Urządzenie ma za zadanie ładować dodatkowy akumulator podczas pracy silnika samochodu i nie dopuścić do rozładowania głównego akumulatora podczas postoju. Urządzenie monitoruje napięcie głównego akumulatora - jeśli wykryje jego wzrost ponad 13,5V, co dzieje się tylko podczas pracy alternatora, to zewrze swoje styki powodując przepływ prądu do dodatkowego akumulatora. Jednocześnie zaświeci się kontrolka informująca o tym użytkownika. Po unieruchomieniu silnika układ rozewrze swoje styki aby nie dopuścić do rozładowania głównego akumulatora. Rozładowanie akumulatora uniemożliwiłoby późniejszy rozruch silnika. Izolator może współpracować z panelem kontrolnym SLA-PK.
Taki sposób działania zapewnia:
Akumulator podstawowy jest ładowany zawsze z priorytetem. Po uruchomieniu silnika w pierwszej kolejności naładuje się akumulator podstawowy, a dopiero po jego pełnym naładowaniu rozpocznie się ładowanie dodatkowego.
Jeśli podczas pracy silnika alternator nie będzie w stanie doładować akumulatorów (np. chwilowy duży pobór prądu) to ładowanie akumulatora dodatkowego zostanie przerwane.
Umożliwi przy zastosowaniu panelu kontrolnego (stanowiącego wyposażenie dodatkowe) wspomaganie zasilania urządzeń o szczególnie dużym poborze prądu (np. wyciągarki) lub rozruchu silnika.
Izolator akumulatorów ma zastosowanie w:
Schemat połączeń:
Dane techniczne (aukcja dotyczy wersji SLA40):
przykładowy sposób połączeń
Wszystkie odbiorniki zalecamy podłączyć poprzez zabezpieczenie przed głębokim rozładowaniem serii ZBxx aby zapobiec rozładowania akumulatora poniżej 10,5V. Kilkukrotne rozładowanie poniżej tej granicy powoduje uszkodzenie akumulatora. Połączenie należy wykonać wg schematu poniżej.
Więcej informacji www.c-system.com.pl lub pod numerem telefonu 600-[zasłonięte]-652