SERWIS ZLECEŃ W FORMIE LICYTACJI - DudoniOrders
Aukcja dotyczy komponentu DudoniOrders i serwisu demo na skrypcie CMS Joomla 3.3.6, na którym można dodawać zlecenia online. DudoniOrders to autorski komponent aukcji dla CMS Joomla 2.5.x i 3.x Pozostawione zlecenia widnieją w formie licytacji. Komponent rozszerza funkcje Joomla o możliwość dodawania zleceń i ofert. Licytowane są oferty freelancerów (kontrahentów), którzy gotowi są wykonać zlecenie wystawiając czas wykonania i cenę. Możliwe jest wybranie kilku zwycięzców dla jednej aukcji.
Serwis jest zainstalowany i gotowy do działania tutaj http://webzlecenia.net/o-nas. Po zalicytowaniu na tej aukcji zwycięzca otrzyma gotową instalkę całego serwisu, komponent, moduł kategorii i plugin integrujący inne komponenty. Przed zalicytowaniem proszę się zalogować i przetestować stronę http://webzlecenia.net/zaloguj-sie – login: nowy, hasło: nowy.
Joomla! jest upowszechniany na zasadach GNU General Public License (GNU GPL). Powszechna Licencja Publiczna zapewnia swobodę upowszechniania kopii oprogramowania i - jeśli ktoś chce - umożliwia pobieranie za to opłat, ale nie pozwala pobierać opłat za samo oprogramowanie, ponieważ Joomla! jest wolnym oprogramowaniem, jest bezpłatne! GNU GPL zapewnia swobodę dokonywania zmian w oprogramowaniu lub wykorzystywania jego fragmentów w nowych wolnych programach. Więcej
Prawa do komponentu DudoniOrders reguluje licencja GPL. Komponent jest w języku polskim i angielskim i można zarządzać nim w panelu administracyjnym.
MENU I FUNKCJE KOMPONENTU PO STRONIE FRONTOWEJ
Komponent zintegrowany jest z komponentem uddeIM (maile na stronie), komponentem AlphaUserPoints (punkty za akcje) i komponentem.
Menu posiada następujące linki do poszczególnych funkcji komponentu:
1.Home
Na stronie głównej serwisu znajduje się lista kategorii i aktualne trwające aukcje. Są to „Zlecenia / Usługi” i „Oferty pracy / Propozycje współpracy”. U góry u każdej z grup można wyszukiwać aukcje po tytule i opisie. Tabele zawierają kolumny tytuł, wykonana akcja, zleceniodawca, ofert, czas do końca, początek aukcji.
W kolumnie akcje prezentowane są akcje określonego użytkownika np. odwiedzono stronę, pozostawiono ofertę, własna aukcja lub dodano do obserwowanych.
2.Moje aukcje
a.Dodaj
Podstrona, na której można dodać aukcje.
Określić kategorie, tytuł aukcji, czas trwania, typ aukcji: „zlecenie (usługa do wykonania)” lub „oferta pracy / propozycja współpracy”, możliwość pracy zdalnej, widoczność treści: „treść zlecenia/oferty widoczna dla wszystkich” lub „treść zlecenia/oferty ukryta, widoczna tylko dla zalogowanych użytkowników”, dodatkowe opcje: ”Nie zezwalaj na składanie ofert do negocjacji” i„Tylko użytkownicy mający zweryfikowane dane mogą brać udział w licytacji.” a także szczegółowy opis.
Dostępna jest funkcja „Dodaj zlecenie bez logowania”. Trzeba dodatkowo dodać email, który stanie się twoim Nickiem. Po dodaniu zlecenia użytkownik automatycznie zostanie zarejestrowany, a dane do logowania (login=e-mail i hasło=losowe) zostaną wysłane na maila. Po zalogowaniu będziesz mógł wybrać zwycięzców swojej aukcji.
