Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Seat LEON II (1P) 2.0TDI AUTOMAT DSG 140KM

16-02-2014, 12:11
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 23 500 zł     
Użytkownik Ezah
numer aukcji: 3951626298
Miejscowość Poznań
Wyświetleń: 151   
Koniec: 16-02-2014 11:21:05

Dodatkowe informacje:
Rok produkcji: 2007
Przebieg (km): 125000
Pojemność silnika (cm3): 1968
Moc silnika (KM): 140
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rodzaj paliwa: Diesel
Typ: Hatchback
Liczba drzwi: 4/5
Kolor: Czarny
Stan: Używany
Uszkodzony: Nie
Wyposażenie: ABS, Autoalarm, Wspomaganie kierownicy, Centralny zamek, Klimatyzacja, Poduszka powietrzna, Elektryczne szyby, Radio+CD, Tempomat, Alufelgi, Elektryczne lusterka, Komputer pokładowy, Kontrola trakcji
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

przedmiotem aukcji jest samochód
SEAT Leon 1P 2.0TDI automat DSG



Seat został sprowadzony do Polski pod koniec roku 2009 przez poprzedniego właściciela, który przywiózł go dla siebie.
W momencie kiedy ja go kupowałem (marzec, 2012 r.) miał niecałe 5 lat i na liczniku przebieg 109 tys. km. Przebieg ten nie jest udokumentowany ponieważ nie dostałem żadnych papierów z Niemiec. Jest jednak prawdopodobieństwo, że był autentyczny bo od tego czasu zrobiłem autem ponad 15 tys. km bez ŻADNYCH problemów z silnikiem, czy układem jezdnym (ale trzeba też pamiętać, że o nie dbałem). Nawet jak zeszłej zimy było minus 15-20 stopni to ani razu nie zdarzyło się żeby samochód nie odpalił.

Poniżej dalszy ciąg zdjęć - wszystkie zdjęcia były robione w 5 minut po wyjechaniu z myjni, bez żadnego pudrowania i retuszu, tak żeby wyraźnie było widać, jak wygląda lakier po tych 7 latach użytkowania.














Co zrobiłem w czasie od zakupu?
• 110 tys. km – wszystkie filtry, olej silnikowy, nowe tarcze i klocki na przód (ORYGINALNE, dedykowane dla Leona) – koszt ~1700 zł,
• 111 tys. km – dezynfekcja klimy + wymieniony ROZRZĄD (usługa robiona w serwisie Seata w Swarzędzu, jest faktura) – koszt ~1400 zł,
• 112 tys. km – kupione używane alufelgi Rondella 15”- koszt ~600 zł,
• 115 tys. km – kupione nowe opony zimowe Uniroyal MS Plus 66 (195/65 R15) – bardzo przyzwoite zimówki, w wersji "rain tyre" - przystosowane do błota pośniegowego – koszt ~900 zł,
• 120 tys. km – wymiana akumulatora na VoltMaster (firma, której akumulatory idą na pierwszy montaż w VW) – koszt ~350 zł,
• 122 tys. km (listopad 2013) – filtry, olej silnikowy, przegląd zawieszenia (wymienione przeguby na przodzie) – koszt ~950 zł.


Jak więc widać jeśli chodzi o układ napędowy i jezdny Kupujący otrzymuje w 100% sprawny, sprawdzony i pewny samochód bo cały czas o to dbałem.
Skrzynia przerzuca IDEALNIE, szybko i bez szarpania, silnik bez wycieków, w zawieszeniu nic nie stuka-puka, generalnie 140KM w takim dosyć lekkim aucie potrafi zadziwić ;-)


Oczywiście jest też kilka rzeczy, na które nigdy nie było czasu ;-), i które są do zrobienia (większość to głównie kwestia estetyki):
• kilka przetarć w różnych dziwnych miejscach, głównie na lewym boku auta – te większe pokazane na rysunku poniżej,
• progi i osłona podwozia jest trochę popękana – pokazane na rysunkach poniżej,
• wgniecenie na tylnej klapie (ktoś się chyba jakoś mocniej na niej oparł), prawdopodobnie do wyciągnięcia - widoczne na rysunku 3 od góry,
• mechanizm składania lusterek, który nie bardzo chce działać – złoży wprawdzie lusterka, ale lewe nie chce się potem rozłożyć. Podgrzewanie i regulacja działają normalnie,
• w tylnych prawych drzwiach nie działa centralny zamek.






Koszt ewentualnej naprawy tych wszystkich rzeczy to około 3 tys. zł, niech będzie na wszelki wypadek 3,5 tys. zł.
No i właśnie ze względu na to wyceniam samochód tak tanio!
(Okazyjna cena tej wersji Leona z roku 2007 to jakieś 27 tys. zł, minus koszt tych napraw).


I od razu uprzedzam, że nie mam zamiaru się targować – usterki są wymienione i wycenione nawet z zapasem więc 23,5 tys. to cena OSTATECZNA - i marne szanse, że zejdę niżej ;-) (jedyna możliwość ewentualnej negocjacji to wykrycie podczas oglądania jakichś usterek, których ja nie znalazłem).
Również przy telefonach z ofertami typu "dam dwadzieścia" od razu odkładam słuchawkę.

Oczywiście nie ma żadnego problemu ze zrobieniem przeglądu przedzakupowego w miejscu wskazanym przez Kupującego i na jego koszt.


Szczęśliwy nabywca otrzyma:
* samochód Seat Leon 1P,
* 2 oryginalne kluczyki (jeden z pilotem, drugi normalny),
* Kartę Pojazdu,
* alufelgi Rondella, na których aktualnie stoi auto z zimówkami Uniroyala (stan idealny, były na kołach może raptem przez 7 miesięcy),
DODATKOWO dokładam:
* ORYGINALNE alufelgi Seata 17" (opony mocno zjechane),
* felgi stalowe, chyba 15", stanu opon nie znam bo praktycznie od razu zmieniałem te koła.

KONTAKT: 791 [zasłonięte] 68 10