). Zdobywanie tego typu obiektów pozwala przede wszystkim na pozyskanie dodatkowej gotówki. Warto jednocześnie odnotować, iż gracz jest na bieżąco oceniany. Umiejętne pokonywanie zakrętów pozwala zdobyć dodatkowe punkty. Należy jednak uważać, gdyż popełnienie zbyt dużej ilości błędów może sporo kosztować.
Wyścigi rozgrywają się w trzech głównych typach lokacji. A są to: tundra, pustynia oraz dżungla. Każdy z tych obszarów zawiera oczywiście odpowiednią ilość zróżnicowanych tras. Wizualnie Shox prezentuje się bardzo dobrze. Tyczy się to zarówno wspomnianych już torów, jak i licznych efektów, towarzyszących toczonym w trakcie jazdy przepychankom.
Kapitalnie prezentuje się efekt fali uderzeniowej ( zniekształca obraz ) na której pomykamy ( zwiększa prędkość ) bo zaliczeniu wszystkich trzech czasowych w wyścigu na złoto !