Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

SEKTOR SAMOCHODOWY UNII EUROPEJSKIEJ

29-01-2014, 23:30
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 47.25 zł     
Użytkownik MOTOHELP
numer aukcji: 3888483295
Miejscowość Pionki
Zostało sztuk: 2    Wyświetleń: 1   
Koniec: 29-01-2014 23:34:16

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Waga (z opakowaniem): 0.85 [kg]
Okładka: twarda
Kondycja: bez śladów używania
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

DANE FIRMY

KONRAD PŁACHTA - MOTOHELP
UL.BOHATERÓW STUDZIANEK 13/5
26-670 PIONKI

NIP: 812[zasłonięte]140-63
REGON: 140[zasłonięte]672

mBank - BRE Bank SA
53 1140 [zasłonięte] 2[zasłonięte]0040002 [zasłonięte] 468462

NA SKRÓTY

Tuż po zalicytowaniu aukcji napisz do nas e-mail zawierający następujące informacje:
- wybór sposobu płatności
(przedpłata albo przesyłka pobraniowa)
- dane adresowe
(na które mamy wysłać przesyłkę)
- wybór dokumentu sprzedaży
(paragon albo faktura VAT)

Potwierdzenie zakupu zawierające powyższe informacje pozwoli przyśpieszyć realizację Państwa zamówienia oraz pozytywnie wpłynie na czas dostawy.

KONTAKT

Jeśli po lekturze niniejszej strony nadal masz jakieś pytania bądź wątpliwości - polecamy formularz kontaktowy...

SEKTOR SAMOCHODOWY UNII EUROPEJSKIEJ

Obraz główny SEKTOR SAMOCHODOWY UNII EUROPEJSKIEJ
Producent:Wydawnictwo WKŁ
ISBN:83-[zasłonięte]-1594-1
Liczba stron w książce:244
Format (rozmiary):B5
Język:polski
Typ nośnika:Książka
Język wydania:Polski

OPIS PRODUKTU

SEKTOR SAMOCHODOWY UNII EUROPEJSKIEJ
Sektor samochodowy we współczesnej cywilizacji. Analiza roli samochodu w grze rynkowej europejskich podmiotów gospodarczych. Analiza ekonomiczna transportu samochodowego Unii Europejskiej. Wspólnotowa regulacja transportu samochodowego. Integracja polskiego transportu samochodowego z systemem Unii Europejskiej.

Sektor samochodowy Unii Europejskiej to podręcznik akademicki poświęcony aktualnym zagadnieniom dotyczącym sektora samochodowego w Unii Europejskiej (UE). Zawiera charakterystykę roli samochodu we współczesnej cywilizacji, wyjaśnienie powiązań poszczególnych dziedzin gospodarki, przemysłu, administracji i usług w zakresie transportu drogowego, analizę ekonomiczną sektora samochodowego UE, opis wspólnotowej regulacji sektora transportu samochodowego z uwzględnieniem różnych czynników i uwarunkowań, a także integracji polskiego transportu samochodowego z systemem transportowym UE.

Odbiorcy książki:
Studenci wydziałów transportu oraz kierunków: ekonomika, zarządzanie i logistyka wyższych uczelni.

Dodatkowe informacje:
Nagroda Ministra Transportu za najlepszą książkę o tematyce transportowej wydaną w roku akademickim 2005/2006.

RECENZJA: Polska Gazeta Transportowa nr 3/2006

SYNTEZA RÓŻNYCH INFORMACJI
Literatura na temat transportu samochodowego, zwłaszcza w Unii Europejskiej, jest dość skromna i pojawienie się każdej pozycji zajmującej się tym sektorem, staje się wydarzeniem, zwłaszcza jeśli jest ona interesująca. Tak jest w wypadku książki „ Sektor samochodowy Unii Europejskiej” autorstwa prof. Jana Burnewicza (Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, 2005).

