Kolejna po „Empire of Magic” strategia turowa pochodząca z zespołu Mayhem Studios, lecz w przeciwieństwie do poprzedniczki osadzona w realiach świata ogarniętego wojną nuklearną. Wojna, w której uczestniczymy toczy się na Ziemi w latach 50/60-tych XX wieku, a stronami konfliktu są ludzie, którzy żyli w tych czasach i ludzie, którzy przybyli z dalekiej przyszłości. Taka, wydawałoby się nieprawdopodobna, sytuacja stała się następstwem ludzkiej głupoty. Nasza cywilizacja, miast żyć w zgodzie z naturą, rozwijała się niszcząc i totalnie wyjaławiając swą planetę. W przyszłości niebo zakryły czarne chmury, roślinność niemalże wymarła i życie na Niebieskiej Planecie zmierza do nieuchronnej zagłady – nawet tak twórcza i rozwinięta ludzka cywilizacja nie znalazła sposobu by zapobiec kataklizmowi. Jedyną szansą na przetrwanie jest wykorzystanie tunelu czasoprzestrzennego i przeniesienie się w przeszłość do roku 1958.
Nie poproszono jednak swych przodków o pomoc, lecz wysłano wielką armię, by siłą przejęła kontrolę nad Ziemią. Wynik wojny zdawał się być przesądzony. Nowoczesny sprzęt bojowy nie dawał cienia szans temu stosowanemu przez wojska w połowie XX wieku, jednakże stało się najgorsze, to czego nikt nie przewidywał – użyto broni nuklearnej na ogromną skalę. W sposób katastrofalny wyrównało to siły. Teraz obie strony nadal zaciekle walczą, żadna nie ma odwrotu, a wyniku tego starcia przesądzi nie kto inny jak... gracz.
Autorzy przygotowali 20 rozległych poziomów do przejścia połączonych epickich rozmiarów historią, pełną nieprzewidzianych wydarzeń i zwrotów akcji. Rozgrywka w pewnym stopniu przypomina tą znaną z głośnego tytułu „Fallout Tactics: Brotherhood of Steel”, mamy więc szereg postaci o indywidualnych parametrach, którymi możemy poruszać się po zniszczonym wojną świecie, walczyć, używać różnych typów broni, wyposażenia, itp.
- 40 rodzajów ruchów i zachowań („akcji”) postaci.
- Około 30 jednostek i bohaterów indywidualnych. Stopniowy wzrost doświadczenia i rozwój różnych specjalnych umiejętności.
- 36 umiejętności i cech charakterystycznych jednostek.
- Wysokie A.I. komputerowych oponentów.
- Intuicyjny system sterowania.