b.Trwające
Podstrona, na której widnieje tabela z twoimi aukcjami wystawionymi w serwisie, a w niej kolumny: tytuł aukcji, liczba ofert, obserwuje, czas do końca i dwa przyciski dla każdego wiersza: „dodaj do opisu” i „wycofaj przed czasem”
c.Zakończone
Podstrona, na której widnieje tabela z twoimi zakończonymi aukcjami, a w niej kolumny: tytuł aukcji, liczba ofert, zwycięzcy, data zakończenia i przyciski dla każdego wiersza: „wystaw ponownie”, „wybierz zwycięzców” i „anuluj”. Przycisk „wybierz zwycięzców” pojawia się gdy ktoś wystawił ofertę na twojej aukcji
d.Komentarze
Podstrona na której są dwa linki do „Moje komentarze”, „Moje komentarze niewystawione” oraz tabela z wystawionymi komentarzami w serwisie, a w niej kolumny: tytuł aukcji, ofert, zwycięzcy, data zakończenia i przycisk w każdym wierszu „Wystaw komentarz”
e.Anulowane
Podstrona z tabelą na której widnieją aukcje, które anulowano wciskając przycisk anuluj i zaakceptowano na stronie „Zakończone”
f.Obserwowane
Tabela, na której widnieją aukcje, które dodano do obserwowanych wciskając przycisk „Dodaj do obserwowanych” w prawym górnym rogu na aukcji gdy jesteś zalogowany
3.Moje oferty
a.Aktywne
Podstrona na której jest tabela z aktywnymi ofertami pozostawionymi na aukcjach w których brałeś udział, a w niej kolumny: tytuł aukcji, ofert, twoja oferta, czas do końca i przycisk w każdym wierszu „Wycofaj”
b. Wygrane
Tabela z ofertami, które wygrałeś, a w niej kolumny: tytuł aukcji, ofert, twoja oferta, data wybrania i dwa przyciski dla każdego wiersza: „dane zleceniodawcy” i „wystaw komentarz”
c.Nierozstrzygnięte
Podstrona na której widnieje tabela z ofertami, w których brałeś udział i w których zleceniodawca nie wybrał zwycięzcy. W tabeli występują kolumny: tytuł aukcji, ofert, twoja oferta, data zakończenia aukcji
d.Wycofane
Tabela, na której widnieją wycofane oferty dla poszczególnych aukcji, w których brałeś udział. Lista się powiększa po kliknięciu na przycisk „wycofaj” i zaakceptowaniu w widoku Moje oferty -> Aktywne. W tabeli występują kolumny: tytuł aukcji, ofert, twoja oferta, opis, data wycofania
INNE PODSTRONY SERWISU
1.Weryfikacja i płatności
Płatności są realizowane za pomocą przelewy24.pl. Jest specjalna strona do zgłoszenia weryfikacji każdego użytkownika. Zarządzanie i zatwierdzanie znajduje się w panelu administracyjnym.
Zweryfikowani freelancerzy będą pokazywani jako pierwszy w aukcji na liście użytkowników biorących udział w licytacji. Aby otrzymać status użytkownika zweryfikowanego należy wykonać przelew z własnego rachunku bankowego.
2.Moje komentarze
Podstrona na której widnieją dwie tabele z wystawionymi do ciebie i od ciebie komentarzami. Można wyszukać komentarz po tytule, od kogo lub dla kogo i po opisie.
3.Moje komentarze niewystawione
Strona zawiera dwie tabele: „Kontrahenci, którym jeszcze nie wystawiłeś komentarza” i „Kontrahenci, którzy jeszcze nie wystawili Tobie komentarza” Na stronie można wystawić własny komentarz negatywny, neutralny lub pozytywny i dodać danemu użytkownikowi punkty za wykonaną pracę. Komentarze można oczywiście wystawić tylko wybranym użytkownikom na zwycięzcę. Podobnie zwycięzca może wystawić komentarz
4.Zarządzaj e-mailami
Strona, na której można zarządzać mailami w obrębie danego użytkownika. Tutaj jest 7 opcji do zaznaczenia:
Informuj mnie mailowo o:
* moich nowych aukcjach
* zakończeniu moich aukcji
* nowych ofertach zostawionych na moich aukcjach
* moich zostawionych ofertach
* moich zwycięskich ofertach
* nowych komentarzach wystawionych dla mnie
*nowych komentarzach wystawionych przeze mnie
5.Portfolio
Każdy użytkownik może dodać swoje portfolio i udostępnić je innym. Możliwy jest do dodania screenshot projektu i mi. czas wykonania, technologie czy link do projektu. Dany wpis bo można dodać 10, można usunąć lub edytować. Portfolio można oglądać po kliknięciu na ikonkę portfolio na aukcji w liście użytkowników biorących udział w licytacji lub przy wyborze użytkownika na zwycięzcę. Możliwe jest wybranie kilku zwycięzców dla jednej aukcji.