Autor porusza problematykę obejmującą transport zarobkowy, transport na użytek własny, motoryzację indywidualną, sferę usług motoryzacyjnych i logistykę bazującą na usługach transportu samochodowego. Jak sam twierdzi, jego intencją było dokonanie wyczerpującej syntezy różnych rodzajów informacji pod kątem jasnego i wyczerpującego pokazania głównych problemów, np. takich, jak główne czynniki europejskiej integracji transportu czy ekonomika rozwoju i utrzymania europejskiej sieci drogowej. Są to informacje, które w dość prosty sposób czytelnicy mogą wykorzystać w działalności gospodarczej i w prowadzeniu analiz ekonomicznych.

Jan Burnewicz podzielił swoją publikację na pięć części: sektor samochodowy we współczesnej cywilizacji, analiza roli samochodu w grze rynkowej europejskich podmiotów gospodarczych, analiza ekonomiczna transportu samochodowego Unii Europejskiej, wspólnotowa regulacja transportu samochodowego, integracja polskiego transportu samochodowego z systemem Unii Europejskiej.

Wszystkie części składają się z rozdziałów zawierających informacje o charakterze ekonomicznym, prawnym, technicznym, ekologicznym i politycznym. Ze względu na przeglądowy charakter swej książki autor zrezygnował z omówienia szczegółów regulacji unijnych odnoszących się do transportu samochodowego, a to dlatego, że teksty te są obszerne, często aktualizowane i ogólnie dostępne w systemie informacji prawnej EUR-Lex, polskim systemie informacji prawnej LEX i na stronie Urzędu Komitetu Integracji Europejskiej.

Książka „Sektor samochodowy Unii Europejskiej" przyda się nie tylko przedsiębiorcom samochodowym i specjalistom zajmującym się tą tematyką, ale też studentom kierunku „transport", politykom i publicystom.

Spis treści:

WSTĘP

1. SEKTOR SAMOCHODOWY WE WSPÓŁCZESNEJ CYWILIZACJI
1.1. Sfery tworzące współczesny sektor samochodowy  10
1.2. Samochód jako najskuteczniejszy środek realizacji wolności gospodarczej i społecznej 12
1.3. Wiodący produkt epoki przemysłowej 13
1.4. Narzędzie organizacji i jakości życia rodzinnego 16
1.5. Element systemów logistycznych i transportowych 17
1.6. Przedmiot największej produkcji na rynku transportowym 19
1.7. Integrator funkcji przestrzennych i społecznych państw  20
1.8. Czynnik stabilizujący struktury makroekonomiczne  21
1.9. Główny czynnik europejskiej integracji transportu 23
1.10. Atrakcyjność samochodu wobec transportu zbiorowego osób w miastach 26
1.11. Alternatywa dla zanikającego pasażerskiego transportu kolejowego w ruchu regionalnym i lokalnym  27
1.12. Społeczeństwo bez samochodu - utopia czy realna perspektywa?  27

2. ANALIZA ROLI SAMOCHODU W GRZE RYNKOWEJ EUROPEJSKICH PODMIOTÓW GOSPODARCZYCH
2.1. Forum wspólnych i przeciwstawnych interesów w rozwoju sektora samochodowego 29
2.2. Rola przemysłu motoryzacyjnego w rozwoju majątku sektora samochodowego  31
2.3. Wpływ przemysłu paliwowego na eksploatację pojazdów samochodowych  37
2.4. Ekonomika europejskich przedsiębiorstw samochodowych  40
2.5. Systemowa rola operatorów logistycznych i spedytorów  51
2.6. Wykorzystanie usług samochodowych przez organizatorów turystyki.  52
2.7. Ekonomika europejskiej motoryzacji indywidualnej  55
2.8. Zbiorowy transport samochodowy w miastach  56
2.9. Ekonomika rozwoju i utrzymania europejskiej sieci drogowej  61
2.10. Znaczenie ekonomiczne innowacji i działań rozwojowych w sektorze samochodowym  65
2.11. Ochrona interesów zawodowych i pracowniczych w sektorze samochodowym 67
2.12. Działania konkurencyjnych wobec samochodu środków transportu 69
2.13. Presja ekologiczna na transport samochodowy w UE  71

