INTELLE Inteligentne Systemy Zarządzania Energią
05-123 Chotomów ul. Żeligowskiego 27/3 tel. +22 [zasłonięte] 63 kom. 0 505 [zasłonięte] 398 [zasłonięte]@intelle.pl www.intelle.pl
Jesteśmy autoryzowanym dystrybutorem i instalatorem urządzeń firmy Mastervolt.
|
Opis urządzenia:
Niezbędny na każdym jachcie, który posiada silnik spalinowy wyposażony w alternator oraz więcej niż jedną sekcję akumulatorów. Najczęstszym sposobem podłączenia jest przeznaczenie akumulatora rozruchowego (startowego) tylko i wyłącznie do rozruchu silnika spalinowego natomiast do zasilania wszystkich innych urządzeń zastosowany jest oddzielny akumulator lub kilka akumulatorów, które noszą nazwę nawigacyjnych, serwisowych, hotelowych, przeznaczonych do sterów strumieniowych, dziobowych, rufowych, wind, innych urządzeń pokładowych.
Separatory INTELLE dla każdego jachtu, samochodu, przyczepy campingowej:
- separator SE-3
technologia MOSFET, bezstratny, maksymalnie do 4 akumulatorów, napięcie/prąd 12V/24V/130A, możliwe podłączenie panelu z woltomierzem, panelu z woltomierzem i wybieraniem manualnym ładowanych akumulatorów, zastosowanie do alternatorów silników stacjonarnych, silników zaburtowych, camperów, przyczep campingowych, do rozdzielenia prądów ładowania ładowarek i prostowników (zwiększenie banków akumulatorów), do fotoogniw, wiatroprądnic, innych zastosowań
- separator SE-2/KEY lub SE-2/VOLT
technologia mikroprocesorowa, bezstratny, do 2 akumulatorów (startowy oraz hotelowy), napięcie/prąd 12V/24V/95A, możliwe podłączenie panelu z woltomierzem i panelu kontrolnego, zastosowanie do silników zaburtowych z rozruchem elektrycznym i alternatorem, do camperów, przyczep campingowych
- separator SD-3 METER
technologia diodowa, do 3 akumulatorów, napięcie/prąd 12V/24V/110A, chłodzony wentylatorem, możliwe podłączenie panelu z woltomierzem, zastosowanie do alternatorów silników stacjonarnych
- separator SD-3
technologia diodowa, do 3 akumulatorów, napięcie/prąd 12V/24V/110A, chłodzony wentylatorem, zastosowanie do alternatorów silników stacjonarnych
Najważniejsze funkcje separatora SD-3:
- swobodny przepływ prądu ładowania akumulatorów w przypadku włączonego alternatora (alternator pracujący na pasku klinowym silnika spalinowego stacjonarnego, w osi koła zamachowego w silnikach umieszczonych w studzience lub w silniku zaburtowym)
- blokada prądów wyrównawczych pomiędzy akumulatorami w przypadku wyłączenia alternatora po ładowaniu
- separacja pomiędzy akumulatorami po wyłączeniu alternatora, co umożliwia korzystanie ze zgromadzonej energii z każdego akumulatora oddzielnie
- separacja akumulatora startowego przeznaczonego tylko i wyłącznie do rozruchu silnika spalinowego
Najważniejsze zalety separatora SD-3:
- separacja umożliwiająca podłączenie 2 lub 3 akumulatorów np. startowy + hotelowy, startowy + 2 hotelowe
- odporny na głębokie rozładowania
- wysoki prąd ciągły przenoszenia do 110A dla każdego podłączonego akumulatora
- wbudowany układ do ochrony przed przepięciami
- możliwość pracy z alternatorami 12V oraz 24V
- układ chłodzenia powietrznego oparty na wentylatorze z łożyskami kulowymi co umożliwia poprawną pracę przy dużych obciążeniach oraz w wysokich temperaturach panujących wewnątrz jachtu
- sygnalizacja ładowania alternatora
- zwarta zintegrowana obudowa wykonana z aluminium malowanego proszkowo oraz wygrzewanego w piecu 200oC, odporna na korozję, zasolenie, wilgoć
- wygodne podłączenie na śrubach M6
- łatwy montaż do płaszczyzny mocowania: 4 śruby lub 4 wkręty
- kształt obudowy zapobiega przekazywaniu nadmiernej ilości ciepła do płaszczyzny mocowania
- niewielkie gabaryty urządzenia: 189x150x47 (mm)
- waga: 1,1 kg
* Wymiary oraz schemat podłączenia ilustrują poniższe rysunki. |