6.Lista kategorii
Strona z kategoriami zawiera kategorie dla webmasterów. Można dodać tam inne kategorie według uznania nie związane z komputerami np. usługi budowlane gdyż gdy ktoś dodaje aukcje widnieje opcja „Możliwość pracy zdalnej” i można zaznaczyć tak lub nie
7.Lista reguł
Serwis ma zaimplementowany system dodawania punktów za określone akcje. Lista akcji dostępna tutaj. Można mi. dostać punkty za ofertę lub aukcje, a także za wykonaną pracę w formie komentarza.
8.FAQ
Serwis posiada stronę z FAQ - Najczęściej zadawane pytania. Poruszane są tematy ogólne, dla zleceniodawców, dla wykonawców, bezpieczeństwa i kwestie sporne. Poruszane tematy są posegregowane w zakładki. Niektóre tematy: „Na czym polega licytacja?”, „Czy aby korzystać z serwisu muszę prowadzić działalność gospodarczą?” , „Na czym polega weryfikacja konta na podstawie przelewu?”, „Jakiego rodzaju zlecenia są zakazane?” , „Czy muszę wybrać zwycięzcę w aukcji?” , „Czy muszę licytować niższą cenę za wykonanie zlecenia?” , „Co zrobić w przypadku nieotrzymania zapłaty?”.
Panel administracyjny
Tutaj można dokonywać wszelkich zmian jakie udostępnia Joomla 2.5.x i 3.3.x Stable. Standardowo dodany jest administrator, który może dodawać kategorie artykułów, artykuły, zarządzać dodatkowymi komponentami i modułami. W panelu w komponencie aukcji można dokonywać zmian na kategoriach, edytować aukcje, oferty i komentarze. Zweryfikować osoby, które poddały się weryfikacji, a także przejrzeć statystyki. Komponent aukcji jest zintegrowany z innymi komponentami.
Powtarzam jeszcze raz. Możesz przetestować stronę pod – login: nowy, hasło: nowy. Wraz ze stroną dostaniesz dożywotnią gwarancję na działanie serwisu i wsparcie z mojej strony. Udzielam informacji na temat działania funkcji serwisu. Możliwy jest backup całego serwisu z bazą w panelu administracyjnym.
INNE MOŻLIWOŚCI TEGO SYSTEMU CMS KTÓRE ZOSTAŁY WPROWADZONE JUŻ W JOOMLA 2.5
* 10000 darmowych dodatków i kilka tysięcy szablonów sprawi że Joomla możesz mocno spersonalizować
*Nowy system kontroli dostępu - daje administratorom witryny i redaktorom możliwość określania, kto może oglądać i zarządzać treścią. Pozwoli administratorowi przydzielać użytkownikom prawa do wykonywania określonych operacji w określonych częściach serwisu.
* Nieograniczony model zagnieżdżania - umożliwia administratorom oraz twórcom treści definiowanie wielopoziomowych kategorii Joomla o dowolnie zagnieżdżonej strukturze. Teraz nie ma już ograniczeń związanych z tworzeniem struktury treści, a cały mechanizm pozwoli na dowolne modelowanie drzewa kategorii naszych artykułów.
*Prosta aktualizacja rozszerzeń - dostarcza użytkownikowi lepszego sposobu utrzymania bezpieczeństwa witryny przez uproszczony proces aktualizacji rozszerzeń.
*Używanie szablonów, dzięki czemu wszystkie strony mają te same elementy, a do zmiany wyglądu wszystkich stron wystarczą zmiany w ich szablonie. Szablony zgodne z semantyką XHTML- zapewnia lepszą podstawę do prezentacji treści
*Wielojęzyczność- pozwala w podstawowy sposób na stworzenie witryny wielojęzycznej. Został dodany moduł Przełącznik Języka
* Menadżer modułów nowe opcje jak czasy publikacji. Można zakończyć publikacje o dowolnej dacie i godzinie
*W formularzu kontaktowym można w prosty sposób umieszczać dodatkowe pola – informacyjne, captcha lub podobne.
*Zdjęcia oraz linki dla artykułów – opcja dodania zdjęcia do wstępu, które może być potem wykorzystane w trybie pełnego artykułu. Coś podobnego jak to jest w K2.
*Nowy Menedżer do nadpisywania języków.