Shadowrun to tytuł oparty na jednym z najbardziej popularnych systemów papierowych gier fabularnych o tej samej nazwie. Akcja dzieje się na Ziemi, w niedalekiej przyszłości. Mimo, że podróż w czasie nie jest odległa, oblicze świata bardzo różni się od teraźniejszego: elfy, krasnoludy, orki i trolle koegzystują z ludźmi, a magia jest zjawiskiem tak samo powszednim i wszechobecnym jak technika. Programiści z FASA Studio umożliwiają teraz wycieczkę do owej alternatywnej rzeczywistości posiadaczom komputerów PC „uzbrojonych” w system Vista oraz konsol Xbox 360. Stworzony przez nich tytuł nie jest jednak grą RPG – mamy do czynienia z klasycznym FPSem, przeznaczonym głównie do wieloosobowej rozgrywki sieciowej. Tryb dla jednego gracza również jest obecny, ale spełnia rolę dopełnienia dla trybu online.
Historia rozpoczyna się w momencie, w którym, po pięciu tysiącach lat nieobecności, na Ziemię powraca magia. Startujemy konkretnie 12 grudnia 2012 roku, w dniu, który według kalendarza starożytnych Majów, ma być początkiem końca świata. Wtedy właśnie, jedna z wielkich korporacji prowadzących działania na terenie Brazylii, powoduje bliżej nieokreślony wypadek, którego konsekwencją jest pojawienie się tajemniczego zigguratu, do tej pory ukrytego we wnętrzu góry. Razem z magiczną piramidą ujawniają się jej obrońcy, organizacja o nazwie The Lineage, będąca czymś w rodzaju zakonu. Członkowie The Lineage próbują za wszelką cenę uchronić tajemnice zigguratu przed zachłannymi korporacjami.
Gracze wcielają się postaci walczące po jednej z dwóch stron: RNA, czyli globalnej megakorporacji, lub The Lineage, organizacji dbającej przede wszystkim, o to by dzika magia pozostawała wolna. W zależności od tego, po której stronie barykady staniemy, możemy liczyć na szereg gadżetów i udogodnień w postaci futurystycznych broni (różniących się szeregiem właściwości takich jak siła ognia, zasięg, rodzaj amunicji itd.), możliwości teleportacji, widzenia przez ściany, tworzenia miraży i wielu innych. W miarę czynienia postępów i realizacji założonych zadań, zarabiamy pieniądze, za które możemy dokupić nową broń i sprzęt. Bardzo duże znaczenie ma również umiejętne dobranie członków drużyny. Poszczególne rasy (ludzie, elfy, krasnoludy, trolle itd.), dysponują unikalnymi umiejętnościami, których odpowiednie wykorzystanie może być kluczowe dla losów starcia. Dość ciekawym pomysłem jest również zrezygnowanie z gadżetów odnawiających energię, na rzecz specjalnych umiejętności, np. wojownicy The Lineage potrafią przywołać magiczne drzewo, leczące wszystkich dookoła (nawet wrogów). Autorzy gry dodali także możliwość wskrzeszania poległych bohaterów (pod warunkiem, że ich ciało nie zostało całkowicie unicestwione lub nie znajduje się w niedostępnym miejscu).
W walce może brać udział do szesnastu graczy w jednym czasie. Przed rozpoczęciem głównej rozgrywki możemy rozegrać szereg mini gier pozwalających na poznanie i opanowanie magii i technologii świata Shadowrun. Do dyspozycji mamy klasyczne tryby rozgrywki: last man standing, deathmatch i capture the flag. Jednak najważniejszą nowością jest możliwość wspólnej zabawy posiadaczy komputerów PC i konsol Xbox 360. W trybie online gracze mogą udowodnić wyższość jednej platformy nad drugą.