3. ANALIZA EKONOMICZNA TRANSPORTU SAMOCHODOWEGO UNII EUROPEJSKIEJ
3.1. Tendencje w strukturze i funkcjonowaniu rynków samochodowych UE  73
3.2. Uwarunkowania dominacji przewoźników na rynkach samochodowych UE  80
3.3. Struktura podmiotowa sektora transportu samochodowego UE  82
3.4. Produktywność i konkurencyjność przewoźników samochodowych w UE   85
3.5. Operatorzy logistyczni UE  89
3.6. Zyskowność i rentowność firm samochodowych w UE  91
3.7. Problem kosztów zewnętrznych europejskiego transportu samochodowego  94
3.8. Efekty makroekonomiczne, mikroekonomiczne i regionalne działalności transportu samochodowego w UE  99
3.9. Równowaga rozwoju przewozów samochodowych i rozwoju infrastruktury  101
3.10. Rola podmiotów międzynarodowych w rozwoju transportu samochodowego UE 109

4. WSPÓLNOTOWA REGULACJA TRANSPORTU SAMOCHODOWEGO
4.1. Celowość i uwarunkowania wspólnej regulacji transportu samochodowego 112
4.2. Ewolucja i skuteczność dotychczasowej polityki regulacyjnej UE w sferze transportu samochodowego 117
4.3. Narodowe systemy regulacyjne transportu samochodowego UE 123
4.4. Dostęp do zawodu przewoźnika samochodowego 126
4.5. Wspólnotowe prawo jazdy  130
4.6. Dodatkowe wymogi w zakresie kwalifikacji kierowców  133
4.7. Świadectwa kwalifikacji zawodowych i zaświadczenia dla kierowcy  135
4.8. Wolność dostępu do międzynarodowych rynków samochodowych 136
4.9. Samochodowe rynki kabotażowe 139
4.10. Regulacje w zakresie czasu pracy w transporcie samochodowym 145
4.11. Dzierżawienie pojazdów z zagranicy bez kierowcy 151
4.12. Ceny usług za przewozy samochodowe 152
4.13. Zasady uczciwej konkurencji  155
4.14. Samochodowe przepisy i normy techniczne  158
4.15. Przepisy i normy ekologiczne transportu samochodowego UE 164
4.16. Wolność tranzytu drogowego w UE 169
4.17. Wspólnotowy Kodeks Celny a systemy karnetów TIR i ATA  175
4.18. Ograniczenia ruchu samochodów ciężarowych w UE 179
4.19. Harmonizacja podatków samochodowych w UE  180
4.20. Ubezpieczenia w transporcie samochodowym UE  185
4.21. Programy wspólnotowe poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego 188
4.22. Umowy drogowe UE z państwami trzecimi 191
4.23. Statystyki transportu samochodowego 192

5. INTEGRACJA POLSKIEGO TRANSPORTU SAMOCHODOWEGO Z SYSTEMEM UNII EUROPEJSKIEJ
5.1. Analiza ekonomiczna sektora samochodowego w Polsce 195
5.2. Przygotowanie polskiego transportu samochodowego do akcesji w latach 1990 + 2003 199
5.3. Drogowe postanowienia załączone do Traktatu Akcesyjnego z Aten  207
5.4. Nowe polskie prawo drogowe z lat 1990 + 2005  210
5.5. Ocena skutków akcesji w polskim transporcie samochodowym  217
5.6. Pomoc finansowa UE w zakresie inwestycji drogowych w Polsce  221
5.7. Sektor samochodowy i motoryzacja w polskiej polityce transportowej  224

ZAKOŃCZENIE
LITERATURA

Opisy książek oraz zdjęcia okładek będące elementami szaty graficznej niniejszej strony zostały utworzone na bazie materiałów wykorzystywanych za zgodą oraz dzięki uprzejmości Wydawnictw z którymi współpracujemy.
Użyte na stronie nazwy handlowe oraz logotypy służą wyłącznie identyfikacji grupy produktów i są znakami prawnie zastrzeżonymi

Copyright © MOTOHELP - All Rights Reserved.