Shadowgrounds Survivor to druga odsłona cyklu widowiskowych strzelanin, stworzona przez fińskie studio Frozenbyte. Głównym atutem programów z tej serii jest akcja przedstawiana z perspektywy lotu ptaka, stosunkowo rzadko oglądana w dzisiejszych czasach i nasuwająca oczywiste skojarzenia z klasycznymi produkcjami w stylu Gauntlet czy Alien Breed.
Shadowgrounds Survivor nie kontynuuje historii opowiedzianej w pierwowzorze, ale jeszcze raz odtwarza te same wydarzenia, tyle, że opowiedziane one są z zupełnie innej perspektywy. Gracze poznają tu całkowicie nowych bohaterów (żołnierz Luke Giffords, technik Bruno Lastmann oraz członkini sił specjalnych, Isabel Larose), a o wyczynach Wesley’a Tylera, w którego rolę wcielaliśmy się w pierwszym programie, dowiadują się w różnoraki sposób podczas rozgrywki. Tak jak poprzednio, fabuła gry koncentruje się wokół jednego z księżyców Jowisza – Ganimedesa – gdzie Ziemianom, po wielu problemach, udało się stworzyć placówkę naukowo-badawczą. Po kilkunastu latach spokojnej działalności, kolonia zostaje zaatakowana przez kosmitów, którzy nie mają ochoty brać jeńców. Ocalali pracownicy stacji muszą zatem wziąć sprawy w swoje ręce i raz na zawsze pozbyć się najeźdźców.
Program cechuje ogromna dawka strzelania – pod tym względem Shadowgrounds Survivor nie ustępuje najwybitniejszym przedstawicielom gatunku. Obfity i zróżnicowany arsenał, a także ogromna liczba wrogów sprawiają, że każdy miłośnik gier akcji znajdzie tu coś dla siebie. Produkt wprowadza też możliwość zdobywania punktów doświadczenia i w oparciu o nie, rozwijanie podstawowych umiejętności każdego z bohaterów.
Shadowgrounds Surivivor korzysta z usług tego samego, stworzonego przez Finów od podstaw silnika, który doczekał się kilku poprawek wpływających na oprawę wizualną, a także oddziaływania fizyczne, wspomagane przez karty wyposażone w procesor PhysX. Za stronę muzyczną odpowiada Ari „Amen” Pulkkinen, muzyk znany z grupy Lordi (laureatów Eurowizji z 2006 roku).