INTELLE Inteligentne Systemy Zarządzania Energią
05-123 Chotomów ul. Żeligowskiego 27/3 tel. +22 [zasłonięte] 63 kom. 0 505 [zasłonięte] 398 [zasłonięte]@intelle.pl www.intelle.pl
Jesteśmy autoryzowanym dystrybutorem i instalatorem urządzeń firmy Mastervolt.
|
Opis urządzenia:
Niezbędny na każdym jachcie, który posiada silnik stacjonarny spalinowy wyposażony w alternator oraz więcej niż jedną sekcję akumulatorów, na jachcie z silnikiem zaburtowym z rozruchem elektrycznym, w przyczepie campingowej, camperze w innych zastosowaniach. Najczęstszym sposobem podłączenia jest przeznaczenie akumulatora rozruchowego (startowego) tylko i wyłącznie do rozruchu silnika spalinowego natomiast do zasilania wszystkich innych urządzeń zastosowane są oddzielne akumulatory hotelowe lub serwisowe.
Separatory INTELLE dla każdego jachtu, samochodu, przyczepy campingowej:
- separator SE-3
technologia MOSFET, bezstratny, maksymalnie do 4 akumulatorów, napięcie/prąd 12V/24V/130A, możliwe podłączenie panelu z woltomierzem, panelu z woltomierzem i wybieraniem manualnym ładowanych akumulatorów, zastosowanie do alternatorów silników stacjonarnych, silników zaburtowych, camperów, przyczep campingowych, do rozdzielenia prądów ładowania ładowarek i prostowników (zwiększenie banków akumulatorów), do fotoogniw, wiatroprądnic, innych zastosowań, włączany ze stacyjki
- separator SE-2/VOLT
technologia MOSFET, mikroprocesorowa, bezstratny, do 2 akumulatorów (startowy oraz hotelowy), napięcie/prąd 12V/130A, możliwe podłączenie panelu z woltomierzem, zastosowanie do silników stacjonarnych, zaburtowych z rozruchem elektrycznym i alternatorem, do camperów, przyczep campingowych, włączany w zależności od pomiaru napięcia
- separator SE-2/KEY
technologia MOSFET, bezstratny, do 2 akumulatorów (startowy oraz hotelowy), napięcie/prąd 12V/130A, możliwe podłączenie panelu z woltomierzem, zastosowanie do silników stacjonarnych, zaburtowych z rozruchem elektrycznym i alternatorem, do camperów, przyczep campingowych, włączany ze stacyjki
- separator SD-3 METER
technologia diodowa, do 3 akumulatorów, napięcie/prąd 12V/24V/110A, chłodzony wentylatorem, możliwe podłączenie panelu z woltomierzem, zastosowanie do alternatorów silników stacjonarnych
- separator SD-3
technologia diodowa, do 3 akumulatorów, napięcie/prąd 12V/24V/110A, chłodzony wentylatorem, zastosowanie do alternatorów silników stacjonarnych
Zastosowanie separatora MOSFET SE-3:
- do ładowania akumulatorów (do 4 akumulatorów łącznie z akumulatorem startowym) w jednostkach pływających posiadających silnik stacjonarny
- do ładowania akumulatorów na jachtach z silnikiem zaburtowym posiadającym stacyjkę, rozruch elektryczny i alternator
- do zwiększenia odseparowanych wyjść ładowarek i prostowników
- do rozdzielenia prądów ładowania z fotoogniw i wiatroprądnic
Najważniejsze funkcje separatora MOSFET SE-3:
- bezstratny przepływ prądu ładowania akumulatorów w przypadku włączonego alternatora (alternator pracujący na pasku klinowym silnika spalinowego stacjonarnego, w osi koła zamachowego w silnikach umieszczonych w studzience lub w silniku zaburtowym)
- blokada prądów wyrównawczych pomiędzy akumulatorami w przypadku wyłączenia alternatora po ładowaniu
- separacja pomiędzy akumulatorami po wyłączeniu alternatora, co umożliwia korzystanie ze zgromadzonej energii z każdego akumulatora oddzielnie
- separacja akumulatora startowego przeznaczonego tylko i wyłącznie do rozruchu silnika spalinowego
Najważniejsze zalety separatora MOSFET SE-3:
- separacja umożliwiająca podłączenie 4 akumulatorów:
INPUT(+) - wejście INPUT podłączone do alternatora i akumulatora startowego BAT(1) - akumulator hotelowy1 (sekcja akumulatorów) przeznaczony do zasilania urządzeń pokładowych BAT(2) - akumulator hotelowy2 (sekcja akumulatorów) przeznaczony do zasilania urządzeń pokładowych BAT(3) - akumulator hotelowy3 (sekcja akumulatorów) przeznaczony do zasilania urządzeń pokładowych
- całkowicie bezstratny - co oznacza, że całe napięcie z alternatora przenoszone jest na zaciski ładowanych akumulatorów
- nie wymaga kompensacji spadku napięcia
- możliwość podłączenia panela z woltomierzem cyfrowym z podświetleniem
typu VOLT3 dokonującym oddzielnego pomiaru na wszystkich 4 akumulatorach (pomiar wybierany pokrętłem) panel VOLT3 nie jest dołączony do separatora - należy zakupić go oddzielnie
- możliwość podłączenia panela z woltomierzem cyfrowym z podświetleniem
oraz manualnym wyborem ładowanych akumulatorów typu RE-VOLT3 dokonującym oddzielnego pomiaru na wszystkich 4 akumulatorach (pomiar wybierany pokrętłem) oraz umożliwiającym manualne projektowanie, które sekcje mają być w danej chwili ładowane (ładowanie wybierane pokrętłem) panel RE-VOLT3 nie jest dołączony do separatora - należy zakupić go oddzielnie
- możliwość podłączenia woltomierza cyfrowego RC-VOLT6 z wyświetlaczem dwuwersowym LCD z programowaniem alarmów stanów niskiego i wysokiego napięcia na akumulatorach. Woltomierz RC-VOLT6: programowane alarmy, 2 języki obsługi, programowanie nazw akumulatorów, pomiar do 6 napięć, współpracuje z separatorami INTELLE: SE-3, SE-2/KEY, SE-2/VOLT, SD-3/METER, sygnalizacja alarmu świetlna lub świetlno-dźwiękowa. RC-VOLT6 umieszczany jest jako urządzenie indywidualne lub na tablicy 12V jako główne urządzenie kontrolujące stan napięć. woltomierz RC-VOLT6 nie jest dołączony do separatora - należy zakupić go oddzielnie
- możliwość podłączenia separator SE-3 ze wspomaganiem akumulatora rozruchowego lub bez wspomagania
- obudowa separatora obojętna temperaturowo i potencjałowo - może być montowana na elementach metalowych
- zwarta zintegrowana obudowa wykonana z aluminium malowanego proszkowo oraz wygrzewanego w piecu 200oC, Obudowa odporna na korozję, zasolenie, wilgoć
- niskorezystancyjne, wygodne podłączenie na śrubach mosiężnych M6 z nakrętkami mosiężnymi 10
- łatwy montaż do płaszczyzny mocowania: 4 śruby lub 4 wkręty
- niewielkie gabaryty urządzenia: 239x150x47(mm)
- wysoki prąd ciągły przenoszenia do 130A na każdym kanale
- możliwość pracy z alternatorami samowzbudnymi i obcowzbudnymi
- możliwość podłączenia woltomierza cyfrowego z podświetleniem produkcji INTELLE umieszczonego na oddzielnym panelu poprzez szybkie złącza, który mierzy napięcie na każdym akumulatorze oddzielnie wtyk-gniazdo
- przykładowe parametry woltomierza VOLT3: indywidualny, odseparowany pomiar napięcia na 4 akumulatorach (sekcjach akumulatorów) poprzez ustawienie na odpowiednią pozycję przełącznika obrotowego
- układ pomiarowy jest zasilany tylko w trakcie pomiaru napięcia z sekcji, która jest aktualnie mierzona
- duży zakres pomiaru od 7V - 20V
- duża dokładność pomiaru +/- 0,03V
- duża częstotliwość repetycji pomiaru: pomiar on-line
- duży, czytelny wyświetlacz z podświetleniem niebieskim, wyświetlanie dużych, czytelnych cyfr z informacją: DC, V
- dołączony przewód systemowy o długości 7 metrów
Separator MOSFET SE-3 jest urządzeniem pracującym samoistnie. OPCJONALNIE do separatora SE-3 można podłączyć przewodem systemowym:
- panel separatora - woltomierz cyfrowy z podświetleniem typu VOLT3
- panel separatora - woltomierz cyfrowy oraz przełącznik obrotowy do manualnego wyboru ładowanych akumulatorów typu RE-VOLT3
- panel separatora - programowalny woltomierz cyfrowy typu RC-VOLT6
(alarmy stanów napięć, główne urządzenie kontroli napięć na jachcie)
* Wymiary oraz schemat podłączenia ilustrują poniższe rysunki. |