ShellShock: Nam ’67 to wojenna gra akcji (TPP) stworzona przez zespół Guerrilla i firmę Eidos. Podobnie jak takie popularne tytuły jak: Battlefield Vietnam, Men of Valor: Vietnam czy Vietcong, przenosi graczy w realia Wojny w Wietnamie, jednego z najbardziej kontrowersyjnych konfliktów XX wieku. Skupia się na realistycznym przedstawieniu przeżyć jednego amerykańskiego żołnierza, związanych z tym teatrem działań wojennych. Doświadczamy tu zatem wszytych okropieństw wojny, chaosu, strachu, czy bezmyślnej żądzy zabijania. Zaczynamy jako niedoświadczony rekrut, który właśnie rozpoczyna swą pierwszą turę w Wietnamie, a dzięki wykonywaniu kolejnych misji, zdobywamy doświadczenie, stajemy się prawdziwymi weteranami i awansujemy w hierarchii wojskowej. Kolejne zadania mają bardzo różne cele i skalę – uczestniczymy zarówno w wielkich bitwach, gdzie przeciwnikiem jest dobrze wyszkolona i uzbrojona Armia Północnowietnamska, w zwykłych patrolach, gdzie największym zagrożeniem się wymyślne pułapki oraz siły VC (Viet Cong), a także w sekretnych zadaniach, gdzie celem jest na przykład likwidacja wrogiego generała. Warto dodać, że misje nie opierają się bezpośrednio na autentycznych bitwach z tamtych czasów.
Gra została zrealizowana w taki sposób, by użytkownik poczuł się jak w Wietnamie. Autorzy gry zaznaczają, że tworząc ShellShock: Nam ’67 chcieli stworzyć bardzo realistyczny obraz tej wojny. Dlatego też starannie odtworzono topografię i typ terenu, roślinność charakterystyczną dla terenów podmokłych i bagnistych z których słynie Wietnam Południowy, dla tropikalnych dżungli typowych dla tej strefy geograficznej, czy gór znajdujących się na północy Wietnamu. To samo tyczy się bardzo zmiennej tropikalnej pogody - podczas rozgrywki doświadczamy zarówno okropnego upału jak i niesamowicie obfitych opadów deszczu, które zamieniają podłoże w istne bagno. Podczas wykonywania różnych zadań bojowych będziemy między innymi świadkami bombardowań napalmem wiosek, śmierci ludności cywilnej oraz śmierci swych kolegów przebitych bambusowymi ostrzami pułapek lub trafionych z karabinu snajperskiego ukrytego w zaroślach Wietnamczyka. Niejednokrotnie podczas nocnego patrolu wpadniemy też w pułapkę i mordercze kule śmigać będą nad naszą głową. Eksploracja zawiłych, podziemnych tuneli też nie należy do rzadkości.
Wszystko naturalnie zrealizowano w dopracowanej grafice 3D oraz przy wykorzystaniu najnowszych technologii dźwięku przestrzennego. Ponadto postarano się również o odtworzenie autentycznych rodzajów wyposażenia i broni z jakich korzystały obie strony konfliktu, w tym: noże, maczety, karabiny, pistolety, czy śmigłowce.